Compatibility bij -march=athlon-xp en -mp

Pagina: 1
Acties:

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik moet binnenkort een compleet Linux-systeem van single CPU (XP2200+) upgraden naar Dual CPU (MP2800+ ofzo). Grote delen van de software op het systeem zijn echter gecompileerd met optie -march=athlon-xp.
Ik heb vaker verhalen gehoord over dat de core van de MP eigenlijk hetzelfde is als die van de XP, en dat er alleen wat bridges op het ding anders zijn (ofzo, toch? :X)
Mijn vraag is dus of het mogelijk is om voor athlon-xp gecompileerde zooi te runnen op een athlon-mp, of dat nu alles gerecompileerd moet worden.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Ik denk dat recompilen handig zal zijn, immers, je gaat van een single naar een dual omgeving. Maar verder is de MP eigenlijk gewoon een XP met wat dingetjes anders. Veel mensen die ook dual draaien gebruiken XP's die denken dat ze een MP zijn.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er wel een athlon-mp march eigenlijk? :o

Een MP CPU heeft gewoon dezelfde core als de XP CPU. Een van de verschillen is dus de L5 bridge en verder verschilt er vrij weinig. Dat betekent ook dat de MP CPU gewoon met athlon-xp "programma's" om kan gaan.

Ik compile hier al een jaar dingen die ik draai op m'n dual systeem. Ik gebruik 2 1800+ CPU's gemod naar MP (die is dus nu verder helemaal gelijk aan de MP 1800) en de athlon-xp march.

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 13-11-2003 07:11 ]

• Sorcerer8472
  • Nu online
Hmm, raar dat je dan speciaal dingen voor athlon-mp kunt compilen als mp en xp vrijwel hetzelfde zijn... Naja, ik hoef in ieder geval niet te gaan stunten, maar stel hem wel in in het vervolg dingen wél voor mp te compilen voor de zekerheid :)

Verwijderd

hoeft niet, maar het kan wel. Het enige verschil is "hyperthreading groffe stijl"

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 06:52:
Ik denk dat recompilen handig zal zijn, immers, je gaat van een single naar een dual omgeving.
En sinds wanneer moet je daarvoor recompilen dan? Okay, een andere processor kan een reden zijn, maar recompilen alleen omdat je 2 CPU's hebt i.p.v. 1, dat klinkt me niet logisch in de oren.

Ik denk dat het gewoon zal werken aangezien de verschillen zo klein zijn en de MP vast alles kan (hooguit een heel klein beetje meer) dan de XP. Maar goed, ik heb de specs van XP en MP er niet op nagelezen, dus geloof me niet op m'n woord :P

Verwijderd

Ik ben geen linux gebruiker, geloof mij ook maar niet al té hard, maar daarentegen weet ik WEL mijn deel van hardware af. En, misschien beetje kromme vergelijking, ik hoor overal dat men van alles en nogwat recompiled voor HyperThreading, wat eigenlijk niks anders is dan 2 processors emuleren. Nu heb je 2 échte processors, ik dacht, nja, recompilen kan nooit kwaad.

• Sorcerer8472
  • Nu online
Voor multi-cpu compileer ik voor de rest alleen SMP, dus wat dat voor de rest met mp of xp te maken heeft zou ik niet weten; je kunt immers ook een mp-bord met maar één mp runnen :P

Verwijderd

of één XP

• Sorcerer8472
  • Nu online

Pagina: 1