Toon posts:

DNS server Windows xp client Windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleem ik heb een server draaiende op Windows 2000 advanced server.
Hier hangen 6 stuks pc's aan op Windows XP 2600 Prof.
Nu heeft iedereen de beschikking over email, maar toch wil ik meer mogelijkheden en ben met DNS bezig.
Mijn pc heb ik op het DNS netwerk gekregen (vraag me niet hoe maar het is gelukt).
Nu wil ik de andere pc's er op krijgen maar het wil me keer op keer niet lukken.
Ik heb in Windows advanced server een User gemaakt met de naam: log en het pass: log.
Nu ga ik naar een andere stand a lone pc naam family en type bij domain controler de naam FAMILY/log en pass: log maar steeds krijg ik een error slaande op Meerdere verbinden met een server og eeen gedeelde bron van een gebruiker de meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle verbindingen met de server en probeer het opnieuw.
Dit heb ik dus gedaan en het probleem blijft.
Inloggen niet mogelijk.
Kan iemand mij dit duidelijk uitleggen? hoe ik dit kan oplossen zonder dit topic meteen dicht te gooien of mij voor NOOB uit te maken, tenslotte moet iedereen de kans hebben om iets te leren!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Je moet eerst in XP lid worden van het domain tezamen met het registreren van je computer.

Stappen:

1. Klik Start ;-)
2. Klik Settings (click)
3. Klik op configuratie scherm (click)
4. Dubbel klik op het systeem icoon (click click)
5. Klik eenmaal op het tabblad Computer Name (click)
6. Klik eenmaal op Netwerk ID (click)
7. Vervolg hier de stappen (volg)

! Vul je domain naam in en het account wat recht heeft op het lidmaken van een computer en account in het domain (de Administrator b.v.)

[ Voor 73% gewijzigd door utbone op 12-11-2003 20:23 . Reden: Extra Info ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stappen gevolgd hierboven beschreven.
maar er is toch een probleem.
Wanneer ik de stappen volg krijg ik de melding RPC is niet beschikbaar??
Kan je me nog even verder op weg helpen?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Belangrijke stappen:

1. Krijgt de client (XP) een Ip adres van de Server (DHCP) inclusief een DNS verwijzing naar je eigen DNS?

2. Dit soort meldingen lijken dat je via een terminal sessie probeert in te loggen. Kan je bij de gebruiker die je hebt aangemaakt het toelaten van een terminal sessie uitschakelen?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt