Publieke DNS server met advertising-block

Pagina: 1
Acties:

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Topicstarter
Ik ben op het idee gekomen dat het misschien wel interressant is om een 'publieke' DNS-server te gaan draaien waarop de domeinen waarvan bekend is dat er adserver op draaien geblocked worden. Dus net zoals je nu je hosts-file kunt aanpassen maar dan op server niveau.
Als iemand dus een aanvraag indient voor een domein op gator.com wordt deze geblocked terwijl een aanvraag naar het IP van www.tweakers.net gewoon geresolved wordt. Maar eventueel wel weer een blokkade op ads.tweakers.net. (hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik weinig last heb van de reclame op T.net)
Ik heb dit op kleine schaal toegepast met de DNS-server bij mij thuis en de resultaten zijn erg positief. Het venster met "wilt u de software van gator.com installeren" van IE verschijnen niet eens en popups zijn snel en zonder nieuwe popups weg te klikken.

Wat ik nu wil weten is hoeveel traffic een redelijk populaire DNS-server genereerd en wat voor server je daarvoor zou moeten gebruiken.
Als er al iets soortgelijks bestaat in NL zou ik dat natuurlijk ook graag weten...
Verder ben ik eigenlijk ook benieuwd of je eventueel gebruikers om geld zou kunnen vragen voor een dergelijke service dus bijvoorbeeld 0,1 cnt per geblokte aanvraag of gewoon 2 euro per maand, natuurlijk is het wel gratis voor behulpzame GoT'ers :)
En natuurlijk ben ik benieuwd naar jullie algemene mening hierover :)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Tja... advertenties verdwijnen zo wel... En een boel sites ook natuurlijk.
Geen geld = geen site. Er wordt hier altijd vrij lichtzinnig over gedaan, maar zo is het wel.

drs. Kama

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Topicstarter
Dat ben ik volledig met je eens. Daarom zit ik ook nog te twijfelen of ook lokale adserver geblocked moeten worden. Bijv. ads.telegraaf.nl of ads.tweakers.net. Maar dingen zoals gator.com en andere leveranciers van spyware en tracking cookies zouden wel gewoon opgenomen kunnen worden.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

NBK schreef op 13 november 2003 @ 02:25:
Ik heb dit op kleine schaal toegepast met de DNS-server bij mij thuis en de resultaten zijn erg positief.
Welke software gebruik je daarvoor? Voer je een lijst in zoals de "Supertrick" van Kazaalite of gebruik je een script zoals bij http://proxomitron.info (personal proxy)?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

ik denk dat het dataverkeer wel mee gaat vallen, maar vooral dat je een hoge load van je server krijgt? als je een query cacht hoe je alleen een ipadres te retouneren, als je hem forward de authoritive nameserver, dat zijn enkele bytes en dat valt goed te doen.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb op mijn firewall en proxy en lijst met ADS servers staan die automatisch geblokked worden. Dit werkt goed en kost verder niets.

Als je Squid en SuidGuard draait kun je ze gewoon downloaden.

http://www.hroling.nl

Pagina: 1