Ow, ow, welke toch?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 18:24
Ik wil binnen een heel kort tijdsbestek een laptop gaan kopen, maar heb me er nog helemaal niet in verdiept... kunnen jullie mij een pricewatch geven + tips (NimH of Lion accu bv.)
Ik heb ff snel gekeken bij Mycom (Mynote) en die ziet er goed uit. Ik zoek wel een goeie service enzo, maar wil ook alles erop en eraan (Fax/Modem, Netwerk, 64 of meer)

Please help ff!

Thanx,

Nielsman

Verwijderd

Nielsman,
Ga je nieuw of gebruikt kopen?
Hoeveel wil maximaal uitgeven?
Graag wat meer info.

• Nielsman
> Tuan_Besar, ik ga een nieuwe kopen!
Max. 6500 incl.
Heb tot nu toe gezien:

Mynote 980:
Cel 433
128 MB
14,1" XGA TFT 1024x768
8MB ATI rage
8GB
56k6 Modem
Network 10Mbit
Li-Ion accu
Kosten: +- 6200 incl. bij Magna.nl (rare boel, want Mycom vraagt 700 meer!)

En heb ook een Compaq op het oog, maar is allemaal wat minder heftig:

Armada 1750:
P2-400
64MB
14,1" TFT
4 MB video (geloof ik!?!)
geen network
Kosten: +- 6200,- incl. ook bij Magna

Verwijderd

Ja die MyNote klinkt goed, je wilt ook een goede service.
Heb je (ik durf het bijna niet te zeggen) bij Gateway en Dell gekeken?
Micropoint en Topline zijn ook nog aanraders.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:07

winnie

de poes...

Ik heb een topline 9003. P2@366 (met 256Cache fullspeed), 256MB, 6.4GB, 14" TFT en de standaard ati rage pro. Ik moet zeggen dat hij erg bevalt. Hij was alleen wel duurder dan jouw 6500gulden (ik denk dat de mijne 700 duurder was). Probeer via een werkgever dat ding te kopen (scheelt behoorlijk). Probeer zoveel mogelijk ram ineens erbij te nemen, want ram upgraden is bijna een no-go. De harddisk mag kleiner zijn, want die is altijd wel weer te vervangen. Processor is niet zo belangrijk. Ram-hoeveelheid wel.
Spelletjes gaat bij mij goed (c&c tiberian sun, delta force, UT) tot slecht (quake3 :'(). Een topline (en ik denk ok zo'n Mycom) is wel van slechtere kwaliteit (voornamelijk degelijkheid) dan een dell, een gatway of een compaq. Wel zijn die laatste drie duurder. EN een compaq zou ik in het algemeen niet willen hebben (gevoelsmatig).

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Laten we nr 1. op notebookgebied niet vergeten... Toshiba, vooral als je een goede service wil, maar net als Dell, Gateway en Compaq wat duurder (kwaliteit heeft zn prijs)
Verder ben ik het met Winnie eens..een Compaq wil je niet hebben, al helemaal de armada 1750 niet.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Makkelijk, die Armada is toch al op zijn eind, moet je de M500 of E500 series nemen....

• Nielsman
Zegt jullie Magna computers iets? Deze lui kunnen het volgende leveren:

* Cel 433
* 14,1" TFT XGA (1024x768)
* 128 MB
* 8 GB
* 8 MB Ati Rage Video
* 2 x DVD/24 x CDrom
* 56k6 modem
* 10 Mbit Netwerk
* Full Duplex Sound system
* Li-Ion accu
* USB/Infrarood/1.44
* 1 jaar garantie
- Windows 98 (fl.250,- in mindering)

Prijs: 6026,- incl. BTW

Hier nog meer RAM bijnemen? Kost wel knaken dan hoor he!

• Nielsman
Kleine verbetering! De prijs word:

fl. 5876,-

• RubZie
  • Laatst online: 27-08 10:23
Ik weet er niet heel veel van maar ik weet wel dat de dell inspiron serie heel goed is. Papsje heeft er een en hij zegt er erg tevreden over te zijn. (kweenie welke hij heft, ik geloof iets met 7600 ofzo maar das een gokje). Maar hij hofde hem oo niet zelf te betalen, dus dat scheelt want ze zijn wel duur...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Nielsman, kijk alsjeblieft even bij www.dell.nl -> Inspiron 7500, 15,4" SXGA+ scherm, res 1280x1024, 450 PIII processor en 128 ram voor 6500,-
Dell heeft de beste laptops voor de beste prijs !

(ik heb niets met Dell te maken, dit is een geheel onafhankelijke mededeling!)

