Toon posts:

3d max 5, soepel loop instelling voor geen power pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik werk graag met max 5 maar heb geen super power pc...
HELP het draait niet soepel meer! Dit zijn de specs van mijn pc,

------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 1 (2600.xpsp2.030422-1633)
System Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
System Model: MS-6330
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) Processor, MMX, 3DNow, ~1.0GHz
Memory: 384MB RAM
Page File: 171MB used, 750MB available
DirectX Version: DirectX 9.0 (4.09.0000.0900)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce FX 5600
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce FX 5600
DAC type: Integrated RAMDAC
Display Memory: 256.0 MB
Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Standaardbeeldscherm

Keb wat weg gehaald zodat het overzichtelijk blijft :)
Mensen help me alsjeblieft want ik wil weer modelen maar het loopt gewoon schokkerig en dat deed het eerst niet.
En ik wil ook binnenkort mijn pc upgrad'n, ik denk er over om nieuwe mb/processor/geheugen er in te proppen, iemand hints voor een betere "max" pc?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
deze pc is goed zat om normaal mee te kunnen maxen.
als het "gewoon schokkerig" loopt zou ik een nieuwe windows/max install proberen voordat je je pc gaat upgraden.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
idd, als het eerst soepel loopt, en een tijd later ineens schokkerig, dan is dat een hint dat het vooral aan de software ligt. Ga windows eens opschonen, of reinstall het helemaal...

Trouwens, zit me een beetje af te vragen waarom je die grafische kaart in je comp hebt zitten. Ik weet niet of je hem al lang hebt en wat je hier voor had, maar dit is vette overkill natuurlijk... Zelfs al ga je over niet al te lange tijd je mobo/cpu/geheugen upgraden, je had beter ook kunnen wachten met die GF FX 5600, aangezien die alleen maar goedkoper kan worden..
En krijg jij geen koppijn van een monitor op 60Hz? :S ik kan daar zelf echt niet langer dan 2 minuten tegenaan kijken... Je videokaart moet iig meer aankunnen, maar ik weet natuurlijk niet of je monitor ook hoger kan...

Laatste: voor het upgraden moet je het geheugen niet op de laatste plaats zetten. voor max zelf (de viewports en alles) is geheugen niet onbelangrijk. Als je het renderen ook erg langzaam vindt gaan moet je natuurlijk ook naar de cpu kijken...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
DocB schreef op 13 november 2003 @ 08:16:
En krijg jij geen koppijn van een monitor op 60Hz? :S ik kan daar zelf echt niet langer dan 2 minuten tegenaan kijken... Je videokaart moet iig meer aankunnen, maar ik weet natuurlijk niet of je monitor ook hoger kan...
wellicht heeft de TS een TFT Scherm ;)

• DocB
  • Laatst online: 10-08 17:17
oh joh, daar had ik nog niet eens aan gedacht 8)7

Maar om deze post nog even nuttig te maken:
Ik herinnerde me net dat ik een keer ergens wat had gelezen over het optimalizeren voor Max (of 3d programma's in het algemeen) voor XP...

hier (op max3d.com) staat dat artikel, en ook nog een paar andere die wellicht interessant voor je zijn:
klikkerdeklik

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Ik heb ongeveer dezlefde pc, ruw gezien toch (1.0 Ghz, 256 mb ram,32 mb 3d kaart, XP pro), en bij mij draait het wel vrij soepel...

Het enige dat ik wel moet doenm, of het gaat idd erg sloom, is de autoprotect van mijn norton anti-virus uitzetten vóór ik 3ds max start. Als je dat niet doet, en gaat kijken in taakbeheer naar de processen die draaien, dan zie je winlogon (?) de vreemdste sprongen maken met gebruik van CPU en geheugen, als je die Autoprotect uitzet heb je dat niet voor, misschien helpt dit...

