Toon posts:

{XP} probleem met updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al een tijdje mijn Windows XP Home te updaten via de Microsoft site, maar mijn browser kan de site niet meer vinden
(het heeft wel gewerkt!!)

Ik kan wel op de Office update site komen en de updates downloaden
Zelfs via de verwijzing op de officeupdate naar de windows update site krijg ik dezelfde foutmelding.
Ook via het startmenu kun je naar de update site gaan, maar ook daar krijg ik die foutmelding

Het is dus geen tikfout

Wie kan mij helpen

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
heb je wel de juiste rechten? Ik bedoel: of de gebruiker waar je mee inlogt wel admin-rechten heeft?!

[ Voor 56% gewijzigd door Woef op 12-11-2003 20:59 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
Welke foutmelding? 404?

http://windowsupdate.microsoft.com toch?

Draai een ad aware bijvoorbeeld, verwijder je cookies, temporary internet files en try again..

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat een 404 is, maar ik krijg de melding "pagina kan niet worden weergegeven"en onderaan "kan server niet vinden of DNS fout"
ook met de www die je nu opgeeft

ik heb admin rechten

het gekke is dat Office wel geupdate kan worden

ik gebruik het pakketje adsgone en zonealarm, maar ook als ik die uitzet krijg ik deze melding
in de IE heb ik de proivacy op low gezet en cookies ontvangen op aan

Wie kan mij verder helpen

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Error 404 - Page Not Found

de pagina is er dus niet. je krijgt dus een 404, alleen IE geeft een gare neppagina zonder errors :)

open eens een prompt en tik 'ping windowsupdate.microsoft.com'. Als dat niet lukt, tik dan 'ping 213.161.82.44' (het ip van windowsupdate.microsoft.com'). Als het eerste niet werkt en het tweede wel heb je hoogstwaarschijnlijk een brakke DNS server denk ik :)

Verwijderd

Mocht het niet lukken met de windowsupdate website, dan kun je ook dit programma van microsoft donwloaden en die controleerd welke updates nodig zijn en installeerd ze meteen. Misschien werkt dit wel.

Microsoft MBSA

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk
op de eerste geeft ie timeout
en op de tweede ping geeft ie keurig een antwoord

hoe los ik een brakke DNS op?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bmsa gedownload, maar ze zeggen dat ie alleen met een engelse versie van windows werkt en ik heb een NL versie
Geeft dat problemen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb MBSA toch met de NL versie gedraaid en krijg de foutmelding:
Security update database version: Could not access the security update XML file.
Security assessment: Incomplete Scan (Could not complete one or more requested checks.)

wat kan dat nou zijn ??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

eagle11,

Als je zelf de laatste poster bent in dit topic, zou je dan je bericht willen bewerken (door middel van het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje), nu "kick" je je topic de hele tijd, en dat is vast niet de bedoeling :)

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Staat die site niet per ongeluk in je blacklist van Zone alarm? als het programma uizet, wil t nog wel eens gebeuren dat ie nog steeds dingen tegenhoudt..

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 21:40:
je hebt gelijk
op de eerste geeft ie timeout
en op de tweede ping geeft ie keurig een antwoord

hoe los ik een brakke DNS op?
zoek de informatie van je provider op, en vul je dns servers die daar staan in in je configuratie (eigenschappen van netwerkkaart > algemeen > tcp/ip eigenschappen). Anders kan dns servers van een andere provider gebruiken, dat kan geloof ik geen kwaad (ik dacht dat die van xs4all gewoon gebruikt konden worden, je zou iemand die xs4all heeft moeten aanschieten voor de dns servers)

de dns servers van chello zijn in ieder geval de volgende:
212.142.28.66 en 212.142.28.67 :)

en windowsupdate werkt daar mee :)

[ Voor 12% gewijzigd door G33rt op 12-11-2003 22:19 ]

Pagina: 1