Toon posts:

raar insteekkaartje bij mn asus l7s7a2 MoBO?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier meer van? het zou volgens mij wel eens een modem kunnen zijn, maar ik kan m nergens inprikken!
ik heb nou geen camera in de buurt om ff snel een pic te schieten, maar misschien weet iemand waarvoor dit geval dient en waar ik m in kan prikken.

oja, ik heb de ECS l7s7a2 v1.1 met intern usb memorycard station.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Google geeft resulaten weer die betrekkingen hebben op ECS..:?

ECS mobo dus :)

Ik ken hem iig niet als Asus zijnde.

Bedoel je niet een AMR/CNR kaartje, die je in een klein bruin slotje moet proppen ?

[ Voor 60% gewijzigd door Hoyden op 12-11-2003 22:35 ]

Verwijderd

weet je zeker dat het een Asus is?
Bij google kom ik uit op ECS, in je SIG staat ook ECS.

Heb je deze soms:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecsusa.com/images/l7s7a2_1.jpg

ik zie hier niet zo snel iets raars op

maar als het op een omgedraaide PCI slot lijkt(eventueel kleiner) is het een ACR slot.
die worden meestal voor modems/netwerk kaarten gebruikt

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:24:
Weet iemand hier meer van? het zou volgens mij wel eens een modem kunnen zijn, maar ik kan m nergens inprikken!
ik heb nou geen camera in de buurt om ff snel een pic te schieten, maar misschien weet iemand waarvoor dit geval dient en waar ik m in kan prikken.

oja, ik heb de asus l7s7a2 v1.1 met intern usb memorycard station.
Als je eerst eens je manual leest ?!

In dit topic http://gathering.tweakers...st_messages/785105/last// zeg je trouwens dat het een ECS mobo is ... Wel consequent blijven, he ?! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Juicy op 12-11-2003 22:39 ]

-

Verwijderd

Wat bedoel je nou een "insteekkaart" of een slot, het door jou genoemde model is inderdaad een ECS, maar op de l7s7a2 zit geen AMR-slot (modem rizer) die zit bij wel op http://www.ecsusa.com/products/k7s5a_pro.html (dat kleine bruine slot boven het AGP-slot.
Als je een los kaartje hebt en het is een modem dan zou er toch iets als een telefoonstekkertje op moeten passen niet, beschrijf het dan eens wat beter

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25

-

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo kunnen we dat echt niet raden. Tenzij je toevallig een tweaker tegenkomt met dezelfde mobo.

Beschrijf wat je zoekt, hoe zien de aansluitingen eruit, wat is de omvang?

En zoals reeds opgemerkt is het een ECS...

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
oeps sorry van dat asus, zat te tukken

ik heb idd een ECS l7s7a2 mobo, ik zal dat kaartje eens effe opzoeken... zit ergens in een doos

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:53:

ik heb idd een ECS l7s7a2 mobo, ik zal dat kaartje eens effe opzoeken... zit ergens in een doos
Edit dan je startpost, voordat meer users erover striukelen.

En _beschrijf_ het 'ding' aub.

Ik heb al een mod geroepen vanwege de titel...Gratis service, just for you

edit:
domst, niet echt de meest constructieve post...

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 12-11-2003 22:56 ]

{signature}

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:53:

Als het in een doos zit, is het waarschijnlijk een vibrator, deze past waarschijnlijk niet op je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
goed, ik heb m (baal nu echt dat ik mn camera verkocht heb aan mn ouders)
het is zeker een modemkaartje, er zitten 2 slots aan de buitenkant met Line en Phone erop.
Die slots zitten op een stukje ijzer dat ook op pci kaartjes past, maar ik heb m wel eens geprobeerd in een pci slot te steken, maar dat paste niet (dit kaartje is veel te klein zeg maar) Ook in dat bruine slot op het moederbord past ie niet volgens mij.
Niet dat ik wat heb aan een modem, maar ik wil wel weten waarovoor dit ding dient, en waarom er nix over in de handleiding staat.
Het is een redelijk veel voorkomend MoBo, dus misschien zijn er mensen die dit geval ook hebben.
Topictitel kan dus aangepast worden.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 23:00:
...het is zeker een modemkaartje, er zitten 2 slots aan de buitenkant met Line en Phone erop... ...Ook in dat bruine slot op het moederbord past ie niet volgens mij...
Als je het eigenlijk al weet, waarom vraag je het dan nog :? Je zou natuurlijk even kunnen passen want dat heb je volgens mij nog niet gedaan :) (volgens mij :P)

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 23:00:
goed, ik heb m (baal nu echt dat ik mn camera verkocht heb aan mn ouders)
het is zeker een modemkaartje, er zitten 2 slots aan de buitenkant met Line en Phone erop.
Die slots zitten op een stukje ijzer dat ook op pci kaartjes past, maar ik heb m wel eens geprobeerd in een pci slot te steken, maar dat paste niet (dit kaartje is veel te klein zeg maar) Ook in dat bruine slot op het moederbord past ie niet volgens mij.
Heb je dat nou echt getest ooit? En weet je zeker dat je hem bij je mobo kreeg? (niet dat je een of ander ISA kaartje opgegraven hebt...?)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 12 november 2003 @ 22:55:
[...]

Edit dan je startpost, voordat meer users erover striukelen.

