Toon posts:

Systeem vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik kom hier eigenlijk voor het eerst maar zo te zien is dit echt een supper forum waar echt supper veel info te vinden. Das echt mooi.

Maar ik had een vraagje misschien dat iemand hier mij daar mee zou kunnen helpen.

Ik ga binnenkort een leuk systeem samen stellen. Het moet niet te duur worden en is voor het huis thuin en keuken gebreuk inclusief wat gamen natuurlijk. Het wordt wel gelukkig m'n eigen systeem dus geen irritante broetjes of klunsige vaders die eraan mogen komen.

Maar ik ben over een paar dingen er nog niet helemaal uit wat ik moet kiezen.
Moederbord: ASUS p4c800-E deluxe (zeker)
CPU: P4 2,8C HT met een ZALMAN 7000Cu koeler
Kast: Lian-Li 6070 8) (lekker stil)
PSU: Nexus 3500 (ook stil en komt uit nederland!)
HDD: WD 120 GB SATA
Videokaart: Hercules 9800SE AIW! (heeft pro mogenlijkheid!)

Alleen over het geheugen was ik er nog niet helemaal uit want dat verschild nogal in prijs en kwaliteit
Ik zat tussen de volgende te twijfelen
2x256 DDR400 CL2 van Corsair Twinx (a €183)
of Geil ultra DDR400 2x512 CL2 (a €255'
Corsair 2x 512 is niet te doen qua prijs €350 8)7

Dus mijn vraag is of er dan een flink verschil in qualiteit zit tussen Geil en Corsair of is het iets waar je niet veel van merkt.
Als iemand nog suggesties heeft voor aanpassingen of vind dat ik iets apsoluut erbij moet hebben graag want het wordt een simpel niet uitgebreid systeem wat met de tijd wordt aangevuld en mogelijk zelfs nog een beetje gemod wordt!
Ik hoor het graag

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:59:
Hey

Ik kom hier eigenlijk voor het eerst maar zo te zien is dit echt een supper forum waar echt supper veel info te vinden. Das echt mooi.

Maar ik had een vraagje misschien dat iemand hier mij daar mee zou kunnen helpen.

Ik ga binnenkort een leuk systeem samen stellen. Het moet niet te duur worden en is voor het huis thuin en keuken gebreuk inclusief wat gamen natuurlijk. Het wordt wel gelukkig m'n eigen systeem dus geen irritante broetjes of klunsige vaders die eraan mogen komen.

Maar ik ben over een paar dingen er nog niet helemaal uit wat ik moet kiezen.
Moederbord: ASUS p4c800-E deluxe (zeker)
CPU: P4 2,8C HT met een ZALMAN 7000Cu koeler
Kast: Lian-Li 6070 8) (lekker stil)
PSU: Nexus 3500 (ook stil en komt uit nederland!)
HDD: WD 120 GB SATA
Videokaart: Hercules 9800SE AIW! (heeft pro mogenlijkheid!)

Alleen over het geheugen was ik er nog niet helemaal uit want dat verschild nogal in prijs en kwaliteit
Ik zat tussen de volgende te twijfelen
2x256 DDR400 CL2 van Corsair Twinx (a €183)
of Geil ultra DDR400 2x512 CL2 (a €255'
Corsair 2x 512 is niet te doen qua prijs €350 8)7

Dus mijn vraag is of er dan een flink verschil in qualiteit zit tussen Geil en Corsair of is het iets waar je niet veel van merkt.
Als iemand nog suggesties heeft voor aanpassingen of vind dat ik iets apsoluut erbij moet hebben graag want het wordt een simpel niet uitgebreid systeem wat met de tijd wordt aangevuld en mogelijk zelfs nog een beetje gemod wordt!
Ik hoor het graag
Er is een leuk topic voor alle hoe is dit systeem vragen. Wat doe jij allemaal op de computer want ik denk niet echt dat je gauw 1024 mb werkgeheuegn nodig hebt. Je kan beter geheuegen kopen dat wat op een hogere snelheid kan lopen. En als ik tussen die 2 merken zou kiezen, kies ik voor Geil. Heb vergelijkbaar set-up maar dat werkgeheugen is echt terriblé.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Welkom,

check voordat je begint te posten ook even de FAQ's.
En vooral deze:
http://gathering.tweakers...st_message/17919685#welke

Dan weet je een beetje welke vraag wel, en welke vraag niet gewenst is.

hf.