Verwijderd

One word:

VIAO

Verwijderd

1 WOORD:

Koop een Toshiba

• Nielsman
> Obi, het spijt me, maar ik krijg voor 6500,- dat systeem bij de "Op Maat" keuze niet voor elkaar hoor! Let ff op nl. Dell zet op de site de prijzen excl. BTW, dus als ik voor 6500,- koop, dan kost deze 7600,- en dat is flink buiten het budget! Maar toch bedankt en ik blijf tips welkom vinden, al gaat de tijd nu echt dringen, want morgen ga ik anders Magna bellen voor bevestiging, als ik nix beters vind!

• winnie

winnie

de poes...

Nielsman: wat wil je eigenlijk met dat ding gaan doen? Dan valt er ook beter te beoordelen wat je moet aanschaffen (video editing: vaio, oracle designer draaien: mijn ding, office97 draaien: 486 ;))

• Nielsman
Hij wordt gebruikt als PC voor de inkopers die ermee moeten kunnen Officen, Faxen, Internetten, Order Entry, etc.
Daarnaast wordt hij ook nog gebruikt voor Webdesign! Dus ook het editten van plaatjes wordt ermee gedaan.

• Obi

Obi

Nielsman, kijk ff bij deze (lange) link: http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?s=nlbsd&l=nl&m=nlg&c=671&n=163&cu=nldhs&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&evl = &b=9648

(wel nog ff de ram uitbreiden en videokaart en voila: Inspiron 7500 voor fl. 6550,- incl. BTW. (PIII 450, 15.4" SXGA+, 128 ram, enz.)

• Obi

Obi

Oeps, te lange link dus, klik nog even deze:

Inspiron 7500 450LT (75000103)
Vanaf FL 5095.00

aan, en aanschouw een lekkere laptop-bak !

• Obi

Obi

Wel dus nog even de ram en de videokaart aanpassen...
(Ik maak er wel een rommeltje van hier...Sorry...)

• Nielsman
> Obi, thanx, maar... ik haal het niet met het budget, bij Magna heb ik 56k6 modem + Netwerkkaart + 8 GB HD, als ik dat bij Dell wil, kom ik toch op 7066,45 (en dan nog met 6 GB HD) en dan heb ik bij Magna (ik heb het dus over Mynote 980) nog een DVD/CDrom i.p.v. 24 x bij Dell, dus ik trek die prijs gewoon niet joh!

• Nielsman
Nu weet ik dat je kunt zeggen van:
"Ja, maar je hebt een A-merk + betere garantie + 15,1" TFT etc. Maar het systeem wat ik wil hebben, komt gewoon bij Dell te duur uit... Dan heb ik het nog niet over de garantie (bij Magna kost 1 naar 3 jaar 249,- extra en bij Dell kost dat 449,- extra) Allemaal extra, extra, extra, terwijl ik wel extra accesoires wil, maar niet extra veel betalen, haha, ik blijf een Nederlander, haha

• winnie

winnie

de poes...

Voor mij hoef je geen a-merk te kopen. Ik ben tot nu toe wel tevreden met mijn topline, en da's meer een b-merk. Maar ik denk wel dat een mynote al gauw een c-merk kan zijn. De ondersteuning is beperkt tot mycom en blijkbaar magna.
Maar het belangrijkste is en blijft: let op de bouw-kwaliteit. Toshiba's en dell enzo zijn bekend om de stevigheid. dat zou je dus ook in een b-merk of een c-merk moeten vinden.

• Nielsman
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb PCM gelezen over Laptop test en daarin staat dat Mynote zich kan meten met de A-merken. Dus da's al positief, daarnaast staat dat Mycom ze maakt bij de Asus-fabriek. Ik vroeg aan een medewerker van Mycom Eindhoven of zij de leverancier waren, maar hij zei van niet (PCM van wel!). Qua ondersteuning en dealers zijn er meer dan Magna en Mycom alleen (zie: www.mynote.nl )
Voor garantie moet je bij 1 of andere landelijke instelling zijn, iets van computer garant of zoiets (maar kan ook naar de winkel terug uiteraard)

Nog op of aanmerkingen? Laat het dan ff weten!

Niels

Verwijderd

Wij, zie emailadres, verkopen massa's laptop's. Voornamelijk Compaq en Toshiba. Is niet voor niets. Beste kwaliteit voor als 't wat meer mag kosten.

En als je de laptop voornamelijk voor kantoorwerk gaat gebruiken, kun je veel geld besparen door door een wat langzamere proc. Let meer op de snelheid van de harde schijf. Die is in de meeste gevallen de eerste remmende factor.
Pagina: 1