[TFT] LM1503 geeft alleen wit scherm

Pagina: 1
Acties:

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dit moment heb ik een TFT hier liggen die ik gekregen heb van een kennis van mij, met een klein probleem. Er is al is een keer eerder wat aan vervangen (door een bedrijf dat inmiddels niet meer bestaat). Het ging om een resistor/transistor of iets dergelijks

Als ik de monitor aansluit op de crt connector (er is geen DVI poort op de TFT), krijg ik alleen een wit beeld, de backlight gaat branden maar het signaal wordt niet omgezet in beeld. Ik heb het scherm al open gehad om te kijken wat er de vorige keer vervangen is, maar zonder resultaat. Er zijn geen componenten die duidelijk zijn vervangen, of waar wat aan gedaan is.
Er zijn ook geen losse stekkertjes, ik heb ze allemaal losgehad en weer vast gedaan.

Weet iemand wat de oorzaak is van dit probleem en hoe dit mogelijk op te lossen is? Ik ben het al is eerder tegengekomen hier op het forum maar zoeken naar bijvoorbeeld "wit beeld signaal tft" of "compleet wit beeld tft" levert alleen resultaten mbt witte tft's en google biedt ook weinig uitkomst.

Het gaat om een Solarism LM1503, en ik heb het op diverse videokaarten/pc's geprobeerd, ook met diverse powersupply's en videokabels dus daar kan het niet aan liggen :)

Tnx :)

[ Voor 13% gewijzigd door J0YR1D3R op 12-11-2003 19:40 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Er zal wel een klein stukje electronica in zitten dat de spanning van de adapter omzet naar bv 5 volt. Misschien dat dat stukje kapot is waardoor de electronica van het scherm niet of de verkeerde spanning (te laag) krijgt.
Je zou met een multimeter kunnen meten of dat goed is.

De backlight krijgt meestal via een ander stukje electronica stroom.

Senile! Senile Oekaki

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hmm, maar komt het niet doordat het signaal wat hij binnenkrijgt niet goed omzet? Er zit een switch in het scherm waar je kunt kiezen tussen 3.3 en 5v. Deze staat nu op 5v, volgens mij ligt het eerder aan iets wat het signaal omzet toch?

Ik zal er vanavond nog wel even naar kijken als ik thuis ben. Anders moet ik maar op zoek naar een bedrijf die tft's repareert. Op me werk kon ik het namelijk niet doen, aangezien ik niet weet welk onderdeel er defect is.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb het scherm nog een keer helemaal open gehad. Ben inmiddels wel weer wat wijzer wat wat is. Misschien zit het in de "bios" chip (beetje zo'n idee tenminste). De backlight is het niet in ieder geval en ik kon (behalve wat stofplekken) niet iets vinden waar aan gesoldeerd is...alle stekkers nagelopen, switch van 5 naar 3.3v gezet, maar niets gevonden. Iemand enig idee verder? Anders ga ik maar op zoek naar een bedrijf dat het kan repareren (als het niet al te duur is)