Btw, ik zou voor 1024 mem gaan, dat verschil merk je wel tegenwoordig tov 512.
Corsair en Geil zijn beide Prima, ikzelf heb Corsair pc3200xms, en dat werkt duidelijk beter/op lagere timings dan me onlangs aangeschafte Twinmos..

[ Voor 38% gewijzigd door Hoyden op 12-11-2003 21:38 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
SandeR schreef op 12 november 2003 @ 21:35:

Btw, ik zou voor 1024 mem gaan, dat verschil merk je wel tegenwoordig tov 512.
Corsair en Geil zijn beide Prima, ikzelf heb Corsair pc3200xms, en dat werkt duidelijk beter/op lagere timings dan me onlangs aangeschafte Twinmos..
Het moet niet te duur worden en is voor het huis thuin en keuken gebreuk inclusief wat gamen natuurlijk.
En dan 1024 mem? Jij voelt je voor de rest wel goed :D ?

Buiten dat zegt hij ook
Corsair 2x 512 is niet te doen qua prijs €350
:Y)

Je zal het zelf moeten uitzoeken. Juist omdat hier zoveel mensen rond lopen met een eigen mening, krijg je alleen maar verschillende meningen en dat gaat fout. Jij weet dan nog steeds niet je nu het beste kan doen :).

Succes met zoeken voor de rest.

Tip: Lees reviews. Die zijn meestal objectief en zo kom je er snel achter wat goed is en wat niet

[ Voor 33% gewijzigd door We Are Borg op 12-11-2003 21:41 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
We Are Borg schreef op 12 november 2003 @ 21:40:
[...]

[...]

En dan 1024 mem? Jij voelt je voor de rest wel goed :D ?

Buiten dat zegt hij ook

[...]

:Y)

Je zal het zelf moeten uitzoeken. Juist omdat hier zoveel mensen rond lopen met een eigen mening, krijg je alleen maar verschillende meningen en dat gaat fout. Jij weet dan nog steeds niet je nu het beste kan doen :).

Succes met zoeken voor de rest.

Tip: Lees reviews. Die zijn meestal objectief en zo kom je er snel achter wat goed is en wat niet
Ik zou ook niet gaan voor Duur geheugen, zoals Corsair, maar voor het wat goedkopere, maar wel een redelijk merk.

Ultra hoge timings vind ik niet zo belangrijk.
De hoeveelheid wel, dus liever 1024 Dane Elec of Twinmos op bijv. cas2, dan Corsair 512 LL cas2.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik die vraag hier stelde. Ik snap dat jullie liever inhoud houden discussies wilen houden. Dit verwacht ik namelijk zelf ook op een forum. Maar ik denk dat ik er uit ben wat betreft het geheugen. Ik denk dat ik ga voor de Geil PC3200 cl2 2x512 dit omdat het bijna net zo goed is als het veel duurdere Corsair en de prijs licht niet idioot veel hoger dan de 512 van corsair.
En wat betreft m´n gebruik is het naast het standaard huis tuin en keuken gebruik ook dadelijk wat grafisch werk en video werk dus lijkt mij de 1024 wel extra handig toch?

Maar in ieder geval hardstikke bedankt vor jullie menigen en die hebben zeker geholpen.

Verwijderd

ik heb nu 2 x 512 infineon (DUAL DDR) had eerst 2 x 256 (DUAL DDR) 400 mhz maar je merkt echt weinig verschil! kheb een 9600 pro en een 2600+ dus dan wordt er ook niet veel geheugen vereist! 2x 256 is meer dan zat ! (longhorn komt toch pas over 4 jaar uit :+ )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

GoT = 85000 geregistreerde users, ~25.000 actieve users = 25.000 verschillende meningen over welk systeem je moet nemen. Dan zou ik de bos al helemaal niet meer zien 8)7

Anyway, het is jou in ieder geval duidelijk dat er nog altijd van een Tweaker wordt verwacht dat hij/zij prima zélf een systeempje in elkaar kan draaien. Hij/zij hoeft enkel de basiskennis te kennen en daarmee volsta je al door alleen maar de hele FAQ van het subforum te doornemen :Y) Herlees verder ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 13-11-2003 08:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.