Subwoofer aansluiting onduidelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een probleempje met mijn subwoofer, aangezien er nauwelijks geluid uit komt, behalve als ik de sub vol open draai, maar dat lijkt me niet de bedoeling. In de handleiding van mijn receiver (Kenwood KRF-V8030D). Dit is een dolby digital receiver en heeft dus een aparte uitgang voor de sub. de handleiding zegt er het volgende over:

Klik hier voor een scan uit de handleiding

Als je goed onder aan de pagina kijkt, dan zie je dat de subwoofer links en rechts in dezelfde uitgang gaat met een coaxiale kabel. Het verschil echter is wel, dat bij de enige een vermogensversterker wordt gebruikt en bij de ander niet.

De handleiding van mijn sub (Magnat Motion Sub 20 Active) zegt het volgende over de aansluiting:

With separate preamp
Connect the output from the preamp to the line inputs. Take care not to mix the channels......

With a power amplifier
If your amplifier has a preamp output and a final amplifier input, use the line inputs as described below. If it does not, use the high level inputs/outputs as follows: Instead of connecting the speaker outputs from your amplifier to the speakers, connect them to the high level inputs on the subwoofer, the connect the speakers to the high level outputs on the subwoofer......

Mijn sub heeft een 2 kanaals line in en 4 speaker in/uit aansluitingen.

Ik heb mijn sub nu op mijn receiver aangesloten volgens de linkerkant van de gescande pagina van de handleiding. Volgens de winkel zou het zo moeten werken, maar ik kom er niet uit. Ik ga er wel van uit dat ik niet de 4 speaker in/uitgangen moet gebruiken omdat het een 5.1 receiver is en daarom dus een aparte aansluiting voor mijn sub heeft.

Iemand ideeen/tips/suggesties, want ik wordt er niet echt vrolijk van.

Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13640

gaat het om het setje van de magnat cubus 5.1???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Ik ken dat setje niet, maar als je op Magnat kijkt onder dolby voorbeelden, dan heb ik het onderste voorbeeld van de motion serie.

Toen ik het kocht had ik trouwens niet in de gaten dat het die set was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Misschien domme vraag, maar je hebt op je versterker wel het volume van het uitgangsniveau naar je sub op 0dB staan?
En wat voor kabel zit er tussen? gewoon een chinch ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Het uitgangsniveau staat op 0 dB en dat kan varieren tussen -10 en +10 dB. Op mijn versterker zit een enkele tulp uitgang en op m'n sub een dubbele tulp ingang. Ik heb er dus zo'n verloopstekkertje dat van een twee tulpjes maakt en dan een standaard 2x tulp naar 2x tulp kabeltje er tussen. Aan de kabel en dat verloopstekertje ligt het niet, want die heb ik vervangen en dat heeft geen effect.

Waarom moet het uitgangsniveau van de versterker voor de sub op 0 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

hoi evert,

ben je al wezen vragen in de winkel waar je hem gekocht hebt?

Even denken, je sub heeft 2 ingangen (gewoon een linx en een rechts dus) en 4 uitgangen? als zoiets als ik heb, je sluit je sub aan op je versterker, en dan je boxen op je sub? Als je hem zo aansluit, werkt het dan wel? dan kun je dus checken of je sub het wel doet, in dolbysurround modus zeg maar.

euh, je sub heeft 2 ingangen, je versterker maar EEN uitgang, heeft versterker van boes ook, volgens mij kun je dan niet zomaar die dingen via een verloop stekkertje doen hoor. Wat zegt je magnat handleiding daarover?

wat gebeurd er als je maar een kanaal van je sub aansluit? bijv het linker? heb namelijk ooit gehoord dat je niet die kanalen op elkaar mag zetten, je moet als je versterker maar een uitgang heeft gewoon alleen die aansluiten.

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Als je mono aansluit, doen hoef je geloof ik OF alleen het linker OF het rechter kanaal aan te sluiten op de mono uitgang van je amp, probeer dat is

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Ik was inderdaad van plan om die test die jij, PM, zegt uit te voeren. Dat ga ik nu doen en ik ga ook proberen om slechts 1 kanaal aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Test 1: slechts het linker of rechter kanaal aansluiten.

Dit maakt geen verschil

Test 2. Sub tussen receiver en boxen zetten.

Ik voel de trillingen slechts heel zacht. Zelfs mijn FPS 1000 subje veroorzaakt nog meer trillingen.

Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat in beide gevallen van aansluiten het geluid heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zacht over de sub komt. Oftewel, ik denk dat het ingangssignaal te laag is. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

dan zet je hem op +10dB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Om dat kleine beetje geluid/trillingen te krijgen moet ik mijn receiver al op +10 dB zetten en m'n sub heeft ook zo'n mooi draaiknopje dat ik op max heb staan. Dit lijkt met niet normaal. Maar ik ga de winkel eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

heb je toevallig in je kenwood menu niet (heb ik wel namelijk) ergens de optie

active sub = on

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:50

Jag

Wat je het beste kan doen is het volgende:

- eerst wil je een keer je sub horen. Da's heel makkelijk, je sluit gewoon een cd-speler direct aan op je sub. Je moet dan het volume regelen met de volumeregeling op je sub. Maar een ding: zet 'm in het begin op nul, en draai langzaam omhoog!
- als dat werkt dan ligt het probleem in de receiver of aansluiting. Je kan kijken of aansluiten op high level werkt. Je kan dan het beste een speaker kabeltje doortrekken van een speaker naar je sub (wel een front speaker). Je weet dan nog zekerder dat het iets met de aansluiting te maken heeft, of iets met de instelling van de receiver.
- waarschijnlijk zal alles werken, en dan kan je nog eens goed kijken in de manual wat er nou allemaal valt in te stellen aan het lfe kanaal.
Ook moet je je realiseren dat het lfe kanaal bedoeld is voor films. Als je gewoon muziek luistert, dan zit er niks in dat lfe kanaal. Pas als je je front speakers als small instelt worden de lage tonen van het front kanaal door de sub gedaan.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert
  • Niet online
Ik heb hem direct op m'n cd speler aangesloten, maar dat heeft geen enkel effect. Ik hoor/voel helemaal niets, al draai ik m'n sub helemaal open. Ik vermoed dus ook dat hij het gewoon niet doet en ik breng hem terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

is die aktief of niet???? want je radio heeft niet genoeg wats voor de sub dus ik zou daar maar eerst naar kijken en als ie niet aktief is moet je een versterker bij kopen :Z :Z :Z :Z }:O }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:50

Jag

Magnat Motion Sub 20 Active
:P.

Jag
Pagina: 1