[Maxtor RMA] Welke country code?

Pagina: 1
Acties:

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb pas geleden een kapotte HD naar Maxtor opgestuurd via de 'normale' RMA methode (RMA aanmaken, HD opsturen, en dan hopen dat je een nieuwe krijgt).

Nu wou ik eens checken hoe 't met m'n RMA status staat op de Maxtor site. Nu moet je je RMA nummer invoeren (logisch), de laatste 4 cijfers van je telefoonnummer dat je al eerder had doorgegeven, maar dan de 'country code' van Nederland dus.

Maar die staat niet op de Maxtor bevestigings email die ik gekregen heb bij het aanmaken van m'n RMA (er staat alleen Netherlands) op en het moet echt een code zijn. Op de site van Maxtor kan ik niets vinden. Weet iemand deze code voor Nederland zo?

Alvast bedankt!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 20:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

31, maar die rma status heeft bij mij ook nooit gewerkt

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Thanks cosmoOo,

Hier werkt hij ook niet :)

Information invalid geeft ie aan. Nou ja, hopen dat ik binnenkort een pakje krijg...

Verwijderd

Hier heeft de RMA-status check ook nog niet gewerkt.

Zou wel handig zijn, want dan weet je tenminste wanneer je je harde schijf terug kan verwachten. Weet iemand hoelang dat ongeveer duurt? Pakketje heen-en-weer naar Ierland lijkt me max. twee weken, wat doet Maxtor ermee?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 20:31 ]

Verwijderd

bij WD duurt het 3 weken, ik denk dat het niet veel verschilt bij andere merken

Verwijderd

Ik heb laatst ook een RMA gehad van Maxtor. Ik kon ook niets controleren op de site. Na een week of 3 een reply gestuurd op de confirmation mail die ik had gekregen over wat de status nu was. Krijg ik de volgende dag een mailtje terug dat ie verstuurt werd.

Dus gewoon geduld hebben of ook een mailtje sturen over de status...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 15:17
Ik had mazzel, ik heb hem meergestuurd met mijn werk, in een grote doos met meerdere harde schijven, en ik had ze dus ook lekker snel terug :)

Ik denk dat zoiets ongeveer een weekje of 3 ~ 4 duurt, maarja er zijn zoveel externe factoren. Opbellen, mailtje sturen of geduldig wachten dan maar :)

Verwijderd

Had ook 2 schijven opgestuurd. Bij bijde schijven kan ik ook niet de Status op de site bekijken.
Nu had ik 2 nieuwe gekregen na een 3tal weken. En ja hoor, 1tje deed het dus niet :( Gebeld met maxtor en nu word deze binnen 3 dagen omgewisseled. Dit gaat wel onder advanced RMA.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

Mentalist

[avdD]

Dan is het schijnbaar normaal... Ik heb een week of 3 geleden ook een schijfje naar Maxtor opgestuurd, als ik de status opvraag krijg ik ook Information Invalid.

Dit topic stelt me wel gerust eigenlijk, ik dacht dat ik iets verkeerd ingevuld had ofzo :P.

En ik heb de titel maar wat duidelijker gemaakt :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2003 01:28 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Die RMA check deugt inderdaad van geen kant. Als je het wilt weten moet je even een emailtje naar ze sturen, ze antwoorden behoorlijk snel daarop :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:40
Zelfde probleem hier. Heb er nog over gemaild maar geen bericht terug gehad. Ik had na 7 dagen (incl. een weekend) m'n vervangende schijf binnen met advanced replacement. Alleen heb ik wel het idee dat ik een minder goed model terug heb gekregen dan ik had. Ik had een DiamondMax 60 Plus en nu een DiamondMax Plus 8 ervoor terug gekregen. De 60 plus heeft een lagere accesstime :(

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 17:41
Ik heb vroeger wel eens schijven naar maxtor gestuurd maar toen werkte de status altijd wel! Misschien dat ze de site eens omgegooid hebben en dat het sindsdien niet meer werkt.

Bij mij duurde het ook een week of 2-3 dus dat lijkt me wel normaal.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Update: vandaag weer me schijf binnengekregen :)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Mijn ervaring met Maxtor is ongeveer twee week, nog nooit echt problemen mee gehad.

Canon Digital Ixus V3

Pagina: 1