Toon posts:

[remote control] Netwerk manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben ongeveer een netwerk van 60 computers met een Linux server. Graag zouden wij net zoiets als Novel willen gebruiken, omdat we de computers onder toezicht willen houden. Weet iemand misschien zo'n soort programma voor Windows computers ? We willen graag de volgende dingen kunnen doen:

-Computers overnemen (zien we wat mensen doen),
-Poorten blokkeren,
-Logfiles (watvoor sites zijn ze geweest?)
-Bepaalde rechten op de computer geven.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 09:24 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Ik kan niet echt uit je verhaal halen wat je nu precies wilt. Wil je middels remote control pc's kunnen overnemen , wil je policies op de machine kunnen loslaten? Gebruik de Edit knop even om je verhaal uit te breiden zou ik zeggen en omschrijf helder wat je precies wilt bereiken.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17
Gooi er gewoon een Windows Server neer, het liefst met een Domain.

-Computers overnemen (zien we wat mensen doen),
>>>> Is verschillende software voor, PCAnywhere, VNC, etc etc

-Poorten blokkeren,
>>>> Gewoon een standaard firewall

-Logfiles (watvoor sites zijn ze geweest?)
>>>> Gewoon een standaard firewall

-Bepaalde rechten op de computer geven.
>>>> Mja dat kan dus met het domein, os je moet elke user apart overal rechten gaan geven...

Verwijderd

@Kix@$$
Dit alles kan dan toch ook met een linux server!? Is een stuk goedkoper lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 12:11 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 12:10:
@Kix@$$
Dit alles kan dan toch ook met een linux server!? Is een stuk goedkoper lijkt me.
Ja :)
VNC is er ook voor Linux.
Verder is er SSH.
Poorten blokkeren is ook standaard in Linux.
Je logfiles staan ook in /var/log als 't goed is. Wat bedoel je met 'wat voor sites ze zijn geweest' ongeveer? History van de browser?
En rechten.. ja lijkt me duidelijk.
Het laatste wat ik zou doen is wel overstappen naar Windows. Dat is onnodig duur.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 13-11-2003 12:18 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op 13 november 2003 @ 12:17:
[...]

Ja :)
VNC is er ook voor Linux.
Verder is er SSH.
Poorten blokkeren is ook standaard in Linux.
Je logfiles staan ook in /var/log als 't goed is. Wat bedoel je met 'wat voor sites ze zijn geweest' ongeveer? History van de browser?
En rechten.. ja lijkt me duidelijk.
Het laatste wat ik zou doen is wel overstappen naar Windows. Dat is onnodig duur.
Ja dat weten we wel, maar we willen graag gewoon een soort van netwerk manager hebben. Dus met een soort userinterface.

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Omdat je Novell noemde, even deze link: http://www.novell.com/linux/

Novell is bezig met een management suite voor onder linux, er is een downloadbare beta beschikbaar. Het gaat echter nog even duren voor het allemaal klaar is, dus weet niet of je zoveel geduld hebt. Ik heb er even mee mogen werken, en ik moet zeggen, ik was erg te spreken over de beta.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Pagina: 1