Sweex Switch & Alcatel modem != oneven poortnummers

Pagina: 1
Acties:

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
tja, hoe moet ik de topictitel nou duidelijk maken :?

goed, mijn probleem:

Ik heb een sweex 10/100MBit 8 poorts switch gekocht (FDX/HDX, MDI/MDI-X, autosensing etc) m.a.w: geen instellingen aan te doen, hij zoekt zelf uit of het 10/100MBit is, of het Full Duplex/Half duplex is, en of ie het signaal nog even moet crossen. En hij kan op alle poorten uplinken aldus het boekje.
Daarnaast heb ik ADSL met zo'n getweakt speedtouch home modem. (10MBit, Half Duplex)

Wat is nu het probleem?
Ik kan alleen maar internetten (d.w.z: verbinding maken met 10.0.0.138, het modem) als deze op een EVEN poortnummer is aangesloten...2, 4, 6, of 8 dus.
Op de oneven poorten is ie niet te pingen, ook niet met een crosskabel.

Vreemd is echter dat als ik 2 PCs (100MBit, FDX, MDI of MDI-X maakt niet uit) WEL op alle mogelijke manieren met elkaar kan laten communiceren. Even en/of oneven poorten maakt niet uit. Het betreft dus alleen het ADSL modem hier.

Wat is hier loos????

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34
Geen flauw idee, foutje chip firmware van de switch.

Lijkt me op zich geen probleem, gewoon je ADSL modem op een even poort laten zitten.

Evt. kan je testen of het ligt aan 10Mbit gedrag door je PC Netwerkkaart FF op 10mbit HalfDuplex in te stellen en dan maar kijken of dat probleem zich dan ook voor doet bij je PC's.

Suc6

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
PtrO schreef op 13 november 2003 @ 00:38:
Evt. kan je testen of het ligt aan 10Mbit gedrag door je PC Netwerkkaart FF op 10mbit HalfDuplex in te stellen en dan maar kijken of dat probleem zich dan ook voor doet bij je PC's.
Dat heb ik gedaan, en op alle poorten draait ie goed op 10 en 100mbit zowel full als half duplex...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
je kan in telnet opgeven wat je speedtouch 510 moet zijn. Dus of FD/HG 10/100 kijk maar in de CLI handleiding.

Bij andere modems komt het inderdaad voor dat ze issues hebben met sommige switchen. wat je kan proberen is om een hub te plaatsen tussen je switch en je speedtouch dan zal het namelijk wel werken. Zijn meer topics over.

[ Voor 51% gewijzigd door raymonvdm op 14-11-2003 23:36 ]