Toon posts:

PC Bouwen: ff wat hardware advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Loo allemaal!

Ik bouw binnenkort een pc voor een familielid en ik zit nog te twijfelen wat ik er in zal douwen. De pc moet niet al te duur worden.

Mijn twijfels:

Asus P3B-F of een Abit BE6 (wat is btw het verschil met die revisie2?)?

Viper770 Ultra of Asus V3800 (AGP) Deluxe?
(btw, is dat brilletje bij de V3800 een beetje leuk?)

Ook ben ik er nog niet helemaal uit welke processor ik er in doe...mijzelf leek een P3-500 wel genoeg, maar misschien is een Athlon wel een betere oplossing?

Greetz,

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Silacoid,

Je hebt wel erg veel vragen...ik heb niet zoveel antwoorden.

Als je familielid een 3d-bril leuk vindt, kijk 's naar de 3D Revelator van [url="http://http:www.elsa.com"]http:www.elsa.com[/url] . Kan bij de Elsa Erazor kaarten etc... ook TNT2

Hamish

Verwijderd

Topicstarter
Well, 't ging me niet echt om 't brilletje hoor, meer als leukigheidje ;)

Het ging me meer om de prestaties van de kaarten.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Zeg, Silacoid, heeft dat familielid een beetje geld over ofzo? Waarom neem je niet meteen een K7 +512 MB +50GB +GeForce? ;)
Nee ff serieus. Ik zou ook het nieuwste Aopen mobo overwegen in ieder geval, die is echt goed! Behalve als je ook UDMA66 nodig hebt natuurlijk...
En aangezien de TNT2 (Ultra)'s amper in prestaties verschillen, zou ik kijken of je niet ergens een Xentor 32 goedkoop op de kop kunt tikken... heb ik wel gedaan :)
En ik zou in ieder geval een P3 nemen... ik denk zelf dat de xtra instructies die daarin zitten meer ondersteund zullen worden dan die vd Athlon (in ieder geval op korte termijn).

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Ik zou voor het ABIT BE-6 moederbord gaan heeft als voordeel boven de asus dat ie udma 66 ondersteund. Het abit be-6 2 moederbord heeft als voordeel boven de gewone dat die het nieuwe softmenu 3 bios heeft i.p.v. versie 2. Je kan nu de bussnelheden per mhz. instellen kun je echt het maximale uit je processor halen.
Asus bril is wel leuk om te zien werkt best goed maarre neem gewoon een g-force als je echte snelheid wil en anders gewoon een viper770 oem ofzo 260 gulden ofzo en maar een fractie langzamer dan die asus en erazer kaart.

Verwijderd

in kort termijn waarom niet de althon in lange termijn nog einde van deze maand mobo

Epox EP-K7VA vanaf midden februari verkrijgbaar :7 :7 :7
kan nog veel doen in de toekomst

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
De pc moet niet al te duur worden.
mijzelf leek een P3-500 wel genoeg, maar misschien is een Athlon wel een betere oplossing?
hmmm, lijkt me dan toch dat het best een prijzig compje gaat worden, als het niet al te duur moet:Celeron
plus het geld wat je uitspaart kan je weer gebruiken om in ieder geval een 7200rpm schijf te kopen, en extra geheugen, waardoor je overall systeem sneller is dan met snelle(re) proc. met minder geheugen en langzamere schijf

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Bastardhost
  • Laatst online: 22-07 11:42
BE6 en BE6 rev.2

Niet voor niets een revisie!
De BE6 heeft wat kinderziektes waardoor je tegen problemen kunt ( ZULT >:) ) lopen als je UDMA66 gaat gebruiken. Ook de verschillende PCI-slots werken niet altijd even goed als je ze in combinatie gebruikt. Het heeft ons ruim 4 weken gekost om uit te zoeken hoe het bord stabiel te krijgen is met een CD-Speler, 1 brander, 1 UDMA66 schijf, 1 SBLive, 1 TNT2 en 1 NIC PCI10/100.

Revisie 2 heeft dit soort uitdagingen niet meer. Mijn advies.. Als je lekker wilt stoeien en sleutelen een BE6 kopen >:) , wil je een simpel machientje :r dat altijd loopt, ga voor de BE6 rev.2

BTW... Mijn vrouw draait de machine met een Celeron 466@500, 128Mb memory en rete-stabiel!

