As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
nou, volgens mij is het bij een elco zo, dat de spanning opgeslagen wordt in de elco en weer loslaat zodra deze vol is..
ontstaan er dan bij jou geen vertragingen om een of andere rede???
Als ik jou was zou ik iig je uitsterste best doen exact dezelfde te vinden. feit dat ze op je mobo zaten betekend dat ze WEL bestaan, en vast wel ergens te koop zijn..
p.s. meer voltage op je elco maakt niet uit, minder wel
ontstaan er dan bij jou geen vertragingen om een of andere rede???
Als ik jou was zou ik iig je uitsterste best doen exact dezelfde te vinden. feit dat ze op je mobo zaten betekend dat ze WEL bestaan, en vast wel ergens te koop zijn..
p.s. meer voltage op je elco maakt niet uit, minder wel
iedere electronica zaak hoort jouw elco's te hebben en anders moet je ze zelf maken.
Elco's werken precies andersom als weerstanden.
Als je dus een 1200+1500 parallel gooit zijn ze samen 2700 in waarde.
Zo kom je er altijd.
Zelf plakte ik de tweede elco altijd met plastic lijm op de andere als ik de preciese waarde niet kon krijgen,pootjes verlengen en samen vast solderen.
Zo kom je er altijd.
Zelf plakte ik de tweede elco altijd met plastic lijm op de andere als ik de preciese waarde niet kon krijgen,pootjes verlengen en samen vast solderen.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
MAAR wat zal het effect ongeveer zijn als ik de nieuwe 3200uf erin prut?Nick39 schreef op 12 november 2003 @ 20:16:
iedere electronica zaak hoort jouw elco's te hebben en anders moet je ze zelf maken.
Zo kom je er altijd.
Zal die het doen of is het BOEM ?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Elco's op je moederbord zijn meestal om de spanningstoevoer stabiel te houden (die grote bij de CPU in ieder geval), dus een grotere waarde zorgt voor een stabielere spanning. Niet merkbaar waarschijnlijk, maar kapot zal het niet gaan.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Hoogstwaarschijnlijk gaat dat wel werken. Zoals Demoniac hierboven al aangeeft zijn die condensatoren waarschijnlijk bedoeld voor het stabiliseren van de voeding en heeft een grotere waarde alleen maar een positief effect. Er is natuurlijk altijd een kans dat de elco op een andere manier is toegepast waardoor de waarde wel kritisch is, maar aangezien ik de kans daarop niet zo groot acht zou ik gewoon die elco'tjes vervangen.
Pagina: 1