[Ghost 2002] Juiste indeling partities v opslaan op hd

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik ben gevraagd een backup van de systeeminstellingen te maken voor een server van een basisschool hier in de buurt. Het is belangrijk dat de server snel kan worden gerestored in geval van bv hacks etc. Hiervoor moet ik Ghost 2002 gebruiken. De server draait Windows 2000 Server op een hd van 120 Gb. De ghost image moet op een losse partitie komen te staan (en later op een losse dvd zodat ook hardware defecten worden ondervangen). Nu is het probleem dat ik op geen mogelijkheid mijn dos (fat32) partitie kan benaderen vanaf mijn ghost bootdiskje. Waarschijnlijk komt het door de huidige partitieindeling:

C - 80 Gb Windows 2000 Server
D - 40 GB Fat32.

Ik vrees dat de Fat32 partitie "te ver weg is" voor het bootdiskje om er bij te kunnen, maw dat deze partitie te "hoog" op de schijf ligt.

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik wel gewoon mijn image op die partitie kan opslaan? Als ik mijn partitieindeling over hoop zal moeten gooien, welke indeling raden jullie mij dan aan?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18

DkF

Waarom PROBEER je niet gewoon of Ghost er een image van kan maken, dan kan 'ie het ook wel terugzetten...

• Bor

Bor

Topicstarter
DkF schreef op 13 november 2003 @ 10:10:
Waarom PROBEER je niet gewoon of Ghost er een image van kan maken, dan kan 'ie het ook wel terugzetten...
Omdat ie dat niet kan, een image maken lukt wel, maar ik kan de partitie niet benaderen waar de image op zal moeten komen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bor_de_Wollef schreef op 13 november 2003 @ 10:08:

Ik vrees dat de Fat32 partitie "te ver weg is" voor het bootdiskje om er bij te kunnen, maw dat deze partitie te "hoog" op de schijf ligt.
Wat bedoel je hiermee, als ik vragen mag :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Ghost heeft echt geen problemen met verder weg gelegen partities. Heb zelf een 320 GB schijf (4 x 80 GB in raid 0) waarvan de laatste 30 GB een fat32 partitie is. Kan hier gewoon images op wegschrijven en kan er ook vanaf restoren. Dat DOS het niet kan wil nog niet zeggen dat Ghost het ook niet kan !

• DkF

DkF

Bor_de_Wollef schreef op 13 november 2003 @ 10:13:
[...]

Omdat ie dat niet kan, een image maken lukt wel, maar ik kan de partitie niet benaderen waar de image op zal moeten komen.
Had dat ff meteen erbij vermeld... ;)

Euhm, tsja, dan zou het misschien wel kunnen wat je zegt...
Alhoewel ik het betwijfel, maar ik heb zelf geen ervaring met Ghost 2002...

Het is niet mogelijk om een nieuwere versie van Ghost te gebruiken ivm licensies en kosten neem ik aan?

Is er een bezwaar om de parititie te converteren naar NTFS en het dan eens te proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door DkF op 13-11-2003 10:21 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 10:15:
Ghost heeft echt geen problemen met verder weg gelegen partities. Heb zelf een 320 GB schijf (4 x 80 GB in raid 0) waarvan de laatste 30 GB een fat32 partitie is. Kan hier gewoon images op wegschrijven en kan er ook vanaf restoren. Dat DOS het niet kan wil nog niet zeggen dat Ghost het ook niet kan !
Dat is inderdaad een punt. Ik gebruik nu een dos bootdiskje om ghost op te starten. De Ghost 2002 cd is niet bootable. Hoe krijg ik een startsituatie waarmee ik wel met een losse disk / cd kan starten en wel bij de hooggelegen partitie kan?

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 13-11-2003 10:22 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
DkF schreef op 13 november 2003 @ 10:16:
[...]

Had dat ff meteen erbij vermeld... ;)

Euhm, tsja, dan zou het misschien wel kunnen wat je zegt...
Alhoewel ik het betwijfel, maar ik heb zelf geen ervaring met Ghost 2002...

