Ik heb het volgende probleem.
Ik wil een Philips DVD speler aansluiten op een Philips TV en het geluid wil ik laten weergeven door een Sony DPL miniset.
De TV heeft een SCART aansluiting en een stereo uitgang (RCA)
De miniset heeft maar één AUX-in
Ik heb het nu als volgt aangesloten:
DVD --[scart]--> TV --[tulpstekkers]--> Miniset
Dit gaat prima voor TV programma's de miniset geeft het DPL geluid van gewone TV-programma's prima weer.
Dit gaat mis, als ik een DVD afspeel; De TV geeft:
- Het beeld weer van de DVD (ext1)
- Door de eigen speakers het geluid van de DVD en
- Via de stereo aansluiting: het geluid van het TV-programma waar de tuner van de TV op is afgestemd (dus het programma waar de TV opgaat als je de DVD zou stopzetten)
De SCART kabel die ik gebruik lijkt me volledig. In de stekkers zitten in ieder geval alle pinnetjes.
Het vreemde is dus, dat de TV het geluid van de SCART aansluiting, zelf wel weergeeft, maar niet doorgeeft via de audio uitgang.
Ik wil een Philips DVD speler aansluiten op een Philips TV en het geluid wil ik laten weergeven door een Sony DPL miniset.
De TV heeft een SCART aansluiting en een stereo uitgang (RCA)
De miniset heeft maar één AUX-in
Ik heb het nu als volgt aangesloten:
DVD --[scart]--> TV --[tulpstekkers]--> Miniset
Dit gaat prima voor TV programma's de miniset geeft het DPL geluid van gewone TV-programma's prima weer.
Dit gaat mis, als ik een DVD afspeel; De TV geeft:
- Het beeld weer van de DVD (ext1)
- Door de eigen speakers het geluid van de DVD en
- Via de stereo aansluiting: het geluid van het TV-programma waar de tuner van de TV op is afgestemd (dus het programma waar de TV opgaat als je de DVD zou stopzetten)
De SCART kabel die ik gebruik lijkt me volledig. In de stekkers zitten in ieder geval alle pinnetjes.
Het vreemde is dus, dat de TV het geluid van de SCART aansluiting, zelf wel weergeeft, maar niet doorgeeft via de audio uitgang.
where is my car?