Ik heb net een bestand verwijderd dat ik liever had willen houden. Ik heb met 'recover' geprobeerd de inode terug te krijgen, maar die was nergens meer te bekennen. Goed, ik grijp naar mijn backup (op een andere schijf, wegens omstandigheden een vfat mount) en tik "tar -czf ". Toen gingen er een paar alarmbellen rinkelen, maar helaas, het kwaad was al geschied: de backup was overschreven. Belangrijkste les van vandaag: altijd eerst je backup kopieren of zorgen dat je niet zo duf bent als ik was vandaag. 
Anyway, ik heb op zich nog een backup van een week geleden, maar het betreffende bestand is inmiddels gewijzigd en ik zou liever de versie uit de backup van gisteren gebruiken. Nu vraag ik mij af of iemand weet of ik het bestand op die vfat partitie nog kan redden?
Anyway, ik heb op zich nog een backup van een week geleden, maar het betreffende bestand is inmiddels gewijzigd en ik zou liever de versie uit de backup van gisteren gebruiken. Nu vraag ik mij af of iemand weet of ik het bestand op die vfat partitie nog kan redden?
[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 13-11-2003 00:41 ]
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?