http://www.tweakers.net/pricewatch/63393
[ Voor 45% gewijzigd door Wietse op 12-11-2003 18:47 ]
net te laat
[ Voor 22% gewijzigd door WimB op 12-11-2003 18:46 ]
Hoor je hem nooit weer.
Kost nog geen 10 euro.
Is wel DE oplossing IMO
edit: ook net te laat...
[ Voor 10% gewijzigd door DaRoot op 12-11-2003 18:47 ]
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Het monteren is kinderlijk eenvoudig dus daar zul je geen problemen tegen komen.
Ikzelf heb een GA-8knxp en ook pas het chipsetblok vervangen. Het chipsetblokje gaat eenvoudig los (al had ik wel mn moederbord niet ingebouwd omdat ik bouten erdoorheen ging raggen voor wc). Er valt dus weinig te beschadigen. Het hierboven aangeraadde chipsetblok van zalman is een mooi ding. Ik heb hem zelf ook (wel voor iets anders gebruikt (DPS, anyone?)). Er zit een duidelijke handleiding bij, en alles wat je nodig hebt om de boel eenvoudig te monteren. Waar je wel op moet letten: aan de ene kant van het chipsetblok is er een "hap" uit, dit is om eventuele big-ass koelblok (zalman heatpipe vga koelerRavefiend schreef op 12 november 2003 @ 19:01:
Hebbe jullie da zelf ook al es gedaan ? Iets specifiecs waar ik op moe lette .. dat ik mijn mobo niet naar de *tuut* help ?
Moet je alleen wel je oude opsturen..
Dan hoef je je mobo niet los te maken.. Dat goudkleurige dingetje zit gewoon los op je fan, als je van gigabyte een andere krijgt, draai je de schroefjes los en die nieuwe plaats je er daarna op, schroefjes vast, klaar is kees.
Zonder je mobo eruit te hoefen halen

van het welbekende swiftech met zijn top AC-producten...
Afgelopen week 3 keer.Ravefiend schreef op 12 november 2003 @ 19:01:
Hebbe jullie da zelf ook al es gedaan ? Iets specifiecs waar ik op moe lette .. dat ik mijn mobo niet naar de *tuut* help ?
* JumpStart moest in totaal 5 PCs onder handen nemen voor vervangen van casefans, CPU fans en -in een paar gevallen- actieve heatsinks.
3 titan 80x80 mm Athlon koelers, 1 Zalman cnps7000A-AlCu waaierkoeler voor P4, en 6 (!!) 12 dB Papst fans... Maar dat terzijde.
Bij de heatsink zit (witte) koelprut. Eerst de bestaande prut verwijderen, dun nieuw laagje aanbrengen, en klaar.
Alleen... ik zie nu net dat die zalman heatsink *GEEN* geschikte aansluiting heeft voor dat P4 moederbord. Voor die zalman heb je gaten in je moederbord nodig om die push-pins in aan te brengen...
Note
1) ZM-NB47J cannot be used on motherboards that lack mounting holes around the Northbridge chipset.
[ Voor 1% gewijzigd door JumpStart op 12-11-2003 19:17 . Reden: typo ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
zit niet bij die blauwe?
Kheb al eens men graka opgestuurd naar duitsland dus t'is mss nog geen slecht idee ... denk je dat ik me PC tijdelijk kan gebruiken zonder die mobo fan erop ? Airflow in de case is beste goed met 2 in-flow (80 en 120mm) en 2 out (80 en 80 PSU) ... 3 HDs en een goed gevulde case ... CPU 43° stressed*, 38° idleSandeR schreef op 12 november 2003 @ 19:07:
Je kunt ook Gigabyte mailen, die sturen je wel een nieuwe.
Moet je alleen wel je oude opsturen..![]()
Dan hoef je je mobo niet los te maken.. Dat goudkleurige dingetje zit gewoon los op je fan, als je van gigabyte een andere krijgt, draai je de schroefjes los en die nieuwe plaats je er daarna op, schroefjes vast, klaar is kees.
Zonder je mobo eruit te hoefen halen
Ik kreeg een nieuwe, met daarbij de vraag of ze wel de oude mochten ontvangen.Ravefiend schreef op 12 november 2003 @ 22:17:
[...]
Kheb al eens men graka opgestuurd naar duitsland dus t'is mss nog geen slecht idee ... denk je dat ik me PC tijdelijk kan gebruiken zonder die mobo fan erop ? Airflow in de case is beste goed met 2 in-flow (80 en 120mm) en 2 out (80 en 80 PSU) ... 3 HDs en een goed gevulde case ... CPU 43° stressed*, 38° idle
Maar als jij dat ook doet, kun je dus gewoon deze eerst laten zitten..
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 17:22 ]
Verwijderd
Hee, die heb ik ook, maar dan op mijn processor. Als de TS geen aansluiting op zijn moederbord heeft wil ik mijn lijm wel afstaan.Digital-DNA schreef op 12 november 2003 @ 19:19:
Ik heb ook zo'n blokje, maar dan die oranje (ietsje kleiner) en daar zit warmtegeleidende tweecomponentenlijm bij (rood en groen) voor als het met schroefjes niet kan.