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 23:09:
Ok ik werk graag met max 5 maar heb geen super power pc...
HELP het draait niet soepel meer! Dit zijn de specs van mijn pc,

------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 1 (2600.xpsp2.030422-1633)
System Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
System Model: MS-6330
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) Processor, MMX, 3DNow, ~1.0GHz
Memory: 384MB RAM
Page File: 171MB used, 750MB available
DirectX Version: DirectX 9.0 (4.09.0000.0900)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce FX 5600
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce FX 5600
DAC type: Integrated RAMDAC
Display Memory: 256.0 MB
Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Standaardbeeldscherm

Keb wat weg gehaald zodat het overzichtelijk blijft :)
Mensen help me alsjeblieft want ik wil weer modelen maar het loopt gewoon schokkerig en dat deed het eerst niet.
En ik wil ook binnenkort mijn pc upgrad'n, ik denk er over om nieuwe mb/processor/geheugen er in te proppen, iemand hints voor een betere "max" pc?
Ik zou dan misschien overwegen om 3dsmax 4.2 te installeren.
Ervaring leert dat die als een trein draait.
in ieder geval op mijn athlon 900 met een geforce 2 en 640 mb ram.

maar met dat systeem van jou zou max 5 ook goed moeten draaien hoor!
ik denk dat je gewoon een enorme rotzooi van je windows hebt (nofi), ik zou eerst eens kijken wat je allemaal op je ahctergrond hebt draaien.

een andere goede optie is om je resolutie naar beneden te gooien, dat helpt in ieder geval voor het werken met max. Voor het renderen maakt het natuurlijk geen zak uit.

maar al met al draait max 4.2 beter dan 5. (mijn mening) en je kunt er net zo veel mee als 5 (behalve gi dan, maar daar heb je brazil voor :) )

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:19
het beste is om max op een schone partitie met een schone windows installatie te laten draaien.

met voorkeur windows 2000 SP3

edit: Je kunt dit natuurlijk naast je huidige windows installatie installeren, zodat je toch je meuk kunt blijven gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door FragNeck op 13-11-2003 10:42 . Reden: toevoeging ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Folkert
  • Laatst online: 10-07 07:58
Je kan ook problemen hebben met de render die je hebt ingesteld. Stel mogelijk een software render(HEIDI) in, ipv DirectX of OpenGl. Kan soms nog wel eens wonderen doen...

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29
Defrag je pc een helemaal want MAX draait zelfs bagger op een 3 Ghz als die gefragmenteerd is.

Want aan je specs ligt het niet

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5II | RF 15-35mm F2.8 | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS Z | RF 100mm F2.8 Macro | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 16K Mighty

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Met deze videokaart moet OpenGL of anders DirectX gewoon werken hoor. Heidi is veel te traag. Ik denk eerder dat de TS hem nog niet op hardware heeft gezet. Zoiets.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Wat ook kan, is dat je teveel polygonen gebruikt voor iets wat simpeler kan. Op een recente PC merk je zoiets niet, maar jij zit sneller tegen je bottleneck aan. Daarom kan het een truc zijn om eerst alles grof af te werken op een manier die wél snel gaat en daarna pas alles te verfijnen voor de final.

Ook ligt 't er een beetje aan hoe je je viewport hebt ingesteld, staat daar alles aan of doe je het al reeds met weinig? Of gaat het ook traag met een compleet nieuw project? Never mind deze post dan :).

Skat! Skat! Skat!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ja, inderdaad, good call, wat voor scenes draaien slecht? Allemaal? Of alleen scenes met heel veel gestackte modifiers? Of heel veel polies gewoon? Of heel veel lampen, textures of transparante objecten?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Ja gewoon alles draait slecht, het is gewoon de viewports die slecht lopen.
Ik zal jullie advies even in beraad nemen (en stuk voor stuk doornemen) maar ik heb nu een volgende vraag, ik post hem wel ff opnieuw.
Alvast allemaal enorm bedankt.
Pagina: 1