Ik ben gevraagd een backup van de systeeminstellingen te maken voor een server van een basisschool hier in de buurt. Het is belangrijk dat de server snel kan worden gerestored in geval van bv hacks etc. Hiervoor moet ik Ghost 2002 gebruiken. De server draait Windows 2000 Server op een hd van 120 Gb. De ghost image moet op een losse partitie komen te staan (en later op een losse dvd zodat ook hardware defecten worden ondervangen). Nu is het probleem dat ik op geen mogelijkheid mijn dos (fat32) partitie kan benaderen vanaf mijn ghost bootdiskje. Waarschijnlijk komt het door de huidige partitieindeling:
C - 80 Gb Windows 2000 Server
D - 40 GB Fat32.
Ik vrees dat de Fat32 partitie "te ver weg is" voor het bootdiskje om er bij te kunnen, maw dat deze partitie te "hoog" op de schijf ligt.
Hoe kan ik dit oplossen zodat ik wel gewoon mijn image op die partitie kan opslaan? Als ik mijn partitieindeling over hoop zal moeten gooien, welke indeling raden jullie mij dan aan?
C - 80 Gb Windows 2000 Server
D - 40 GB Fat32.
Ik vrees dat de Fat32 partitie "te ver weg is" voor het bootdiskje om er bij te kunnen, maw dat deze partitie te "hoog" op de schijf ligt.
Hoe kan ik dit oplossen zodat ik wel gewoon mijn image op die partitie kan opslaan? Als ik mijn partitieindeling over hoop zal moeten gooien, welke indeling raden jullie mij dan aan?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum