Toon posts:

SQL server registration

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om in Enterprise Manager 2000 meerdere connecties te maken naar 1 sql server onder verschillende users?

Als ik nu een tweede account aanmaak met hetzelfe IP adres van een ander account, dan zegt EM heel vrolijk, sorry maar je hebt die al ergens in gebruik.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je ze in verschillende groepen verdeelt, anders niet.

Verder heeft dit eigenlijk niets met proggen te maken vgs mij...

日本!🎌

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hmmm, ik probeer iets te vinden wat met programming te maken heeft, maar het lukt niet echt :P

PW -> SA

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Xcuse me :)

Ik zat nog wel te twijfelen waar ik em zou posten, dacht in P&S meer kans te hebben op antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe servergroep aanmaak dan zegt ie het nog.

De exacte melding is overigens: A server with this name allready exists.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ah, dan zul je denk ik toch moeten zorgen voor verschillende namen voor die server.

Maar een ander vraagje: waarom wil je eigenlijk verschillende registraties voor verschillende gebruikers? Meestal ga je via de EM gewoon met "sa" erin, en vanuit je applicaties wel met een veilige loginnaam.

Anders kun je ook aangeven dat ie iedere keer om gebruikersnaam/wachtwoord moet vragen, maar dan moet je het dus iedere keer intypen.

日本!🎌

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 00:38:
Weet iemand of het mogelijk is om in Enterprise Manager 2000 meerdere connecties te maken naar 1 sql server onder verschillende users?

Als ik nu een tweede account aanmaak met hetzelfe IP adres van een ander account, dan zegt EM heel vrolijk, sorry maar je hebt die al ergens in gebruik.
Wat is de reden om met 1 EM meerdere malen te connecten naar dezelfde SQL Server?

Wellicht dat je met instances kan werken, maar ik betwijfel het. Ik denk dat je qua denken op een verkeerd spoor zit. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je moet in de clientnetwork utility een nieuw alias aanmaken voor dezelfde server, je kunt dan deze (alias) naam gebruiken om dezelfde server nog een keer toe te voegen.

je kunt deze tool gewoon opstarten via het SQL Server startmenu.
Wat is de reden om met 1 EM meerdere malen te connecten naar dezelfde SQL Server?
Om met gebruikers die in verschillende beveiligingsgroepen in te kunnen loggen

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Precies.

Ik ben geen SA op die server. Ik heb op die SQL server 3 databases voor 3 verschillende sites en dus 3 verschillende users.

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B

Dat werkt, thanks alot.
Pagina: 1