Huisstijl

Pagina: 1
Acties:

• bigoldie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 15:26
Voor een beetje onderzoek ben ik op zoek naar Huisstijlen / Huisstijl handboeken.

Buiten de online huisstijlen van Essent en de Brandweer ben ik op zoek naar nog een aantal van dit soort sites, wie kent er nog een aantal sites?

Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat wil je weten, wat heb je nodig???

Gewoon info over huisstijl is zo lekker veelzeggend.

Als ik vind dat mijn huisstijl een brief is met rechtsonderaan altijd mvg ...
dan is dat mijn huisstijl ( Zoland ik dat maar doe )

Dus, waarvoor is het??? Wat heb je zelf al gevonden etc.

• bigoldie
Gomez12 schreef op 12 november 2003 @ 22:49:
Wat wil je weten, wat heb je nodig???
Huisstijl handboeken
NOT enough said, hier heb je maar een paar huisstijl documenten gevonden.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

bigoldie schreef op 12 november 2003 @ 22:55:
[...]

NOT enough said, hier heb je maar een paar huisstijl documenten gevonden.
Heb je die link ook echt aangeklikt ???
D'r staan alleen al op de 1e pagina 10 huisstijl hadnboeken :X

Stop uploading passwords to Github!

• bigoldie
Papa Eend schreef op 12 november 2003 @ 22:57:
[...]

Heb je die link ook echt aangeklikt ???
D'r staan alleen al op de 1e pagina 10 huisstijl hadnboeken :X
Heb je ze wel allemaal geopend? De meesten zijn geen huisstijlen. Weet je uberhauβt wel een huisstijl handboek is?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

bigoldie schreef op 12 november 2003 @ 23:03:
[...]

Heb je ze wel allemaal geopend? De meesten zijn geen huisstijlen. Weet je uberhauβt wel een huisstijl handboek is?
ik verwacht niet dat je nog veel reacties krijgt als je telkens zo bot reageert :) we zijn er hier om elkaar te helpen, niet af te zeiken.

Mijn hulp heb je iig al niet meer.

Stop uploading passwords to Github!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Check anders effe de bekende boekensites. Daar hebben ze zeker boeken over huisstijlen. Trouwens, als je nog een interessante online zoekt, kijk even bij Shell.

Informatie over huisstijlen kun je ook opvragen bij (grote) bedrijven...

[ Voor 20% gewijzigd door RèLF op 12-11-2003 23:08 ]

Obviously you're not a golfer

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Waarom zou je als bedrijf zomaar voor het grote publiek je hele plan op het net gooien. Topbedrijven betalen vermogens om z'n huisstijl te laten ontwikkelen.
Zou niet erg slim zijn om alles zo op het internetje te gooien.

nikszolekkeralss.exe

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

Tux

http://www.huisstijl.tudelft.nl/home/index.cfm?PageID=4269 is een huisstijl site, voor als je er nog meer nodig hebt :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

bigoldie: misschien kan je wat meer vertellen over je onderzoek om dit topic ipv een opsom-topic ook nog enigszins interessant te maken. Wellicht zijn anderen dan ook meer bereidt je daarmee te helpen :)

Intentionally left blank

• bigoldie
Ik ben bezig met een onderzoek naar huisstijlen van bedrijven. Zowel nationaal als internationaal. Het probleem is echter dat grote bedrijven niet hun huisstijlen willen vrijgeven, alleen als het om zakelijke redenen is.
ik verwacht niet dat je nog veel reacties krijgt als je telkens zo bot reageert we zijn er hier om elkaar te helpen, niet af te zeiken.

Mijn hulp heb je iig al niet meer.
no comment

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Brandweer Huisstijl site hebben wij gemaakt :D

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• RèLF
likkepot schreef op 12 november 2003 @ 23:21:
Waarom zou je als bedrijf zomaar voor het grote publiek je hele plan op het net gooien. Topbedrijven betalen vermogens om z'n huisstijl te laten ontwikkelen.
Zou niet erg slim zijn om alles zo op het internetje te gooien.
Dat bedoel ik ook niet. Een huisstijl is ook niet een compleet plan. De meeste grote bedrijven hebben een gids met guidelines waar je je moet houden als een extern bureau bijvoorbeeld voor dat bedrijf een adv moet maken. Daar staat niet in dat volgende week de digicam in de aanbieding is, maar is gewoon een soort stramien waar je je aan moet houden, zodat al het materiaal wat uit naam van het bedrijf wordt verspreid dezelfde look heeft.
bigoldie schreef op 13 november 2003 @ 00:10:
Ik ben bezig met een onderzoek naar huisstijlen van bedrijven. Zowel nationaal als internationaal. Het probleem is echter dat grote bedrijven niet hun huisstijlen willen vrijgeven, alleen als het om zakelijke redenen is.
Wat bedoel je precies met onderzoek?

