Toon posts:

master/slave problemen HD's/dvd player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een computer met 2 HD's, een DVD speler en een DVD brander.
Op dit moment zijn die als volgt aangesloten:

systeem HD -> primair master
backup HD -> primair slave
DVD brander -> secundair master
DVD speler -> secundair slave

Dit geeft problemen bij het on the fly copieeren van cd's en DVD's en de snelheid bij het schrijven/lezen van de ene HD naar de andere laat ook te wensen over.

Ik heb wat op internet gezocht en ik ben tot de conclusie gekomen dat de volgende configuratie de beste optie is:

systeem HD -> primair master
DVD speler -> primair slave
DVD brander -> secundair master
backup HD -> secundair slave

Klopt dit, of heb ik het verkeerd begrepen?

vraag 2: Zijn er extra lange ata100 kabels waarvan de twee HD connectors verder uit elkaar zitten? Als ik bovenstaande configuratie wil maken lukt dat niet met de standaard kabels.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

1. klopt.
2. er zijn langere maar ik zie hier vandaan niet welke je hebt (hoe lang).
je hebt ook van die hd brackets of kopere dingen voor aan de zijkant van je hd waardoor je hem in een 5.25 bay kan gooien waardoor hij dichterbij zit ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 12 november 2003 @ 19:45:
1. klopt.
2. er zijn langere maar ik zie hier vandaan niet welke je hebt (hoe lang).
je hebt ook van die hd brackets of kopere dingen voor aan de zijkant van je hd waardoor je hem in een 5.25 bay kan gooien waardoor hij dichterbij zit ;)
1. gelukkig

2. tja, hoe lang zijn ze? Gewoon de standaard maat. De kabel is op zich lang genoeg maar de twee zwarte hd connectoren zitten niet ver genoeg uit elkaar. Moet de blauwe connector perse aan het moederbord? anders zou ik het misschien net halen

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Ja, de blauwe kabel moet aan het moederbord, net zoals het belangrijk is dat je slave op de grijze en je master op de zwarte connector zit.
De precieze uitleg ben ik een beetje kwijt, maar het heeft iig te maken met het feit dat de kabel 80 aders heeft waar er 40 van aangesloten worden op je HDD.
Als je echter oude 40 aderige kabels hebt (dit moet je controleren aan het aantal aders en dus NIET aan het aantal pinnetjes dat er aan het einde in kan) dan kan het als het goed is wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet nu dus wat waar moet, maar waar haal ik lange ata 100 kabels?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
er moeten toch bedrijven izjn die dit soort kabels verkopen? Niemand?

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-03 16:40
Probeer anders de computer special zaak bij je in de buurt als ze hem neit hebben mayb weten ze dan waar ze die dingen wel hebben. Die gasten meoten het weten want die hebben dagelijks emt dit soort dingen te maken. Anders laat je ze gewoon ff bellen met de een of andere dude :)
Pagina: 1