Toon posts:

100mhz intel cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,ik heb vandaag een heel oude pc van een vriend gekregen.

Het is een pentium 100mhz met een 700mb harde schijf.Ik weet,hij is zeer oud,maar er draait een zeer lawaaierige fan op de processor.Nu vroeg ik me af of ik een passief koeling kan gebruiken.Ik heb niet zoveel verstand van passief koeling voor processors,mischien weet iemand een product wat ik het best kan gebruiken.Die pentium 100 zit volgens mij op een socket 7,maar ik weet het niet precies.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dat ding kan met gemak passief gekoelt worden, het is een kwestie van het fannetje uitzetten en klaar ben je :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat is idd socket 7, daar kun je zelfs een socket A koeler op zetten als je wilt. Ik zou zoals ThaNetRunner al zegt, eens kijken hoe het gaat als je de fan eraf haalt, wordt de processor te warm dan kun je een ander koelblok proberen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 23:06

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Vorkie schreef op 12 november 2003 @ 18:50:
dat ding kan met gemak passief gekoelt worden, het is een kwestie van het fannetje uitzetten en klaar ben je :)
Da's niet altijd waar, d'r moet wel een redenlijk koelblok opzitten !
d'r zijn namelijk ook P1 koelers met een hoogte van 8 mm (en lager)

Meh!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

ik heb er nog 1 staan ZONDER koeler oid erop, dus moet makkelijk passief gekoeld kunnen worden

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
:o een m8 van me heeft een p1 233 mhz mmx en dat ding word met zo'n klein koelertje aan zuper heet ! de heatsink kan ik haast niet vasthouden :D

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
En hoe zit dat met een pentium 1 van 225 Mhz? Oorspronkelijk was ie al 233 dus loopt niet op volle toeren. Er zit nu een ventilator op en wil 'm gebruiken als web/php/bestanden server

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Tja met de technische kennis van toen moest je wel koelen... die koelers zijn niet van de af gelopen jaren. Als we nu een Intel op 700 Mhz zouden gaan maken met hedendaagse technology dan zou je hem passief zonder problemen kunnen koelen.
Wat je wel kan doen is een Socket A koeler kopen (beetje overdreven groot) en hier een fannetje op richten die b.v. op 6 volt loopt. Dit kan wel voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
OK,bedankt voor de antwoorden,ik probeer eens de ventilator van de pc blok weg te halen,kijken of het passief ook gaat.Het probleem met een andere koeler is dat het moederboard geen aansluitingen voor koelers heeft,de koeler die er nu opzit is aan de voeding aangesloten.

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 14:32
Het is mogelijk geen enkel probleem. Had hier een P75@120 passief lopen met een koelprofiel van 12mm hoog ofzo.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Als je een btje redelijk grote heatsink erop doet of plakt met thermal adhesive dan moet het lukken.

dikzak

Verwijderd

hoe heet mag zo'n ding worden? Mijn p200 loopt prima passief (koelblokje van 1 cm hoog, geen koelprut), maar staat niet continu aan. M'n server heeft minimaal een dag zonder koeling gelopen (dual Pentium S 200), de draadjes van de fans waren uit de molex gevallen :X Heatsinks waren bloedheet, maar hij is niet gecrashed :)
Pagina: 1