[ Voor 20% gewijzigd door RèLF op 13-11-2003 00:18 ]

• bigoldie
Wat ik bedoel met een onderzoek:

Ik kijk naar de visies van bedrijven. Wat de visie achter hun logo is, waarvoor de kleuren die ze hebben. De lettertypen enz. En hoe ze deze hebben toegepast in verschillende communicatiemethoden.

Dit staat allemaal in een Huisstijl handboek, vandaar....

• RèLF
bigoldie schreef op 13 november 2003 @ 00:22:
Wat ik bedoel met een onderzoek:

Ik kijk naar de visies van bedrijven. Wat de visie achter hun logo is, waarvoor de kleuren die ze hebben. De lettertypen enz. En hoe ze deze hebben toegepast in verschillende communicatiemethoden.

Dit staat allemaal in een Huisstijl handboek, vandaar....
Ik heb dit, toen ik nog op school zat, heel vaak gedaan.. en ik moet zeggen: het is inderdaad niet gemakkelijk. Geen contact via e-mail, maar telefonisch wil nog weleens helpen.

Verder kun je veel info krijgen uit bladen als AdFormatie en Nieuwstribune.

• bigoldie
Ja klopt, maar niet allemaal zijn makkelijk. Ik heb opzich wel al een aantal zoals KPN, AH. Maar andere die willen/durven het niet... En dat is opzich wel jammer... Verder heb ik sommige visies al van bedrijven, maar het is enorm lastig.

• Dark Blue
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Probeer ook de Belastingdienst eens. Daarover heb ik gehoord dat juist de l in het logo rechtop staat omdat dat de eerlijkheid van het bedrijf zou benadrukken. Ook geen logo zonder achtergrond dus.

Trouwens Gomez12: een firstpost behalen terwijl je eigenlijk niet weet waar je over praat is nou bepaald weer geen eer. Je stelt eigenlijk weer een vraag op de vraag van de TS... als je er wat meer van zou weten waar hij naar op zoek is...

...staat niet tegen dat de TS zich behoorlijk laks gedraagt en dit een huiswerkvraag is of dreigt te zijn. En natuurlijk is het al heel wat dat je die huiststijlen van KPN, AH etc. hebt opgezocht; maar liever kwaliteit dan kwantiteit in dit geval... schrijf nou gewoon vijf kantjes of meer over drie huisstijlen dan dat je met 18 kantjes aan komt zetten en je met pijn en moeite over elke huisstijl een half kantje eruit wist te persen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 18:56

alienfruit

the alien you never expected

Woow. Lezen jullie die huisstijl handboeken dan, ik had er tijdens me stage gewoon lak aan. Hoezo mag het logo niet meer dan 1cm van de kant af, of dat het niet negatief mocht of alleen wit /zwart op een foto etc. Wel leuk zodoende wel handboeken gehad, alleen niet meer digitaal :) Eigenwijze stagair :)

• Dark Blue
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik hoop dat ik niet te bot ben geweest in de post hierboven. Ik heb duidelijk slaap nodig. Hoewel zo'n huisstijlboek al helemaal waterdicht in elkaar zit en alles op die huisstijl gericht is, denk ik niet dat je er an sich veel van kunt leren (behalve na-apen) - toch denk ik dat je wel zeker met wat inzicht, creativiteit en tussen de regels doorlezen wat do's en don'ts leert kennen.
* Dark Blue gaat ook maar weer es op zoek. Maar nu eerst slapen :w

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Is dit misschien iets voor je: Stijlweb Amsterdam

Verwijderd

Je zou bij andere ontwerpbedrijven vragen of je een keer zo'n huisstijl mag inzien. Als je het in kader van studie oid doet dan mag het vaak wel.

Vaak staan er ook wel dingen online, maar daar an je dan alleen met toestemming bij, die zou je gewoon kunnen vragen. Maar ik weet niet of je die zomaar geven :)

het beste is om een keertje langs zo'n bedrijf te gaan en zeggen dat je voor je studie een huisstijl moet in zien om te kijken hoe dat in de praktijk gaat, dan willen ze het wel laten zien...
Pagina: 1