Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
dus superlijm en dan de koperbanen weer aan elkaar solderen moet lukken
foto is niet echt duidelijk btw
Sorry, brak webcam en de digicam was leegRocketKoen schreef op 12 november 2003 @ 19:36:
dit ziet er uit als een simpel 1 layer PCB
dus superlijm en dan de koperbanen weer aan elkaar solderen moet lukken
foto is niet echt duidelijk btw
Maar dus jij raad aan even superlijm en dan tin erover
Verwijderd
Hij zit dus alleen maar vast aan zo`n condensator. En ik kan niet etsen. Dus R.I.P voedingVerwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:40:
als hij er helemaal vcan af is en alleen nog maar vast zit aan zo'n weerstandje ofzo dan is hij stuk. of je moet de draadjes die gebroken zijn (die groene draadjes die doorliepen op dat kapotte stukje) overbruggen en dan moet ie het weer doen maaar waarschijnlijk is ie al dood (tenzij je kan etsen.
Waarom, dat weet ik ook niet, zal m`n pa wel weer geweest zijn die `m laast gebruikt heeft en zou `m wel leeg hebben terug geduwd.mdj84nl schreef op 12 november 2003 @ 19:52:
waarom is iedereen zijn digicam leeg als ie foto's wil maken
Verwijderd
edit:
dit is geen bs verhaal, op deze manier heb ik al meerdere printplaten gerepareerd, van heel klein (lichtsluis van m'n muis) tot redelijk groot (scheidingsfilter van m'n speaker).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 20:00 ]
wel uit de buurt als je gaat testen
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
Verwijderd
Het gekke is dat er nergens een baan naar toe gaat het is zo gemaakt schematisch: *|* Het lijntje tussen de * is de breuk. Heel vaag.Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 20:00:
dan moet je hem even overbrugen en even kijken hoe je die printplaat maakt. (lopen er alleen maar draden van die condensator af?? volg de lijnen pak een draadje en maak die aan de ene kan van de weerstad vans en dan volg je de anderkant van de condensator en doe daar hetzelfde en klaar is kees
Verwijderd
koop een 2de accu of set batterijen
maak is betere foto's als je digicam weer werkt dan hebben we beter overzicht en misschien is het wel te fixen.. je weet maar nooit.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Okeej, Zal ff straks online flikkeren hij staat nu aan het infuus. Anders ff morgen.ReseTTim schreef op 12 november 2003 @ 20:12:
offtopic:
koop een 2de accu of set batterijen
maak is betere foto's als je digicam weer werkt dan hebben we beter overzicht en misschien is het wel te fixen.. je weet maar nooit.
zo'n hoekje breekt niet voor niets af, moet wel een klap geweest zijn lijkt me
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
Was gebeurd door de boormachineLoran schreef op 12 november 2003 @ 20:15:
niet ook ergens anders beschadigd?
zo'n hoekje breekt niet voor niets af, moet wel een klap geweest zijn lijkt me
Alleen een eilandje (dus wel een soldeerpunt maar geen spoor waar ie naartoe gaat) lijkt me onwaarschijnlijk want dan werkt de hele condensator niet en zit dat ding er voor niks,dan zou maar een pootje aangesloten zitten .
Dus als er onderop geen spoortje te zien is moet ie bovenop zitten en is het vermoedelijk een 2 layer printplaat.
2 secondenlijm, boven en onder het spoortje doorverbinden met een draadje (breuken overbruggen dus) en hij moet het weer doen.
Klikkerdeklik 1 en deze nog Klikkerdeklik 2
Bedankt. Dit is wel wat betere kwaliteit foto dan zo`n brak webcammetje.
`Meneer aard schreef op 12 november 2003 @ 20:17:
[...]
Was gebeurd door de boormachineDe boor liep weg en kwam daar tegen aan.
Tip: Bij gebruik van gereedschap (dremel/boor/hamer/slijptol) alle elekronica zo ver mogelijk weg houden
Vraag maar aan mijn ex-moederbord.
[oud verhaal]
Ik druk bezig met gaatje boren, komt me pa ineens de schuur binnen (effe biertje pakken) ik schrik me de t*ring, laat die boor vallen.
Bovenop me moederbord, wat ik op een kratje had gelegd om het uit de weg te houden. *BEUK!*
Finaal doormidden.
[/oud verhaal]
De koffermods komen weer in
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
gewoon aan elkaar lijmen, beschermlak eraf en vertinnen maar!
[edit]
zo dus :
de stroomkring is de rode lijntjes,
het blauwe moet je aan elkaar vertinnen!
[ Voor 35% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-11-2003 21:05 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Had er al een gemaakt toen was ik 14 of sow die was om tecHeMMiE schreef op 12 november 2003 @ 20:56:
[...]
`
Tip: Bij gebruik van gereedschap (dremel/boor/hamer/slijptol) alle elekronica zo ver mogelijk weg houden
Vraag maar aan mijn ex-moederbord.