Het is niet mogelijk om een nieuwere versie van Ghost te gebruiken ivm licensies en kosten neem ik aan?

Is er een bezwaar om de parititie te converteren naar NTFS en het dan eens te proberen?
Nieuwere versie etc is geen optie. Een NTFS partitie er van maken heeft volgens mij ook niet veel zin gezien de ghost van een dos bootdisk start.

• DkF

DkF

Bor_de_Wollef schreef op 13 november 2003 @ 10:20:
[...]

Dat is inderdaad een punt. Ik gebruik nu een dos bootdiskje om ghost op te starten. De Ghost 2002 cd is niet bootable. Hoe krijg ik een startsituatie waarmee ik wel met een losse disk / cd kan starten en wel bij de hooggelegen partitie kan?
Euhm, de DOS bootdisk heb je met Ghost aangemaakt neem ik aan?
Die verschilt niks met de CD voor zover ik weet...

Het gaat erom dat voor DOS de partitie misschien te ver weg ligt, alleen als je GHOST.EXE start, dan zou die er wel bij moeten kunnen...

Dat is volgens mij wat vteuniss bedoeld...
Bor_de_Wollef schreef op 13 november 2003 @ 10:28:
[...]
Nieuwere versie etc is geen optie. Een NTFS partitie er van maken heeft volgens mij ook niet veel zin gezien de ghost van een dos bootdisk start.
Dat bedoel ik nu dus: GHOST.EXE zorgt ervoor dat je wel bij NTFS kan...

Heb je al eens eerder met Ghost of iets dergelijks gewerkt?
(Omdat ze jou vragen?)

[ Voor 25% gewijzigd door DkF op 13-11-2003 10:30 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
DkF schreef op 13 november 2003 @ 10:28:
[...]

Dat bedoel ik nu dus: GHOST.EXE zorgt ervoor dat je wel bij NTFS kan...

Heb je al eens eerder met Ghost of iets dergelijks gewerkt?
(Omdat ze jou vragen?)
Ze hebben mij gevraagd omdat er uberhaubt niemand anders is die het kan doen daar. Het is een kleine basisschool waar de mensen zelf hier helemaal geen kaas van hebben gegeten.

• DkF

DkF

OK, het was niet negatief bedoeld hoor, sorry

Maar heb je al eens eerder met Ghost ofzo gewerkt, want dan had je volgens mij wel geweten dat NTFS geen probleem is...

Maar ff over het echte probleem dan:

Je ziet de hele partitie niet bij het terugzetten, of zie je hem wel maar geeft 'ie een foutmelding?

[ Voor 32% gewijzigd door DkF op 13-11-2003 10:40 ]

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 07:00

elTigro

Es un Gringo!

En als je het eens probeert met een ander systeem. Ik had vroeger wat moeite
om met een oude dos versie ntfs volumes groter dan 2 GB uit te lezen (via Ntfsdos)
Toen ik bootte vanaf een win98 diskje lukte dat wel.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• DkF

DkF

BK1 schreef op 13 november 2003 @ 10:48:
En als je het eens probeert met een ander systeem. Ik had vroeger wat moeite
om met een oude dos versie ntfs volumes groter dan 2 GB uit te lezen (via Ntfsdos)
Toen ik bootte vanaf een win98 diskje lukte dat wel.
En wat heeft dat met Ghost te maken?

NTFSDos was om alleen te lezen van NTFS partities, handig om wat bestanden te redden bij een crash...

Ghost kan ook gewoon schrijven, alleen kan je er geen partities mee benaderen via een opdracht-prompt ofzo...

• Bor

Bor

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost door de virusprotectie in de bios uit te zetten. Ghost wilde de nieuwe partitie "flaggen" voor gebruik met ghost. Dit lukte echter niet. Vreemd, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik vond de oplossing in een nieuwsgroep.

In ieder geval allemaal gedankt voor de snelle hulp!

Pagina: 1