Opera in kiosk-mode; een paar problemen

Pagina: 1
Acties:

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb een kiosk-browser nodig voor Linux. Ik gebruik opera en dat werkt op zich perfect. Ik start opera in kioskmode en heb het als windowmanager ingesteld.

Ik heb alleen twee probleempjes. Ten eerste wil ik graag weten of het mogelijk is om ctrl-alt-1/2/3 enz. uit te schakelen.

En het tweede probleem is dat ik alleen uit opera kan komen door het te killen. Maar als ik vervolgens Opera weer opstart in kiosk-mode, werkt dat niet. Ik krijg dan een grijs scherm voor mijn neus. Ik denk dat dat komt omdat Opera graag wil weten of ik na de laatste 'crash' mijn homepage wil hebben of verdergaan met de laatste sessie...

Als ik Opera normaal opstart, en voor 'homepage' kies, kan ik daarna de kiosk-mode weer opstarten.

Iemand die weet hoe ik dit oplos? Op de een of andere manier 'weet' opera dat hij de laatste keer niet netjes afgesloten is. Ik heb al geprobeerd de .opera directory te vervangen door de .opera van toen opera het wel deed, maar dat haalt niets uit. Ergens een lock-file misschien?

Of andere oplossingen?

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Waarom maak je een topic met je Naam erin :?

Verander je topic titel zo weet niemand echt wat ongeveer je probleem is.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Topictitel fix :)

HARDSTYLEGOD: nadat je een topic geopend hebt kun je de titel zelf niet meer veranderen, dus als dat per ongeluk fout gaat moet je het vragen via een topicreport (handje bovenaan elk topic: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) of gewoon wachten tot het een mod opvalt. Zoals je ziet duurt dat meestal niet zo lang....in dit geval 5 minuten.

Reacties als die van jou in het topic zelf zijn niet zinvol; als je verder niks over het onderwerp zegt, zeg dan niks. Niemand heeft iets aan 5 berichten 'hee, je hebt een domme topictitel, dohhhhh'...daarom dus. Maak volgende keer dus graag een topicreport als het na een half uur nog niet is veranderd ;)

[ Voor 102% gewijzigd door Wilke op 13-11-2003 09:42 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik dacht dat als je als signaal 15 een kill gaf dat ie em dan eerst netjes zou proberen af te sluiten? Hoe kill je hem dan? -9?

Kan zij dat ik fout ben hoor, maar ben wel nieuwschierig.

Over die extra console's (ALT F1, F2 enz..) denk ik dat je in /etc/inittab moet zijn. Google er eens op. Hier iig een beginnetje :)

btw, Mozilla kan toch ook Kiosk mode? Misschien is dat een oplossing?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik kill hem met ctrl-backspace. Tenminste, ik denk dat mensen dat gaan doen.

En als ik kill met -15, doet hij het trouwens ook niet.

En de mozilla-kiosk functie is nog hard in ontwikkeling, en werkt nog lang niet zo goed als die van Opera. Ik heb het natuurlijk wel geprobeerd, want nu heb ik een aantal opera-licenties aan moeten schaffen.

En excuses voor de topictitel. 8)7 Het is ook vroeg, nog niet helemaal wakker... :z

En in /etc/inittab kan je de terminals uitschakelen, maar je switcht dan wel naar tekstmode. Dat wil ik ook voorkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Loesje op 13-11-2003 10:06 ]

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Wilke schreef op 13 november 2003 @ 09:35:
Topictitel fix :)

HARDSTYLEGOD: nadat je een topic geopend hebt kun je de titel zelf niet meer veranderen, dus als dat per ongeluk fout gaat moet je het vragen via een topicreport (handje bovenaan elk topic: [afbeelding]) of gewoon wachten tot het een mod opvalt. Zoals je ziet duurt dat meestal niet zo lang....in dit geval 5 minuten.

Reacties als die van jou in het topic zelf zijn niet zinvol; als je verder niks over het onderwerp zegt, zeg dan niks. Niemand heeft iets aan 5 berichten 'hee, je hebt een domme topictitel, dohhhhh'...daarom dus. Maak volgende keer dus graag een topicreport als het na een half uur nog niet is veranderd ;)
Excuse moi, Ben zelf ook net wakker 8)7

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 14:10
voor de ctrl-alt backspace :

man XF86Config zegt :

Option "DontZap" "boolean"
This disallows the use of the Ctrl+Alt+Backspace sequence. That
sequence is normally used to terminate the X server. When this
option is enabled, that key sequence has no special meaning and
is passed to clients. Default: off.

voor de ctrl-alt-<num> combo : misschien kun je die in X afvangen en niks mee doen ? xmodmap of zo ?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

tech-no-logical schreef op 13 november 2003 @ 11:19:
voor de ctrl-alt backspace :

man XF86Config zegt :

Option "DontZap" "boolean"
This disallows the use of the Ctrl+Alt+Backspace sequence. That
sequence is normally used to terminate the X server. When this
option is enabled, that key sequence has no special meaning and
is passed to clients. Default: off.

voor de ctrl-alt-<num> combo : misschien kun je die in X afvangen en niks mee doen ? xmodmap of zo ?
Mja je zou toch ook ctrl+alt+f12 enzo moeten gaan afvangen...
En als je dat disabled open je een shell en kill je X alsnog.

Ik heb echt eens een keer gelezen dat er ergens een filetje is waar je aan kan geven hoeveel console's er beschikbaar moeten zijn. Die kan je dan gewoon helemaal limiten op 1 ofzo zeg maar.
inittab kan het zijn, maar ik kan het maar niet meer vinden :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

In /etc/security/access.conf kun je het 'netjes' doen.
En in /etc/inittab kun je het 'hard' doen. Waar je naar moet kijken zijn de tty1 tot en met tty6 regels. tty7 moet je met rust laten, daarop komt de normale grafische login.

Die tty1-7's zijn de logins met control-alt-F1~F8.

tty8 is hier alleen een knipperende cursor..... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 23:30 . Reden: typo's, whats normal ;) ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

# Uncomment this to disable the <Crtl><Alt><Fn> VT switch sequence
# (where n is 1 through 12). This allows clients to receive these key
# events.

# Option "DontVTSwitch"

(Uit mijn huidige XF86Config. Dan hoef je niet diep lowlevel in /etc/inittab aan het sleutelen, wat wel zo prettig is als jij er eens aan moet werken).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1