[HDD] Maxtor RMA procedure

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoi,

Ik heb hiero een maxtor schijf liggen die wat last heeft van een kinderziekte (SMART error). Het ding is net geen 3 jaar oud en valt dus nog binen de garantie. (manufacture date is 24 november 2000). Ik wil deze schijf RMA sturen, maar op de maxtor site staat dat ik contact op moet nemen met de reseller (na het invoeren van de s/n). Deze verwijst me echter vrolijk naar Maxtor omdat het sneller gaat als ik hem zelf RMA stuur.

Hoe kan ik aan een RMA nummer komen zodat ik het apparaatje retour kan sturen. Het liefst niet bellen want ben heel slecht in het spreken van Engels :(

tnx

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14
Probleem aangeven bij je reseller en dat ding bij hun afgeven. Zij zijn verantwoordelijk voor de garantie.

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Zou het lekker via je de reseller doen, scheelt je denk wel porto kosten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als de maxtor site zegt dat het via je reseller moet dan heb je volgens mij een oem schijf, welke dus inderdaad via je reseller moet.

je wordt van het kastje naar de muur gestuurd maar je moet in deze echt bij je reseller zijn.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
euro schreef op 13 november 2003 @ 00:29:
Zou het lekker via je de reseller doen, scheelt je denk wel porto kosten.
Alsof elke reseller buiten de winkel garantie gratis zo'n schijf naar Ierland op kan sturen.

Indien dat gebeurt is het een geweldige service.

{signature}

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dit kun je wel vergeten er is geen winkel die nog een hd gaat opsturen die bijna uit de garantie is tegen de tijd dat ie bij maxtor binnen is is je garantie al om dus heb je dikke pech.
en zeer zeker niet als je geen aankoop bon meer kan over leggen en die hebben de meeste mensen niet meer.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14
monterey schreef op 13 november 2003 @ 00:47:
dit kun je wel vergeten er is geen winkel die nog een hd gaat opsturen die bijna uit de garantie is tegen de tijd dat ie bij maxtor binnen is is je garantie al om dus heb je dikke pech.
en zeer zeker niet als je geen aankoop bon meer kan over leggen en die hebben de meeste mensen niet meer.
Volgens mij heb je dit fout.
Als je een aankoopbon hebt en de winkelier zegt dat je 3 jaar garantie hebt, dan moet je die 3 jaar krijgen vanaf de aankoopdatum. Of de fabrikant nou wel of geen garantie meer geeft heb jij niks mee te maken.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:40
Waarschijnlijk is die schijf als OEM verkocht. Dat betekent dat de reseller ervoor verantwoordelijk is. Misschien afkomstig uit een Dell computer? Of een 2e handsje waarvan je de precieze afkomst niet weet?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
je vergeet 1 ding en dat is dat de fabriek je 3 jaar garantie geeft niet de winkel,bij 90 % van de winkels zal je na het eerste jaar zelf je rma aan moeten vragen bij de fabrikant van je hd en dus in dit geval zal je zelf de kosten moeten dragen om hem op te sturen naar ierland.

en omdat het hier om een geval gaat wat binnen enkele dagen buiten de garantie is en je hem niet voor die tijd in ierland zal krijgen heb dit hele verhaal geen enkele zin.

of was je van mening dat als een klant met een hd terug komt dat men 1 hd ff naar ierland gaat sturen en nog op hun kosten ook,nou vergeet het maar ze wachten tot er een doos vol is dus zo'n 20 stuks en dan pas gaan ze weg zeker niet eerder.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
ik heb de schijf als nieuw gekocht destijds en komt dus niet uit een dell, compaq of wat dan ook.

Verwijderd

monterey schreef op 13 november 2003 @ 11:27:
je vergeet 1 ding en dat is dat de fabriek je 3 jaar garantie geeft niet de winkel,bij 90 % van de winkels zal je na het eerste jaar zelf je rma aan moeten vragen bij de fabrikant van je hd en dus in dit geval zal je zelf de kosten moeten dragen om hem op te sturen naar ierland.
klopt, ik heb 3 jaar fabrieksgarantie op m'n WD schijf en 2 jaar winkelgarantie (helaas valt het over elkaar heen, dus 2 jaar winkel en daarna nog 1 jaar fabrieks)
Pagina: 1