Miljarden pakketten in drie minuten?

Pagina: 1
Acties:

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Ik heb een netwerk lopen tussen twee pc's, de ene met W98 en degene met het probleem WXP.

Het netwerk ging ineens plat en toen ik de verbinding nog eens naging zag ik dit bij de status:

Afbeeldingslocatie: http://www.silverburst.com/images/netwerk.gif

Ik ben verder een leek op netwerk gebied, maar wat betekend dit?
Ik heb nog nooit een netwerk miljarden pakketten in drie minuten zien versturen, ligt het hieraan dat het netwerk plat ligt, wat is er tegen te doen?

www.gijsbesselink.com

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:43

ixi

Kabels enzo al gecontrolleerd?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al op virussen en trojans gechecked?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 20:02
Stel dat je 100 MBit netwerk effectief 12,5 MB per seconde kan overdragen. Je hebt 335 Miljard packets gehad in 180 seconden, oftewel 1,86 miljard per seconde. Dan zou 1 pakket ongeveer 0,007 bytes groot zijn :) Het lijkt me waarschijnlijker dat dit een klein foutje van Windows is.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Norton is scanning...

www.gijsbesselink.com

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26
NoLife schreef op 12 november 2003 @ 18:49:
Stel dat je 100 MBit netwerk effectief 12,5 MB per seconde kan overdragen. Je hebt 335 Miljard packets gehad in 180 seconden, oftewel 1,86 miljard per seconde. Dan zou 1 pakket ongeveer 0,007 bytes groot zijn :) Het lijkt me waarschijnlijker dat dit een klein foutje van Windows is.
Ja kleiner dan een bit lijkt me beetje moeilijk versturen in een pakketje.

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Nog steeds geen oplossing.... zit al over de 2 triljard pakketten en geen dataverkeer te zien

www.gijsbesselink.com

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
vormstreber schreef op 12 november 2003 @ 21:59:
Nog steeds geen oplossing.... zit al over de 2 triljard pakketten en geen dataverkeer te zien
start eens opnieuw op... kijken wat er dan gebeurd *kan een foutje van windows zijn

Anders eens ctrl-alt-del en kijken wat er op de achtergrond draaid, of adaware draaien :)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:34
Zet om te beginnen de Messenger service stop. En controleer daarna je services. Laat ook eens een screenshot van je taakbeheer zien. (de processen dan)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

lijkt me eerder een bug, je kunt namelijk niet zomaar iets verzenden of ontvangen zonder het tegenovergestelde.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Hierbij mijn taskbar:

Afbeeldingslocatie: http://www.silverburst.com/images/netwerk2.gif

Ik heb een virusscan, reboot en Adware 6 scan achter de rug.
Verder heb ik de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd.

www.gijsbesselink.com

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met zoveel pakket5n en 1% cpu dan wil ik die ip stack wel eens zien. Geniaal geprogrammeerd of een beestachtige processor

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:30
denk dat je netwerkaart aan het flippen is. Op een lan had ik ook zoiets mafs. Andere netwerkkaart erin en het prob was verholpen maar ja of dat de oplossing is..

Strava | AP | IP | AW

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Webgnome schreef op 12 november 2003 @ 22:44:
denk dat je netwerkaart aan het flippen is. Op een lan had ik ook zoiets mafs. Andere netwerkkaart erin en het prob was verholpen maar ja of dat de oplossing is..
Misschien helpt het inderdaad om je drivers weg te gooien en weer te installeren, evenals die protocollen en clients voor netwerken in de netwerkconfig.

Expanding the inexpandable

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Het is een onboard lan..... dus wegdoen kan alleen met een waterpomptang.

Ik heb nog een 10/100 kaartje liggen, kijken ofdat dat helpt, kost me wel weer een PCI slot. :'(

www.gijsbesselink.com

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
eeh ja misschien erg basic, maar iemand vroeg je al of je gereboot had. daar heb je geen antwoord op gegeven... ikke scheel B)

[ Voor 10% gewijzigd door Mike Jarod op 12-11-2003 23:44 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Gooi je NIC eens weg in apparaatbeheer :).

tvw

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mikejarod schreef op 12 november 2003 @ 23:35:
eeh ja misschien erg basic, maar iemand vroeg je al of je gereboot had. daar heb je geen antwoord op gegeven...
vormstreber schreef op 12 november 2003 @ 22:37:
Ik heb een virusscan, reboot en Adware 6 scan achter de rug.
Wel dus... ;)

Ik zou heb het ook ooit eerder gehad. NIC was gaar. Vervangen en opgelost.
Alleen jammer dat de jouwe onboard is...

