Toon posts:

Modem-lampjes blijven branden

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

ik heb een probleempje, althans dat denk ik;
Ik heb een adsl-verbinding met een Speedtouch-modem van Alcatel.
Als ik mijn PC ( met XP ) uitzet dan blijven alle drie de lampjes van de modem aan, dus ook het led die je actieve verbinding weergeeft.

Ik ben er bang voor dat mijn PC nu gehacked kan worden, omdat het lijkt alsof mijn PC nu "open" staat voor andere gebruikers. Mijn firewall en Virusscanner staan immers nu niet aan.

Wie kan mij antwoord geven of dit normaal is en hoe ik dit kan veranderen. Ik wil nl dat de verbinding nu automatisch verbroken wordt, als ik mijn PC uitzet.
??
Alvast bedankt!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Je modem belt zelf in?

Dan lijkt het me logisch dat die gewoon aanblijft, is bij mij ook zo.

Verder wordt je pc niet gehacked als ie uit staat. Iemand zou wel je pc op kunnen starten als Wake On Lan aanstaat, dan gaat je pc aan als er een speciaal pakketje over je netwerk wordt gestuurd.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
SpeedTouch 510 (i)?
Die staan dus altijd aan :P
En nee er zit ingebkouwde firewall in en zolang je PC niet aan staat valt er al helemaal niets te hacken. Tenzij je Wake-on-LAN aan hebt staan, maar die kans acht ik niet zo groot.
Dus: 's nachts PC uit en wanneer ie aan staat wel voorzien van firewall en virusscanner ;)

edit:
Damn, net te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 12-11-2003 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle reactie. Echter heb ik ik mijn Firewall van XP niet aan omdat ik Sygate gebruik. Er is dus geen firewall van XP actief.

Bij een vriend gaat één vd led's ( met het apestaartje ) wel uit bij het afsluiten vd PC. Dat wil ik ook graag.

Ja ik heb een Speedtouch 510(i).

Het vreemde is wel dat als ik mijn PC uitzet hij enkele seconden vanzelf weer opstart. Hoe zou dit kunnen? :?
----------------------------------------
Nog een vraagje:

Bij mijn netwerkverbindingen ( XP ) zie ik ( als mijn internet-verbinding even verbroken is geweest en ik heb 'm weer ingeschakeld ) een icoontje met de titel "Internet Gateway". In de eigenschappen hiervan kan ik o.a. zien hoe snel mijn I-verbinding op dat moment is. Na een tijdje verdwijnt dat icoontje, maar ik wil graag dat deze blijft staan. Waarom verdwijnt deze en hoe kan ik er voor zorgen dat deze zichtbaar blijft?

Gr!

• Joen
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:02:
Thnx voor de snelle reactie. Echter heb ik ik mijn Firewall van XP niet aan omdat ik Sygate gebruik. Er is dus geen firewall van XP actief.
Wat is Sygate ook al weer? :P
Bij een vriend gaat één vd led's ( met het apestaartje ) wel uit bij het afsluiten vd PC. Dat wil ik ook graag.

Ja ik heb een Speedtouch 510(i).
Vaag, die hoort niet uit te gaan. Dat betekend namelijk dat de modem geen verbinding meer met de telefooncentrale bij jou in de burut heeft en er dus of bij die gene in huis of in die telefooncentrale of op de verbinding daar tussen iets mis is en daar door de verbinding er uit ligt. Weet je zeker dat die persoon ook een SpeedTouch 510(i) heeft?
Het vreemde is wel dat als ik mijn PC uitzet hij enkele seconden vanzelf weer opstart. Hoe zou dit kunnen? :?
Wake on LAN, uit te schakelen in je BIOS
----------------------------------------
Nog een vraagje:

Bij mijn netwerkverbindingen ( XP ) zie ik ( als mijn internet-verbinding even verbroken is geweest en ik heb 'm weer ingeschakeld ) een icoontje met de titel "Internet Gateway". In de eigenschappen hiervan kan ik o.a. zien hoe snel mijn I-verbinding op dat moment is. Na een tijdje verdwijnt dat icoontje, maar ik wil graag dat deze blijft staan. Waarom verdwijnt deze en hoe kan ik er voor zorgen dat deze zichtbaar blijft?

Gr!
Geen idee wat dat precies is. Ik zie wel op Windows ME "Speedtouch <rare code>" als snelkoppeling op mn bureaublad staan zodat ik direct bij de instellingen van mn modem kan komen op een webpagina. Deze link wordt door middel van UpnP (Universal Plug and Play) aangemaakt. Misschien dat in Windows XP ook zo iets zit?

• Joen
Owjah, w8 es ff over dat @-ledje:
ff naar http://10.0.0.138 gaan, inloggen als dat nodig is, klikken op "Connect" en dan "Disconnect".
Dan wordt je verbinding verbroken.

Eerlijk gezegd vind ik dit nogal onzinnig. Ik vind het juist handig dat die verbinding er altijd is. Zo kun je altijd een PC dr bij aan pluggen en zonder al te veel geode internetten.
Nu moet je iedere keer eerst je verbinding weer maken voordat je kunt internetten.
Al met al: lijkt me erg omslachtig ;)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Kom op zeg, als je modem (die tevens NAT router is) connected blijft en je PC uit staat heb je echt geen risico hoor. Dit is echt tè basic. En dat van dat icoontje, UPnP, alles daarover kun je in de handleiding van je modem en verschillende sites met uitleg over UPnP vinden.

We verwachten hier op GoT toch wel een beetje research en kennis van basic-zaken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.