En _beschrijf_ het 'ding' aub.
Ja ik zal m eens omschrijven, met name gezien de reactie na jou:
hij is langwerpig, met zo'n snelheidsregelaar onderaan. Hij trilt heel hard en er moeten batterijen in. ;)

nee geintje, het kaartje (plastic) is 6 bij 5 cm ong., en er zit een pci-ijzertje aan met 2 telefoonlijn-poorten. Ook zitten enr 2 uitstekende stukjes plastic aan de onderkant, zoals op pci-kaarten ook zit, maar dan zijn ze hier allebei ong. 2 cm breed, met 10 koperen streepjes per uitsteekseltje (snap jij 't nog?)
kortom: ik dacht dat het een pci kaartje was die alleen de 1e paar connectors van het pci slot nodig had, maar hij past niet in een pci slot.
Isa lijkt me ook sterk want op mijn mobo zit helemaal geen isa.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: http://www.ingocomp.net/comp/images/modem/amr.jpg
Als het hier op lijkt is het een AMR en die moeten in zo'n slot
Afbeeldingslocatie: http://www.hwupgrade.com/chipset/i810/amr.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Yeah dat is m
danku! ik heb m wel eens geprobeerd daar in te proppen, maar ik durfde niet echt kracht te zetten. Dank u allen voor de moeite

• Voutloos
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 23:05:
[...]

Ook zitten enr 2 uitstekende stukjes plastic aan de onderkant, zoals op pci-kaarten ook zit, maar dan zijn ze hier allebei ong. 2 cm breed, met 10 koperen AMR slot. Duidelijk.

Dat plaatje van Terw_Dan lijkt op je beschrijving.
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 23:08:
Yeah dat is m
danku! ik heb m wel eens geprobeerd daar in te proppen, maar ik durfde niet echt kracht te zetten. Dank u allen voor de moeite
Zelf meer durven voortaan :Y)

/me Altijd blij met een goede afloop...

[ Voor 36% gewijzigd door Voutloos op 12-11-2003 23:15 ]

{signature}

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voutloos schreef op 12 november 2003 @ 23:09:
[...]

CNR/AMR slot. Duidelijk.

Dat plaatje van Terw_Dan lijkt op je beschrijving.
CNR != AMR slot

dingen zijn weer totaal anders :P

• Voutloos
  • Niet online
Sorry, typo'tje O-)
Ze worden wel vaak in een zucht genoemd bij 'afwijkende' poorten.
En uiteraard staat de M voor Modem.

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 12-11-2003 23:17 ]

{signature}

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Dus je hebt een kaartje in een doos zitten, gaat hier vragen wat het is, behorende bij je Asus bord?
Oh nee, ik heb een ECS en weet je wat, ik haal dat ding eens uit de doos... En nu zie ik zelf dat het een modem is. |:(

Maar goed: het is dus een half modem. De rest zit in je chipset en er is een kleine Riser-card nodig om te kunnen draaien. Vandaar AMR: Audio/Modem Riser. Ik heb hier ook een ECS bord met AMR modempje er bij. Gebruik 'm nooit, maar hij zit er dus wel in.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 12 november 2003 @ 23:21:
Dus je hebt een kaartje in een doos zitten, gaat hier vragen wat het is, behorende bij je Asus bord?
Oh nee, ik heb een ECS en weet je wat, ik haal dat ding eens uit de doos... En nu zie ik zelf dat het een modem is. |:(
kijk , en aan zo'n toon heb ik dus zo''n enorme hekel. HEt schijnt in de cultuur van dit forum te zitten om te gaan lopen zeiken als iemand hulp vraagt van mensen die misschien wel meer ervaring hebben op dit gebied (wat dus ook zo was: ik wist niet wat een AMR poort is!). Allemaal hele goede reacties, echt heel behulpzaam, en dan komt er zo''n dork aan die even moet gaan lopen zeuren. Geen trek in, mond houden.

groet
D

ps. nogmaals bedankt voor alle *goede* reacties

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 00:35:
[...]

kijk , en aan zo'n toon heb ik dus zo''n enorme hekel. HEt schijnt in de cultuur van dit forum te zitten om te gaan lopen zeiken als iemand hulp vraagt van mensen die misschien wel meer ervaring hebben op dit gebied (wat dus ook zo was: ik wist niet wat een AMR poort is!). Allemaal hele goede reacties, echt heel behulpzaam, en dan komt er zo''n dork aan die even moet gaan lopen zeuren. Geen trek in, mond houden.

groet
D

ps. nogmaals bedankt voor alle *goede* reacties
Hij uit slechts op een wat minder romantische manier zijn onvrede over jouw tekort schietende motivatie om zélf uit te zoeken wat je nou eigenlijk voor je had liggen. Bij GoT gaat het er wel degelijk om dat je zelf het grootste gedeelte van de moeite doet en de moeilijkste problemen door de anderen laat oplossen.

Dit topic is duidelijk voortgekomen uit een gebrek aan zin om zelf de oplossing te zoeken (alsof GoT niet zou bestaan). Het feit dat je zelf al concludeerde in een later stadium dat doordat er een line en phonepoort opzat dat het waarschijnlijk een modem was, geeft dat al ruimschoots aan.

Volgende keer dus wat meer zelf doen, dan maak je je ook meer geliefd en daar schiet je veel meer mee op dan achteraf boos worden op anderen die jou (niet onterecht) negatief benaderen over je probleemaanpak.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...en deze topic is na een zwak begin alsnog zelfs brakker geworden :X

TS, lees de GoT Huisregels nog eens door. Je vraag is op zich niet raar, maar de manier waarop je het brengt, met een uiterst slordige titel, geen enkel informatie in de topicstart en pas in je derde post iets dat op een omschrijving lijkt is natuurlijk beneden iedere maat.

Dat je dan minder positieve reacties krijgt is niet verbazingwekkend. Doe zelf wat meer moeite als je een topic opent, dan zul je merken dat anderen een stuk vriendelijker zijn. Het is namelijk niet de cultuur op GoT om mensen die zelf fatsoenlijk moeite doen af te zeiken...

/volstrekt kansloos - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.