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 12-11-2003 23:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:03

SkyStreaker

Move on up!

Expander schreef op 12 november 2003 @ 22:53:
[...]

Misschien helpt het inderdaad om je drivers weg te gooien en weer te installeren, evenals die protocollen en clients voor netwerken in de netwerkconfig.
Vaak worden in Win9x de instellingen (gedeeltelijk) evengoed nog ergens bewaard in het register. Dat heeft vrij weinig zin, in de meeste gevallen wordt het helemaal wrang.

Haal de nieuwste drivers op voor je NIC en check je bekabeling.
Knal gewoon win9x weer over je bestaande win9x (je houdt ALLES hoor en voor 95% van de keer hoef je niks opnieuw in te stellen) en installeer meteen dan die nieuwe drivers. Als je het dan nog hebt... Of een bug van Win9x of je NIC is kaduuk.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

tranztaz schreef op 12 november 2003 @ 23:44:
[...]

Vaak worden in Win9x de instellingen (gedeeltelijk) evengoed nog ergens bewaard in het register. Dat heeft vrij weinig zin, in de meeste gevallen wordt het helemaal wrang.

Haal de nieuwste drivers op voor je NIC en check je bekabeling.
Knal gewoon win9x weer over je bestaande win9x (je houdt ALLES hoor en voor 95% van de keer hoef je niks opnieuw in te stellen) en installeer meteen dan die nieuwe drivers. Als je het dan nog hebt... Of een bug van Win9x of je NIC is kaduuk.
Het gaat om zijn Win XP bakkie. ;)

I think, therefor I am.....I think.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:03

SkyStreaker

Move on up!

Dat krijg je als je zolaat nog reageert... Woepsie :+. Desondanks, gaat hier 'bijna' hetzelfde op voor XP.

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 13-11-2003 07:47 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
"Opgelost"

Een 10/100 mbit kaartje erin gedaan en daarmee het geprobeert... en floeps... het werkte weer zonder problemen.

Maar wat is er nou aan de hand met de onboard 10/100/1000 bit LAN?

Het is een Asus p8p800 deluxe MB net 3 weken oud... driver of hardware probleem? Wat denken jullie?

www.gijsbesselink.com

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:11
Hardware..
Heb ik bij diverse klanten met onboard LAN kaarten ook gehad... Daar ging die hele computer op tilt omdat-ie zoveel pakketjes verstuurde. Onboard kaart vervangen door standaard 10/100 Mbps kaart ( 1 GB was niet nodig. Switch was maar 10/100)...Problem solved

Ik moet trouwens wel zeggen, dat je enorm veel geheugen in je systeem hebt hangen ( 2 GB).. Waar heb je dat in vredesnaam voor nodig?

Verwijderd

Ik denk dat het een onboard intel(10/100) nic betreft, ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad. Op dat moment had ik de bijgeleverde software van intel niet geinstalleerd, alleen de driver. Na installatie van deze manager software was het probleem gelijk verholpen, maar het blijft een raar probleem.

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:14

Eelke Spaak

- Vlad -

nextware schreef op 13 november 2003 @ 15:20:
Hardware..
Heb ik bij diverse klanten met onboard LAN kaarten ook gehad... Daar ging die hele computer op tilt omdat-ie zoveel pakketjes verstuurde. Onboard kaart vervangen door standaard 10/100 Mbps kaart ( 1 GB was niet nodig. Switch was maar 10/100)...Problem solved

Ik moet trouwens wel zeggen, dat je enorm veel geheugen in je systeem hebt hangen ( 2 GB).. Waar heb je dat in vredesnaam voor nodig?
Het "Geheugengebruik:" wat je onderin de statusbalk van taakbeheer ziet staan is inclusief swapfile; fysiek geheugen zal wel wat minder zijn gok ik zo :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Eelke Spaak op 13-11-2003 15:25 ]

TheStreme - Share anything with anyone

Verwijderd

nextware schreef op 13 november 2003 @ 15:20:
Dat is z'n paging file ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 15:28 . Reden: typo ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Thosiba laptop, daar zat een onboard intel netwerk kaart op en op de site van Thosiba stond dat dat een bekende fout van de driver was + een update :)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
1024 mb Ram en de rest pagefile :)

Waarvoor nodig... Intensief photoshop en premiere gebruik.

www.gijsbesselink.com

Pagina: 1