Toon posts:

mijn computer loopt vast bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey
ik heb hier echt een raar probleem.Me ouders hun computer doet heel lang over het laden van Windows en als je dan een gebruiker wil laden duurt het een eeuwigheid maar dat is maar een deel van het prob. Als de gebruiker geladen is dan haalt hij alle icoontjes weg en loopt hij vast. Ik denk nie dat het een virus is want er zat Norton 2004 pro op. ik zelf denk dat het de HDD is maar ik weet nie hoe ik het kan checken zonder een nieuwe HDD er in te gooien

help me please me ouders maken me gek met dit probleem |:(

Verwijderd

Probeer 'm in veilige modus op te starten en dan schijfcontrole draaien. Misschien dat ie er dan wat fouten uithaalt waardoor je windows iig weer opgestart krijgt.

T klinkt trouwens wel als een aardig verkrachte windows.
Misschien is een 'Format C' beurtje een oplossing? (na de benodigde bestanden te hebben gebackupt natuurlijk :))

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een virusscanner installeren wil niet per definitie betekenen dat je nooit een virus krijgt, dat is nogal een serieuze denkfout :)

Je kunt het controleren dmv van chkdsk /f of een Windows 98 setup te starten (voor ScanDisk, als je geen ntfs partitie hebt dus) en hem af te breken na het controleren van de hardeschijven. Verder zou je eens moeten defragmenteren, al zal dat slechts lappen zijn.

Het klinkt inderdaad als een flink verkrachte windows, probeer bovenstaande, en ga desnoods over op formatteren na een backup. Vergeet niet vervolgens een ghost te maken, dan heb je geen last meer van dit geouwehoer, je kunt dan gewoon binnen 5 minuutjes je hele windows restoren incl. users, settings e.d. :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 20:51

momania

iPhone 30! Bam!

Dit kan dus echt van alles zijn en aan gezien je niet echt veel informatie geeft doe ik 'm dus dicht.
Kijk hier eerst eens om te lezen waarom dat is: Windows Operated Systems - Policy

kijk dan in de verschillende faq's van GoT of je een oplossing kan vinden of probeer dan de search.
Hier vast een voorschot:
Windows Operated Systems - FAQ
Software Algemeen - FAQ
PMG FAQ
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)
OM FAQ/Beleid
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Succes ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.