[oud verhaal]
Ik druk bezig met gaatje boren, komt me pa ineens de schuur binnen (effe biertje pakken) ik schrik me de t*ring, laat die boor vallen.
Bovenop me moederbord, wat ik op een kratje had gelegd om het uit de weg te houden. *BEUK!*
Finaal doormidden.
[/oud verhaal]
offtopic:
De koffermods komen weer inBen er zelf ook aan bezig nu
En ik heb heel wat gesloopt en vervikt.
Maar waarom zit dat ding daar als het geen functie heeft?
Maar wat moet ik vertinnenWVL_KsZeN schreef op 12 november 2003 @ 20:59:
Hij gaat vanaf die condensator wél ergens naar toe! namelijk door de condensator die eronder zit.
gewoon aan elkaar lijmen, beschermlak eraf en vertinnen maar!
[ Voor 17% gewijzigd door Meneer aard op 12-11-2003 21:02 ]
1) Gewoon het rechter pootje van de bovenste condensator aan het pootje met van de onderste condensator vastsolderen. Je hebt het afgebroken stukje printplaat dan niet meer nodig.
zo dus:
of
2) het baantje op de printplaat een beetje schuren zodat ie goudkleurig wordt (de isolatie eraf halen dus) dan het gebroken stukje printplaat op zn plaats lijmen en vervolgens een beetje soldeertin over de breuk heen zodat het geschuurde baantje weer contact maakt.
zo dus:
disclaimer: ik sta niet in voor de gevolgen, voor zover ik kan zien zou het goed moeten gaan. Zekerheid heb je echter nooit.
[edit]
oei, ik was nog bezig met mijn paintjes en heb niet meer gerefreshed alvorens te posten. In het kader van de dubbele duidelijkheid laat ik mijn post maar staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Big4SMK op 12-11-2003 21:24 ]
dit mag zeker geen reden zijn voor een niet werkende voeding.
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Bedankt allenDer_Rudy schreef op 12 november 2003 @ 21:44:
Nou die condensatortjes kunnen gewoon weggelaten worden hoor de voeding zou gewoon moeten werken.
dit mag zeker geen reden zijn voor een niet werkende voeding.
Oh ja, na het solderen wel even weer isoleren met bijvoorbeeld wat spuitlak, of een stukkie plastic er overheen plakken (oud stukje overheadsheet bij voorbeeld), dat scheelt kortsluiting.
Verwijderd
mod-break: Aanzetten tot oplichting is notdone op het forum
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 13:24 ]
najaaa ! stel je voor dat je pa die zaak heeft waar ie die voeding gekocht heeft , krijg jij dit jaar met kerst geen kerstboom of oliebollen !Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:50:
gewoon alles terug proppen! en terug gaan naar de zaak en zeggen dat ie ineens het niet meer deed! 99,99% kans van slagen
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Er zijn mensen die dat leugens, fraude en diefstal noemen. Oplichting hoor je ook wel eens.Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:50:
gewoon alles terug proppen! en terug gaan naar de zaak en zeggen dat ie ineens het niet meer deed! 99,99% kans van slagen
Verwijderd
Dit is aanzetten tot criminele activiteit.... niet echt gewenst op GOT. Als je zelf een stomme fout maakt moet je het zelf ook maar oplossen.Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:50:
Gewoon lijmen ff met zilverlijm of soldeer de banen opnieuw verbinden zoals al eerder genoemt is
Verwijderd
als je ze alleen maar aan elkaar maakt kun je ze net zo goed weg laten...
en datie zonder ook goed zou moetten werken is onzin.... anders hadden ze er niet eens ingezeten...
Verwijderd
Ik zou je toch vriendelijk willen verzoeken dit soort suggesties niet meer te doen op GoT want het is nogal lame richting de winkel. Waar gemod wordt vallen spaanders (om maar eens een uitdrukking te verkrachten), en dan moet je imho ook maar gewoon de boel zien te repareren / zelf te betalen als het mis gaat, anders moet je er maar gewoon niet aan beginnen.Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:50:
Als superlijm bij die temperatuur verbrandt komt er een gas vrij dat verdacht veel voelt als traangas.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Je spreekt uit ervaringMcFizban schreef op 13 november 2003 @ 07:42:
Let er even op dat als je gaat lijmen met superlijm en dan de boel aan elkaar soldeert, je met je soldeerbout niet een stukje lijm raakt.
Als superlijm bij die temperatuur verbrandt komt er een gas vrij dat verdacht veel voelt als traangas.
Ze hebben verder geen functie. Als je kast geaard is kun je ze gewoon weglaten, maar beter is dat je het gewoon maakt.
Ik ga `m vanavond gewoon maken, want het komt geheel in een koffer dus ben ik extra voorzichtigBenadski schreef op 13 november 2003 @ 09:43:
Die twee condensatoren zijn er om statische ladingen van de kast af te kunnen voeren naar het net indien je kast niet geaard is. Ze hangen allebei aan een kant aan de aarde (kast) en aan de andere kant aan fase en nul.
