Toon posts:

CHELLO DHCP

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds kort op nieuwe kamer met chello.
Daarvoor heb ik even een router achter de chello modem gezet, en ik dacht dat ik dan mooi ook mezelf aan kon sluiten, maar dit valt tegen. De router schijnt geen ip adres van chello te kunnen verkrijgen via de DHCP.
Hoe werkt de chello dhcp? Bij @home en TU/e is het zo dat als de naam van de computer maar goed is, dan werd er vanzelf goed ip toegewezen, maar bij chello schijnt het niet zo te werken. In andere posts heb ik al gelezen dat chello via het mac adress een ip geeft oid... maar hoe moet dat dan als je een andere netwerkkaart erin zet, of zoals nu een router ertussen legt (die dus ander mac adres heeft). Hoe kan ik de router een IP adres laten verkrijgen?
Hopelijk begrijpt iemand het probleem een beetje, ik zelf niet helemaal :S

Alvast bedankt.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Eenvoudig toch? Indien mogelijk het MAC-adres van je router aanpassen....
Indien dat niet kan of je een andere netwerkkaart wil gebruiken, dan kan je vast bellen met Chello om ze daar een ander MAC-adres te laten registreren....

Ochja... verder is er ook zoiets als de search....

[search=chello ander mac adres]

En schreeuwen is ook niet nodig, ben niet blind.... :+

[ Voor 25% gewijzigd door WFvN op 12-11-2003 19:29 ]

Verwijderd

Dit soort informatie krijg je gewoon van Chello zelf als je een abonnement neemt. En als je dit niet krijgt kun je dit best zelf op de site van Chello uitvinden.

De authenticatiemethoden die Chello gebruikt verschillen voor zover ik weet ook per regio. Aangezien je niet eens vermeld in welke regio je woont kunnen we moeilijk advies geven.

Kortom; ga zelf op onderzoek uit en/of raadpleeg de Chello documentatie die je ongetwijfeld gekregen hebt.

Oh, en wat is het nut van een topictitel in caps :? Doe dit voortaan alsjeblieft normaal :/

Dit topic is gesloten.