[Compaq] Boot-CD kapot

Pagina: 1
Acties:

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Hoi allemaal,
Ik heb het 'genoegen' hier een compaq pressario 5858 te hebben staan die door een of andere amateur is geformatteerd om windows er opnieuw op te zetten. Heel erg leuk allemaal, maar de restore cd's werken niet meer.

Aangezien de computer bijna 4 jaar oud is valt er bijna niet meer aan te komen. Voordat ik met Compaq ga bellen, wil ik eerst even vragen of jullie misschien nog een tip hebben.
De restore cd's geven een Fatal Exception. Er zitten ook wat diepe krassen in, dus ik neem aan dat ik die wel kan afschrijven.

(Ik weet dat ik de data nog kan restoren met programma's, maar daar heb ik niet zoveel ervaring mee, dus dat doe ik liever alleen als laatste optie).

De zoekmachine leverde niet veel meer op dan slotjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThaDaNo op 12-11-2003 19:58 ]

Verwijderd

Probeer eens de restore cd's te kopieren als dat lukt.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 20:23

Wietse

¯¯¯¯¯

Is er geen mogelijkheid om er gewoon een opstartflop in te doen en windows er op te zetten? je kan de drivers voor de hardware naar alle waarschijnlijkheid gewoon van google af halen :?

• ThaDaNo
Ik zit me hier eigenlijk wel diep te schamen. De drivers staan gewoon op compaq.com maar ik had een typefout gemaakt in het serienummer...

• ThaDaNo
Update :)
De boot-cd krijg ik nu zover dat hij een foutmelding geeft
Een fatale uitzondering heeft plaatsgevonden: H182:14. Neem contact op met uw leverancier.
Iemand hier die bij Compaq/HP werkt en deze foutmelding kan vertalen??

Verder vertelt Windows:
Deze bus kan niet worden ingeschakeld, omdat er 2 ISAPNP.VXD bustypes zijn gevonden. Code 2. Neem contact op met uw leverancier
Als dat nou maar werkte boeit die cd me niets meer..Iemand een idee wat dat ISAPNP.VXD betekent? Windows opnieuw erop hielp niets, apparaat verwijderen en opnieuw installeren ook niet.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:26

flexje

got-father

Ik dacht dat die cd'z ook te downloaden waren vanaf de compaq site...
Je kan ook even met Compaq bellen en vragen om een nieuwe cd, opsturen doen ze wel, heb ik ook wel is gevraagd en kreeg het netjes binnen.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1