Toon posts:

Newsbins pro - krijg geen headers binnen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb het programma newsbinpro gedownload om softewaren te downloaden van de planet newsserver. Echter, als ik weet in welke groep hij staat en als de lijst wil oproepen komt er te staan: finished with group(s) terwijl er geen enkele lijst of download verschijnt. Bij binaries.x krijg ik wel een lijstje van ongeveer 230 mogelijk download bare dingen terwijl bij alle andere in geen result krijg. Bij een vriend van mij komen deze results er echter wél. Het enige verschil is dat ik planet heb en een router er tussen. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Nou, heeft volgens mij meer te maken met de newsserver van planet.

Zelf zit ik ook bij planet en mijn ervaringen zijn op zijn zachts gezegd de laatste maanden niet echt positief meer. :|

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet op een andere newsserver? ik hoorde dat je alleen kon op degene van je eigen provider. Het is zo dat ik een paar andere heb getest en hierbij zegt hij dan: server connection failed..

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 23:01
Op het moment dat je de headers heb gedownload , moet je al je binaries selecteren en dan "load spool" doen , dan krijg je wel alles te zien !

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 20:20:
kan ik niet op een andere newsserver? ik hoorde dat je alleen kon op degene van je eigen provider. Het is zo dat ik een paar andere heb getest en hierbij zegt hij dan: server connection failed..
hier: http://directory.google.c...enet/Public_News_Servers/
kan je misschien een andere open news server vinden, alleen meestal kun je niet posten of hebben ze geen binairies.

je kunt ook lid worden van een betaalde newsserver.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Kramers
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

De meeste newsserver je die bij "andere" providers krijgt zien dat je niet op het juiste domein je hangt en geven daarom geen access. (bij planet hoef je bijvoorbeeld ook geen username en password op te geven, hij ziet dat je bij het planet domein zit en geeft je daardoor automatisch access)

Je zou kunnen kijken naar betaalde newsservers.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 18:17

Dark4ever

Huh?

gebruikte je wel nova.planet.nl als newsserver? Die werkt gewoon super hoor...

En voor de rest ben ik meer voorstander van het progie GrabIt. Maar goed dat moet je zelf weten...

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat er ook een probleem in staat (was: newsbins pro)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 10:10

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 20:14:
... als [ik] de lijst wil oproepen komt er te staan: finished with group(s) terwijl er geen enkele lijst of download verschijnt.
Heb je "Show Incomplete Posts" aangevinkt? Als je deze aanvinkt zie je ook headers voor posts die NIET kompleet zijn.

Ook kan je First Time Records verhogen, kijken of dat uitmaakt.

En wat zie je als je "Download All Headers" gebruikt?
Bij binaries.x krijg ik wel een lijstje van ongeveer 230 mogelijk download bare dingen terwijl bij alle andere in geen result krijg. Bij een vriend van mij komen deze results er echter wél. Het enige verschil is dat ik planet heb en een router er tussen. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Dat er een router tussen zit maakt niks uit. Als er een probleem was met de router had je gewoon helemaal geen verbinding met de nieuws-server of zo.

Een ISP (Planet, in jou geval) bepaalt zelf welke groepen ze doorgeven aan hun klanten. Als ze een bepaalde groep niet hebben, en hij bestaat wel (je hebt 'm dus ergens anders gezien) kan je wel vragen of ze 'm ook willen doorgeven.

Dan heb je ook nog de zogenaamde "retentie" - de periode dat een artikel in een bepaalde groep staat. Oude artikelen moeten opgeruimd worden na verloop van tijd om ruimte te maken voor nieuw spul. Je kan een nieuws-server zien als een grote harde schijf, met daarop alles wat gepost wordt. omdat er een limiet is aan opslag capaciteit moet er iets "ouds" af waneer er iets nieuws binnen komt.

Ik zit bij @home. Op hun nieuws-server staan ongeveer 26000 groepen, met een totaal van ongeveer 0.5GByte aan spul. Binaries staan er ongeveer 18 uur lang op. In de nederlandse text-only groepen staan posts ongeveer 60 dagen.

Ter vergelijking - er zijn 100.000'en nieuwsgroepen. En een complete newsfeed is op dit moment ongeveer 300 tot 550GB per dag. Dit verdubbeld elke 10 maanden.

Oftewel - wat je zou kunnen krijgen aan Nieuws en wat een ISP ook daadwerkelijk doorgeeft zijn twee heel erg verschillende dingen! En wat de ene ISP doorgeeft is helemaal geen indicatie wat de andere ISP doorgeeft.

Als jou ISP "slechte" nieuws-servers heeft was een nood-oplossing altijd een goedkoop inbel-accountje aanvragen bij XS4ALL - met die login en wachtwoord kon je de Xs4ALL newsserver gebruiken. Ik weet niet of dat nog steeds zo is!

BTW: er is ook een NewsBin Pro forum waar je heen kan voor vragen: www.newsbin.com -> Discussions

[ Voor 4% gewijzigd door lordsnow op 12-11-2003 21:49 ]

Pagina: 1