Wireless netwertk probleempje..

Pagina: 1
Acties:

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024
Vanmiddag een E-Tech wireless router gekocht en PCMCIA wireless netwerk kaartje voor mijn laptop... alles volgens boekje gedaan en wireless internet werkt dan ook perfect...

probleem is alleen mijn gewone pc, die nog gewoon via netwerkkabel verbonden moet blijven... ik heb deze aangesloten op de E-Tech router, echter werkt dat niet... als ik de kabel vanaf de pc direct aansluit op de kabelmodem werkt alles perfect, echter als ik de kabel in de router doe werkt het niet meer.. het lampje achterop mijn pc netwerkkaart gaat dan niet meer aan, terwijl de router wel aangeeft dat hij verbonden is, door een lampje te laten knipperen bij bijvoorbeeld lan 1 of 2 etc... lampje knippert dan met regelmatig tempo, wat volgens mij niet goed is... zie ik iets over het hoofd en ben ik iets vergeten in te stellen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat heb je zelf allemaal geprobeerd?
Heb je meerdere poorten van je router geprobeerd? (uplink zal in dit geval zeer waarschijnlijk niet werken)
Hebben je pc en de router toevallig hetzelfde IP-adres (Wat dus een conflict is)?

Geef eens meer informatie....

• MellyVille1
pc heeft gewoon een automatisch toegewezen ip adres, die de router hem moet toewijzen... voor zover ik weet moet het toch gewoon meteen werken, net als mijn wireless...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meer info needed graag ;)
Je krijgt IP van je router, deze kun je dus pingen lijkt mij?
Blijft dus eigenlijk over dat je router je vaste LAN geen inet wil geven, of zie ik dat mis :?

Wat heeft het wireless er dan mee te maken ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Wat voor een soort internet verbinding heb je? Kabel of ADSL?

Ik kan me bijv. voorstellen wanneer je een kabel abbo hebt je het MAC adres van je netwerkkaart in de PC hebt overgeheveld naar je router, is dat het geval dan kan je je netwerkkaart niet meer gebruiken tenzij je deze weer een ander MAC adres geeft.

Ik zeg niet dat dat 't is, maar 't is maar een idee :)

• MellyVille1
wireless heeft ermee te maken dat het een AP + router ineen betreft...

maaruhm, mijn pc krijgt helemaal geen signaal dus ik kan ook niets pingen...
normaal gaat dat ledje op je netwerkkaart toch supersnelknipperen... en nu staat ie dus uit...

situatie:

@home kabelmodem --> E-Tech Wireless AP + router -> 1) wireless verbinding met laptop en 2) kabelverbinding met pc

ik heb dus gewoon de pc op de router op de daarvoor bestemde plaats aangesloten, zodra ik de pc aanzet gaat op de E-Tech het lampje wel branden, maar op de pc netwerkkaart niet... duw ik de kabel direct in de kabelmodem werkt alles wel perfect...

[ Voor 26% gewijzigd door MellyVille1 op 12-11-2003 21:18 ]

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 09:02
als ik de kabel in de router doe werkt het niet meer.. het lampje achterop mijn pc netwerkkaart gaat dan niet meer aan
Volgens mij een hardware layer probleem:

- heb je je PC netwerkkaart geforceerd op een bepaalde snelheid staan (half- of fullduplex, 10- of 100 mbit)? Zo ja, zet dit op autosensing.

- gebruikte je een cross-kabel tussen je PC en modem en nu dus ook voor je router en je PC?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• MellyVille1
tussen mijn pc en modem zit een gewone kabel, dus bij modem en pc zitten op iedere plek dezelfde kleur... nu gebruik ik die dus ook... (moet ik aansluitingen verwisselen dan?)

hij staat op de auto (sensing) modus... dus daar kan het ook niet aan liggen...

ik heb trouwens kabel internet... maar alle instelling staan gewoon op standaard...

ik kan gewoon niet eens op mijn router komen vanaf de pc, dus hoe moet ik dan iets instellen?? jah nu dan via laptop maarjah

[ Voor 44% gewijzigd door MellyVille1 op 12-11-2003 21:51 ]

• MellyVille1
hmm ook fijn... als niemand een oplossing weet gaat ie terug... terwijl wireless zo lekker werkt...

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb je ook een andere kabel geprobeerd? En netwerkkaart?

=/\= System Status =/\=

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 16:38
Je zegt dat hiervoor de pc op direct op de kabelmodem zat aangesloten,
dat betekent dat hiertussen een crosscable heeft moeten zitten anders werkt dat niet.
Wanneer je nu diezelfde kabel gebruikt voor het verbinden van je pc met je router dan doe je iets verkeerd. Dit moet namelijk een straight kabel zijn en geen crosscable.

Probeer dus even een normale kabel uit, en GEEN cross cable

• MellyVille1
mag ik jullie hierbij hartelijk bedanken, het probleem zat namelijk in de cross kabel.. |:( ff een straight kabel van gemaakt en nu loopt alles als een tierelier en heb ik voor 113 euro draadloos internet plus een router !!! :9
Pagina: 1