IIyama tft blijft zwart (E380S)

Pagina: 1
Acties:

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 21:54
Ik heb een Iiyame E380S TFT-monitor. Nu zit ik echter met een probleem wat ik ondanks de search nog steeds niet heb opgelost.

Als ik mijn computer aanzet blijft het beeld zwart terwijl het status-lampje gewoon aan staat (dus niet stand by). De computer boot wel gewoon.

De monitor reageert ook verder nergens op. Dat wil zeggen ik kan hem niet op de gewone manier uit zetten. Als ik de stroom er een paar keer af haal dan doet hij het wel weer en heb ik gewoon beeld.

Dit probleem doet zich echter niet altijd voor. En voornamelijk als ik de stroom van het stopcontact waar de monitor in zit eraf heb gehaald.

Systeem:
AMD XP2700+
1,5 GB DDR333
MSI KT4V
SB Audigy 2
Asus V9480

heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen idee (vermoedelijk een defect in de lcd-logica), maar ik zou Iiyama eens bellen. Het scherm is nog binnen de garantie.

[edit] Ik neem aan dat je al ff hebt getest met een andere videokaart...

[ Voor 24% gewijzigd door koraks op 13-11-2003 11:30 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

Mike78 schreef op 13 november 2003 @ 09:52:
Ik heb een Iiyame E380S TFT-monitor. Nu zit ik echter met een probleem wat ik ondanks de search nog steeds niet heb opgelost.

Als ik mijn computer aanzet blijft het beeld zwart terwijl het status-lampje gewoon aan staat (dus niet stand by). De computer boot wel gewoon.

De monitor reageert ook verder nergens op. Dat wil zeggen ik kan hem niet op de gewone manier uit zetten. Als ik de stroom er een paar keer af haal dan doet hij het wel weer en heb ik gewoon beeld.

Dit probleem doet zich echter niet altijd voor. En voornamelijk als ik de stroom van het stopcontact waar de monitor in zit eraf heb gehaald.

Systeem:
AMD XP2700+
1,5 GB DDR333
MSI KT4V
SB Audigy 2
Asus V9480

heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Zelfde monitor zelfde probleem. Het valt mij op dat het gebeurt als je eerst je monitor aanzet en dan pas je pc. Anders om gaat het wel goed bij mij. Ook als je stroom erafhaalt en er weer opzet dan gaat het weer goed.

Net of de tl-balk (of hoe heet dat ding) niet aanspringt.

overigens is de eerste paar minuten het beeld ook wat flikkerig

[ Voor 4% gewijzigd door -ET- op 13-11-2003 11:32 ]

• Mike78
-ET- schreef op 13 november 2003 @ 11:32:
[...]

Zelfde monitor zelfde probleem. Het valt mij op dat het gebeurt als je eerst je monitor aanzet en dan pas je pc. Anders om gaat het wel goed bij mij. Ook als je stroom erafhaalt en er weer opzet dan gaat het weer goed.

Net of de tl-balk (of hoe heet dat ding) niet aanspringt.

overigens is de eerste paar minuten het beeld ook wat flikkerig
Precies dat idee heb ik ook. Alleen dat flikkeren herken ik niet.
En volgens mij maakt het bij mij niet uit in welke volgorde ik alles aanzet, maar dat zal ik vanavond nog is even testen.

En Koraks een andere videokaart had ik idd al geprobeerd.

• -ET-

-ET-

Phone Home

dat flikkeren bedoel ik net of het aantal hz iets te laag is. Maar naarmate de tft langer aanstaat dat hij goed is.

Beetje dat die TL koud wat knippert

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wie weet is inderdaad het backlight het probleem hier. Je kunt dat testen door het scherm en de pc aan te zetten, en dan met een lichtbron het scherm te beschijnen. Als je dan (vaag) iets van beeld ziet, is inderdaad het backlight het probleem.

Knipperend backlight als gevolg van een te trage wisselspanning (op z'n jan-boeren-fluitjes: "te weinig Hz") lijkt me sterk; LCD's wekken de wisselspanning voor de backlights op vanuit gelijkspanning, en de resulterende wisselspanning ligt vele malen hoger dan die van het lichtnet (of zelfs de refreshrate van een monitor), dus het is ondenkbaar dat je dat met het blote oog waarneemt.

Overigens blijf ik bij mijn advies: Iiyama bellen en garantie claimen. Zij kennen de producten die ze maken veel beter dan wie dan ook, en kunnen dit soort problemen veel beter oplossen dan wij hier allemaal bij elkaar. Bovendien heb je er recht op dat zij het oplossen, dus waarom meer moeite doen dan nodig is...

• -ET-

-ET-

Phone Home

ik zal iiyama eens een mailtje sturen. Kijken wat zij te vertellen hebben.

mailtje is de deur uit. Zodra ik wat hoor post ik het hier.

[ Voor 30% gewijzigd door -ET- op 13-11-2003 21:19 ]

• -ET-

-ET-

Phone Home

Na mailtje van iiyama terug. Ze willen een afspraak maken om hem om te ruilen

• Mike78
-ET- schreef op 15 november 2003 @ 10:36:
Na mailtje van iiyama terug. Ze willen een afspraak maken om hem om te ruilen
Dan moet ik ze van de week ook maar even een mailtje sturen. Eerst maar even het serienummer opzoeken.

• -ET-

-ET-

Phone Home

staat op de achterkant van je monitor
Pagina: 1