Geen geluid uit hogetonenspeakers

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik snap er geen moer van. Ik hoor nix door die tweeters van mijn sony luidsprekers. Dat was van het begin af aan al zo. Alleen de bass-driver en de middentonenspeaker daar hoor ik duidelijk geluid uit komen uit de hogetonenspeakers hoor ik niks. Al vanaf het eerste moment dat ik die dingen aansloot viel het me al op dat ik er niks door hoorde. En ik heb die versterker echt niet helemaal opengezet. Hooguit op tweederde van het maximum.

Ik heb ook al van die tweeter tests gedownload en met winamp afgespeeld, maar ik blijf gewoon niks horen door die dingen.

Technische details:

De versterker heeft een uitgangsvermogen van max 80 watt, de speakers in kwestie zijn maximaal tot 120 watt belastbaar. De uitgangsimpedantie van de versterker is 8 ohm, de impedantie van de speakers in kwestie is 6 ohm.

Iemand een idee? zou mijn versterker kapot zijn? of beide speakers :? t zijn al ouwe speakers trouwens, uit 1989 ofzo geloof ik. Maar dan nog blijft het vreemd dat beide tweetertjes het niet doen, en de rest wel.

Catch a smile out there!

Verwijderd

Dat is ernstige gehoorschade die je dan hebt opgelopen. Loop je veel met van die oordopjes in?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat dacht je van logisch boerenverstand gebruiken en die speakers op een andere set aansluiten, doen de tweeters het dan ook niet, dan werken ze gewoon niet. Waarom niet dat kunnen wij hier ook niet raden. Klaar :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Glenfiddich
JvS schreef op 13 november 2003 @ 01:11:
wat dacht je van logisch boerenverstand gebruiken en die speakers op een andere set aansluiten, doen de tweeters het dan ook niet, dan werken ze gewoon niet. Waarom niet dat kunnen wij hier ook niet raden. Klaar :)
Daar had ik natuurlijk al aan gedacht, maar het probleem is dat ik nergens over een andere set kan beschikken.

Catch a smile out there!

Verwijderd

En andersom? Dus een luidspreker, waarvan de tweeter wel werkt, op je versterker aansluiten?

Verwijderd

Bij kwalitatief mindere speakers kan het voorkomen dat ze het na 15jaar wat minder doen.

De tweeter is ook het meest delicaat, dus zou best weleens kunnen dat deze in de loop van de tijd gesneuveld is. :)

• Glenfiddich
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 10:48:
Bij kwalitatief mindere speakers kan het voorkomen dat ze het na 15jaar wat minder doen.

De tweeter is ook het meest delicaat, dus zou best weleens kunnen dat deze in de loop van de tijd gesneuveld is. :)
Maar vreemd blijft wel dat het bij beide speakers is. Maar ik heb intussen eens bij mijn zus geinformeerd (zij gebruikte deze boxen voor mij) en het blijkt dat ze het bij haar ook al niet deden.

Wellicht heeft zij die tweeters opgeblazen... ik kan me heel goed voorstellen dat die tweeters niet bestand zijn tegen de muziek die zij regelmatig draait >:)

Catch a smile out there!

Pagina: 1