Toon posts:

Win XP wil niet geïnstalleerd raken op S-ATA RAID1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers!

Ik ben bezig met een nieuwe setup. Maar krijg 'm niet echt aan 't lopen. So help is needed...

De config:
Soyo 875 DRAGON 2 Platinum
2x Western Digital Raptor 34GB
Win XP Pro

Als volgt: Het mainboard beschikt over 2 S-ATA RAID chips. Een Intel IC5 en een Silicon Valley. De Silicon Valley chip maakt RAID1 (mirroring) met S-ATA schijven mogelijk. Dat is ook de reden waarom ik voor dit mainboard gekozen heb, omdat de rest alleen maar RAID0 voor S-ATA ondersteunt.

Het eerste gedeelte van de Win XP setup is doorlopen. De HD's worden goed herkend. Na de eerste reboot van Win XP setup wordt het OS niet gestart. Hij komt met een melding dat de opstartdiskette onjuist is en nog wat meer geblaat. Er zit echter geen diskette in...

Ik heb het BIOS menu doorgespit en alle instellingen staan volgens mij goed. Wie kan me helpen? PLZ!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Tijdens setup wel ge-F6-t? :)

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:07
Ja hij moet bij het begin wel de drivers van je raid controller hebben anders doet ie het na de reboot niet meer ;)

Dus aan het begin vraagt ie of je drivers wilt laden voor een scsi/raid controller.
Op F6 drukken. Drivers op flop ofzo zetten en dan op enter.

[ Voor 40% gewijzigd door sMoKeFiSh op 12-11-2003 19:47 ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

cd er ff uit gehaald bij opnieuw opstarten :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
En niet vergeten in de BIOS ja RAID array als primary boot device te zetten

• sMoKeFiSh
Desolation Angel schreef op 12 november 2003 @ 19:49:
En niet vergeten in de BIOS ja RAID array als primary boot device te zetten
Ja en dat ook. :+ Dat was ik in het begin ook vergeten. :X

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

Topicstarter
lezen is een kunst...

Ik zei dus nadat Win XP Setup de eerste keer reboot. DUS nadat de installatiebestanden zijn gekopieerd, met andere woorden: de drivers zijn geïnstalleerd tijdens setup (F6) anders had setup de HD's helemaal niet gevonden en kan er geen reboot zijn.

Wie heeft er nog een ander idee?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39
PMG -> OM en lichte topictitle change :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 12 november 2003 @ 19:57:
Thanx

• sMoKeFiSh
Is je RAID array nou als primary boot device ingesteld ofniet?

Verwijderd

Topicstarter
sMoKeFiSh schreef op 12 november 2003 @ 19:59:
Is je RAID array nou als primary boot device ingesteld ofniet?
Min of meer. Het Soyo BIOS is zeer uitgebreid.

Volgens het boekje moet de first boot device op other device staan. Heb ik gedaan.
Vervolgens moet je other device instellen als: SATA3,4 (Silicon Image S-ATA RAID poorten). Heb ik ook gedaan. Andere opties lijken ook allemaal goed ingesteld...

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 12 november 2003 @ 19:57:
Die Topic change slaat bij nader inzien de plank totaal mis. Het gaat niet zozeer om Win XP, maar om de HD detecte. AUB dus veranderen in: S-ATA RAID1 config boot niet

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03 22:13
[rml][ HOWTO] SATA RAID met IDE installeren op A7N8X[/rml]/

samenvatting: WINXP draait na installatie niet op 2 schijven aangesloten op SATARAID omdat de schijven standaard ingesteld staan op UDMA6. Er zit een tool (progje) bij de RAIDcontroller waarmee je de setting kunt veranderen van UDMA 6 naar 5 en dan werkt het wel. In dit geval dan. Lees het topic nog ff door voor de zekerheid, ik heb er een heleboel werk aan gehad om het draaiende te krijgen.

Aangezien ik met extra wisselschijven werk, ben ik er ook weer vanaf gestapt, want WINXP kon er niet zo goed tegen dat er de ene keer wel en de andere keer geen normale IDE schijf aanhing..

Enne Packo: lezen is een kunst, inderdaad. Dat begint dus met het (goed) lezen van de Faq en zoeken via de search. We doen allemaal alleen maar ons best om elkaar te helpen he? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door IJzerboot op 12-11-2003 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, probleem opgelost. Tijdens de installatie heb ik de schijven laten snelformateren. Ik had ze dus eigenlijk 'echt' moeten formateren.

Thanx.
Pagina: 1