Verwijderd

BTW... Mijn vrouw draait op een machine met een Celeron 466@500, 128 IQ memory en een reet stabiel!
Goh, wat een leuke vriendin heb jij. Beetje apart niet ? ;)

Verwijderd

- C336@550
- 128 MB PC100
- ABit BE6 of zo
- 25 GB U-DMA/66 HDD
- TNT2 videocard
- Vortex2 soundcard
- Creative FPS1000 speakers
- en een beetje redelijke 17" beeldbuis

Verwijderd

Neem een ADI monitor, goeie prijs en bevalt me heel goed. Ik heb een 17" , 5p+.....
zeer rustig beeld.....

• Tonne
  • Laatst online: 04:04
De BE6 is een prima bord! Gewoon bios updaten naar nieuwste versie en geen problemen mee gehad. Ik zou gaan voor de BE6+celeron als je voor goedkoop gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, misschien was mijn "moet niet al te duur zijn" een beetje misplaatst...

Ik bedoelde daar mee rond de 3500 piek, en Celeron zie ik niet echt zitten ;)

Dit wordt 'm:

PIII-500 MHz (box)
ATX Big towertje (nog niet uitgekozen)
Abit BE6 rev.2
128Mb DIMM 100MHz
Pioneer 104s 10x DVD (retail)
Asus v3800 retail of Diamond Viper770 Ultra (denk ik nog over)
Soundblaster Live Player
Iiyama S703HT (17")
en de gebruikelijke keyboard, muis en fdd shit ;)

In ieder geval zeer bedankt voor al het advies...

Greetz,

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Koop geen Diamond videokaart!!!!!
Diamond is overgenomen door S3 :r en sindsdien verwaarlozen ze alle kaarten waar geen S3 op staat

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad Ceaser, je hebt gelijk...

De Hercules Dynamite TNT2 Ultra lijkt me ook een hele goede kaart...

Weet iemand waar die te koop is in Nederland?
Ik kan 'm nergens vinden in pricewatch...

Greetz,

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Bij SharkyExtreme hadden ze een keer een review van een Xentor dacht ik die standaard op 190/210 ofzo draaide. Dat is dus wel mooi een fill-rate van 380 Miljoen pixels/s.
Hercules is overgenomen door Guillemot en sindsdien kun je de Dynamite TNT2's niet meer vinden.
Misschien is het wel beter om een PIII-450 te kopen i.p.v. een 500 en een Geforce i.p.v. een TNT-2U.( voorlopig kom ik de pricewatch niet in met Casema dus moet je zelf maar even kijken hoeveel duurder die laatste optie is en of hij het overwegen waardt is, maar hij is zeker sneller)

BTW ik heb >:)ALTIJD >:) gelijk >:)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb de v3800 ultra. Leuk kaartje. Bril doe ik weinig mee. Ben op zich niet zo'n gamer. Wel grappig hoor, niet super-spectaculair, en je wordt er flink scheel van als je hem een tijdje op hebt (misschien wel aan te wennen).
Ook leuk aan dat ding is dat er een vhs uit-gang en IN-gang is. Best leuk omdat mijn video-recorder ook beide heeft (weet niet of het bijzonder is dat die videorecorder het heeft, maar het is wel leuk in ieder geval).

• Hamish
  • Niet online
Hercules is falliet.....

Verwijderd

ff 2 dingen corrigeren:
- S3 is door Diamond overgenomen, en niet andersom;
- Hercules is failliet, maar de merknaam is gekocht door Guillemot, en daarom worden er nog Hercules producten gemaakt.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
silacoid, en dan ga je je os op een floppy zetten en daarvan booten?
(ik mis een beetje je HD in het verhaaltje :))

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Zion, ik doe er iets van 100 floppydrives in die ik allemaal tegelijk laat werken ;)

FF serieus, ik was idd de hd vergeten:
Western Digital WD136BA (13,6gb, 7200rpm, dma66)

Greetz,

Verwijderd

De gehele linux core kan je wel op een floppy zetten :)

leuk: ik heb linux... op een floppy :)

jaja msdos command.com kan ook op een flop...

Verwijderd

Topicstarter
Tja, je kunt wel wat meer met een linuxkerneltje op een flop dan alleen command .com he ;)

Mijn router staat ook op flop in mijn 486 :)

Maar we drijven weer ietsie te ver af...

Greetz,
Pagina: 1