Moet sexuele voorlichting worden gestimuleerd door de staat?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• stratje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-01 18:15
Voor het vak nederlands op de middelbare school gaan we een discussie houden over de bovenstaande stelling. Nou wilde ik graag van andere mensen horen wat zij van de stelling vinden en zo misschien nog een paar extra argumenten verzamelen. Denk hierbij aan:
- de rol van het geloof
- de rol van de ouders bij het geven van voorlichting
- de tienderblaadjes (vooral de zogenaamde voorlichting die hierin staat)
- de media
- de leeftijd waarop men voorlichting moet geven
- of men alleen de technische kant moet voorlichten of ook de gevoelskant
- de manier van de voorlichting
- enz

Verwijderd

stratje schreef op 12 november 2003 @ 18:57:
Voor het vak nederlands op de middelbare school gaan we een discussie houden over de bovenstaande stelling. Nou wilde ik graag van andere mensen horen wat zij van de stelling vinden en zo misschien nog een paar extra argumenten verzamelen. Denk hierbij aan:
- de rol van het geloof
- de media
- enz
succes

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
stratje schreef op 12 november 2003 @ 18:57:
- de rol van het geloof
- de media
- enz
Volgens mij stimuleerd de staat dit o.a. door het vak verzorging waar sexuele voorlichting is opgenomen....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik ben het eens met de stelling ;) Maar volgens mij gebeurd dit ook al jaren :P

- de rol van het geloof
Het geloof moet niet zeuren en heeft er verder vrij weinig mee te maken. Kinderen komen steeds jonger in aanraking met seks (bladen tv etc.) We kunnen ze dan maar beter goed voorlichten.

Behalve dat de staat via scholen/campagnes voorlichting kan bieden moeten ook ouders hierop attent worden gemaakt. (sommige ouders horen dat liever niet).

Omtrend de leeftijd. De meeste middelbare scholen beginnen hiermee in de 3de klas. Dan zijn kinderen ongeveer 15 jaar. Volgens mij is dat een prima leeftijd. Tijdens deze voorlichting komt ook de gevoelszijde aan bod.

Blijft verder een gewone huiswerkvraag waarover de discussie al meer dan genoeg is gevoerd. Kijk maar naar het huidige resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door MaDLiVe op 12-11-2003 19:18 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 18:54

grimson

domeingrommer

Tegenwoordig lijkt of 'de staat' ALLES moet voorkauwen voor alles en iedereen.
Jij moet gewoon je kinderen zelf goed opvoeden en normen en waarden bij brengen.
Waarom moet je in godsnaam alles maar op 'de staat' afwentelen.

Kop op ! de verantwoordelijkheid moet weer terug naar de burger zelf !!

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Mja niet alle ouders nemen hun verantwoordelijkheid, om wat voor reden dan ook. In dit geval moet de overheid wel ingrijpen imho.

Verwijderd

Ik vind dat er door de staat georganiseerde sexuele voorlichting moet worden gegeven want juist door het geloof zal het in veel huizen taboe zijn om over dingen als sex te praten.
En als je de personen die van deze huize komen geen sexuele voorlichting hebben gehad weten ze niet hoe ze er mee om moeten gaan met alle gevolgen van dien.

Verwijderd

maar er gaan steeds minder mensen geloven, dus dat wordt al minder. Ik vind dat het niet gestimuleerd moet worden. het is onzin, iedereen heeft zn eigen normen en waarden dus kan een voorlichting fout vallen. het giegelen van bepaalde mensen in de klas, is ook niet erg fijn

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:52:
maar er gaan steeds minder mensen geloven, dus dat wordt al minder. Ik vind dat het niet gestimuleerd moet worden. het is onzin, iedereen heeft zn eigen normen en waarden dus kan een voorlichting fout vallen. het giegelen van bepaalde mensen in de klas, is ook niet erg fijn
Wat probeer je nu eugelijk te zeggen?

Er gaan minder mensen geloven dus hoeft de overheid geen sexuele voorlichting meer te geven. Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden dus hoef je geen voorlichting te geven :/
En omdat mensen tijdens de sexuele voorlichting ook nog eens giechelen moet het helemaal stoppen :?

Lekker boeiend dat sommige mensen andere normen en waarden hebben... Vroeg of laat gaan de kinderen er toch aan beginnen. Dat hou je als uberconservatieve ouder toch niet tegen. Het is in het belang van de kinderen dat ze weten hoe ze het moeten doen en wat voor voorzorgsmaatregelen ze moeten nemen.

Als ouders de verantwoordelijkheid niet willen nemen ben ik blij dat de overheid dat doet.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Stratje, het is de bedoeling dat je bij het posten van een huiswerkvraag in W&L wel laat zien dat je zelf moeite hebt gedaan en tenminste je eigen mening over de kwestie weergeeft. Ik doe dit topic op slot en je mag een nieuwe openen als die een betere topicstart heeft, die wel aan de richtlijnen voldoet.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.