Winxp of hardware?

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Als ik de pc probeer op te starten dan zie ik het winxp loading scherm en dan plots reboot de pc, en dit gaat eeuwig door.
het eenigste wat mij opvalt is dat de pc een vreemd geluid maakt (de harddisk) lijkt wel of hij read errors heeft.
ik probeerde een systeem herstel en daar wilde ik dir doen, kwam ie weer met dat vreemde geluid en het duurde bijna 5 minuten voor hij met de melding kwam dat er een error was in listing folders.
dus ging ik voor format c:
duurde weer 5 minuten voor elke regel om in beeld te komen en toen begon ie te formateren en dat ging geruisloos, tenmniste na 22% ging hij niet meer verder

Heeft iemand een idee wat het allemaal zou kunnen zijn?
hardisk
windows/dos (virus?)
i/o controller?

PS de cpu fan was dood (PIII800) maar die heb ik al vervangen

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als de fan dood was, is dan niet ook je CPU naar je grootmoeder toegegaan???
En daarmee misschien ook je moederbord?

Life is not about specs, it is about joy!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Als de cpu dood was zou de pc toch helemaal niet meer booten? of vergis ik me?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lijkt je harddisk te zijn. Wat voor merk harddisk heb je?
De meeste fabrikanten leveren (DOS) tooltjes om je hardisk te repairen en te testen e.d.

Verwijderd

Kijk eens in de OM Faq: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? of die schijf nu hardwarematig defect is. Anders blijft je scandisken voor noppes.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Test je harde schijf en je geheugen eens. En als je weer in windows komt, zet dan uit dat ie bij een BSOD automatisch reboot :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Omdat je probleem zich toch echt op de hardware lijkt te concentreren (je krijgt er namelijk Windows niet eens op - dus valt er daar op dit moment ook weinig aan te troubleshooten), move ik je topic even naar Opslagmedia & I/O Controllers.

Lees wel eerst even de FAQ door in Opslagmedia & I/O Controllers, en dan met name over 'rare' geluiden e.d. :)

Windows Operated Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als een schijf bij het formatten ergens halverwege blijft hangen is ie meestal stuk. tooltje van de fabrikant geeft hierover zekerheid.
Pagina: 1