Ze hebben verder geen functie. Als je kast geaard is kun je ze gewoon weglaten, maar beter is dat je het gewoon maakt.
Verwijderd
inderdaad, het voelt echt waardeloos. Gelukkig kan je het zien aankomen, voordat het prikkende gas vrijkomt begint het eerst wit te roken, daarna pruttelen en daarna kan en een kwartier lang niets meer zienMcFizban schreef op 13 november 2003 @ 07:42:
Let er even op dat als je gaat lijmen met superlijm en dan de boel aan elkaar soldeert, je met je soldeerbout niet een stukje lijm raakt.
We zien wel, Als ik binnen 48 uur niet reageer is het slecht afgelopen met mijVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 17:05:
[...]
inderdaad, het voelt echt waardeloos. Gelukkig kan je het zien aankomen, voordat het prikkende gas vrijkomt begint het eerst wit te roken, daarna pruttelen en daarna kan en een kwartier lang niets meer zien
Hij werkt
Ik heb gewoon dingetje aanelkaar gelijmd m.b.h.v bison kit super spul
[ Voor 27% gewijzigd door Meneer aard op 13-11-2003 19:26 ]
Dacht het ook, ach ja zo maak je ook eens wat mee. Zal over een paar dagen mijn koffermod showen met sthealth voeding.SetsunaKaede schreef op 13 november 2003 @ 19:49:
mooi, fijn dat het allemaal goed is afgelopen. En nu voortaan wat voorzichtiger bij het uit elkaar peuteren he?
ontstoor condensators worden in overvloeden PREVENTIEF geplaatst (hoofdzakelijk voor de in nederland geldende strenge regels) dit houd in dat bij het ontbreken van maar 2 van deze condensators het niet gezegd is dat er een storing optreed, de gemiddelde tweaker heeft wel eens een voeding ergens anders in gebouwt en je kan mij een hoop vertellen maar echt niet dat men daar zelf een andere metale kast omheen meubelt, laat staan dat men dan er aan denkt dat de ontstoor condensators allemaal wel netjes aan de behuizing hangen.Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 23:46:
ehm... die condensatoren moeten wel contact maken met de behuizing hoor !!!
als je ze alleen maar aan elkaar maakt kun je ze net zo goed weg laten...
en datie zonder ook goed zou moetten werken is onzin.... anders hadden ze er niet eens ingezeten...
kijk maar eens rond op party's naar de gemiddelde eigen case ontwerpen (uiteraard heb ik het dan over die waar men de voeding uit het metalen huis heeft gesloopt)
eventueel wil ik wel een demo geven hier wat het effect is van het weglaten van ontstoor condensatortjes, het beetje extra radio storing wat zou kunnen optreden of een klein hoogfrequent rimpeltje op een van de spannings leidingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Der_Rudy op 13-11-2003 20:30 ]
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Ik denk als eerste instantie de voeding omdat ie al een tik heeft gehad. Nette waardes 11.95 en 5.05 V. De hdd spint netjes op en prachtig ik krijg geen beeld.
Nu heeft mijn voeding èèn uitgang waar stroom op staat. Is ie nou nog wel goed
Dus is het nou R.I.P voor de voeding
maar ik denk omdat je voeding een tik heeft gehad dat er iets kapot is. bv je zekering? of een kortsluiting omdat een componentje verschoven is.
Verwijderd
daarmee bedoel ik dat de voedingsprint zit vastgeschoeft op aardpunten v/d
behuizing v/d voeding (die door de behuizing verbinding maken met elkaar )
,als deze niet in de behuizing zit maar los in de koffer moet je die aardpunten of bevestigingspunten doorverbinden ( correct me if i'm wrong )
Als de voeding weer in zijn huisje zit dan heb ik nix gezegd .
Hij levert maar aan een molex spanning en de rest is dood ook de at connector voor het moederbord (die ook nu naar de eeuwige jachtvelden is).
Verwijderd
Misschien een weerstandje ergens verrot, maar ik geef je een kleine kans dat je zoiets vind.
BTW. voordat je je mobo dood verklaard, heb je al een andere psu geprobeert?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 19:32 ]
Jep, alles ook geheugen videoplank alles.Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 19:31:
hmm volgens mij heb je dan meer geraakt dan alleen dat hoekje
Misschien een weerstandje ergens verrot, maar ik geef je een kleine kans dat je zoiets vind.
BTW. voordat je je mobo dood verklaard, heb je al een andere psu geprobeert?
Over die voeding ik denk dat ie gewoon gaar is. Dat wordt een enkele reis naar de afval container
Das een beetje wazig, die 5 en 12 volt lijnen hangen binnenin de voeding allemaal aan elkaar, tenminste bij de voedingen die ik gezien heb.Meneer aard schreef op 16 november 2003 @ 19:06:
Hij levert maar aan een molex spanning en de rest is dood ook de at connector voor het moederbord (die ook nu naar de eeuwige jachtvelden is).
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.