E-tech ADSL-modem recovery

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52
Hallo,

Sinds afgelopen weekend kan m'n PC geen contact meer krijgen met m'n E-tech analoge ADSL-modem/4poorts router. Het ding is niet meer te pingen.

Gisteravond heb ik geprobeerd via USB een recovery-firmware te flashen. Echter bij het wissen van het flash-geheugen ging het al mis. De foutmelding: USB host controller not found.

Alsof het flash programma dus niet herkent dat er een USB controller in m'n PC zit. Dit zit er wel: een geintegreerde USB2.0 controller in m'n nforce2-chipset (Epox EP8RGA+ moederbord). Ik heb helaas geen andere PC's waar ik dit op uit kan proberen...

Herkent iemand dit? Suggesties, ideeen?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 23:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

heb je wel het goede flashprogramma?
ik heb ook een e-tech,analog v2 (die blauwe) en bij mij werkt het perfect zoalnf ik de goede .bat start vanuit dos (de echte dos)volgens mij was dat rm_usb.bat o.i.d. verder heb ik usb 1.1,weet niet of dat wat uitmaakt....
oja,waar ik wel achter kwam is dat het alleen werkte op de eerste usb aansluiting
(heb 2 usb bij toetsenbord/muis/video aansluitingen,en 2 op een apart kaartje en alleen bij die eerste 2 herkende het proggie me usb)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als ik mij goed herinner hebben die e-tech's ook een echte seriele bus (rs-232). Die werkt altijd. Via telnet kan je dan inloggen op je modem en hem een software reset geven.
Probeer dit eerst eens.

ps. de poort is waarschijnlijk een ronde mini din en geen din 9, let daarop

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• vanaalten
Bedankt voor de reacties, maar helaas:
- willekeurig welke USB-poort, 'USB host controller not found'.
- Volgens de instructies moet ik 'flash /e' doen om als eerste de flash te wissen. Ook het voor mij bedoelde flash-programma (weet de naam even niet) geeft dezelfde foutmelding.
- Mijn e-tech v1 modem heeft *geen* serieele aansluiting.

Volgens e-tech zit het probleem er in dat ik met een windows-98 dosfloppy start, die alleen maar 1.0 en 1.1 USB support. Ik heb dus 2.0 USB, en dat herkent 'ie dan niet. Echter zojuist op een andere PC met USB1.1 geprobeerd en hetzelfde resultaat.

Nu maar aan e-tech gevraagd of ik 'm kan opsturen ter reparatie (5 jaar garantie!) - maar met een beetje pech vervalt de garantie als je 'm openmaakt. Zou wel vreemd zijn aangezien de USB-recovery instructies dat voorschrijven...

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
Ik heb vorige week nog een USB-recov uitgevoerd, ook met een NForce2 (Asus) met USB 2

Nodig

-Win 98 flop (zorg dat je iig een fat-schijf hebt, DOS kan geen NTFS lezen)

- enkele USB drivers die op de site van e-tech te downloaden zijn (anders werkt idd je USB controller niet

- een usb kabel

- de recovery tool (wederom van e-tech site)

Check wel even of je een v1 of een v2 modem hebt!!!

Dit alles werkte perfect!

http://www.e-tech.nu/support/adsl_files/annexA_firmware.htm

[ Voor 7% gewijzigd door AnotherFruitcake op 13-11-2003 20:33 ]

• vanaalten
Hee, interessant! Kan je misschien wat meer toelichten hoe ik dat moet aanpakken?
Op de e-tech website zie ik wel USB drivers te downloaden (bij de gewone downloads, niet die link van jou), maar dat lijkt mij toch windows-USB drivers? Hoe krijg ik die drivers dan precies met zo'n DOS bootfloppy aan de praat?
(ben dus niet superhandig met drivers & DOS - maar dat was misschien al duidelijk...)

Aan de overige eisen voldoe ik al: USB kabel, USB recovery firmware & tools, bootfloppy en leesbare HD.

• Sunreal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03-2023
Ik zit nu met hetzelfde probleem als M_v_A. Ondanks dat dit topic een beetje oud is: M_v_A, is het jou gelukt? En AnotherFruitcake (ik gebruik ook Asus Nforce2 mobo), waar op de E-tech site kan ik de dos USB drivers vinden?
Pagina: 1