[Router] Unex IS050p

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste mensen,

Iedereen kent het wel het pingen van iemand op het internet bijv. naar 80.60.138.xxx ;)
Maar is het mogelijk om bijv. dat te blokkeren op deze router zodat je zegmaar stealthmode op het internet zit. :Y)
Dus als je pingt dat je gewoon een time-out krijgt.
Ik heb het meerdere keren gezien dat dat gewoon kan!
ik heb Planet© Internet als provider :+ en gebruik op de Unex router versie 2.x.

Alvast Bedankt!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Ik heb deze router ook (en ook Planet Internet als provider), maar het is mij ook niet gelukt, nou moet ik zeggen dat ik me er alleen de eerste 2 maanden, ofzo, mee bezig heb gehouden. Maar ik denk niet dat het je gaat lukken.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik heb dezelfde router en heb net ff de adminpagina's doorgelopen, maar ik zie nergens een optie wat dit zou kunnen doen. Ik weet idd dat het kan, maar ook met deze router? Oftewel: heb je wel eens gezien dat het dus met deze router geblokt werd?

BTW: ik denk niet dat het aan de ISP ligt.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ping gaat via ICMP protocol, als je dit niet kunt filteren / uitzetten dan is het volgens mij onmogelijk :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• HyperDevil
Als het via ICMP gaat hoe kunnen die andere routers dat dan doen?! :9

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

HyperDevil schreef op 12 november 2003 @ 18:44:
Als het via ICMP gaat hoe kunnen die andere routers dat dan doen?! :9
op layer en protocol filteren ;)
maar het hangt inderdaad een beetje af van je router, in sommige is het ook makkelijker terug te vinden dan anderen. soms is het met een budget routertje misschien ook niet mogelijk maar dat weet ik niet zeker :X

ken alleen IBM, Cisco, Draytek en dat is het wel zo'n beetje

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 20:26
Heb zo'n blauw e-tech modem router kastje...de analoge uitvoering. Was ook puur toeval maar volgens mij meer omdat ik de dmz door heb gezet naar een ip adres buiten zn range. Alles is dan stealth behalve de poorten die naar een ander zijn gemapped. Misschien is dat ook iets bij jou. Vanaf toen kon je me niet meer pingen

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hier even een Vigor voorbeeld, misschien zit er bij jou router hetzelfde :)

IP filter / Firewall

Hier kun je regels aanmaken met betrekking tot netwerk verkeer. Vaak zijn er 2 opties, deze zal ik vermelden. Vet gedrukt zijn de instellingen om ICMP te blokkeren.

- Pass or Block

- Direction In or Out

- Protocol Any, TCP, UDP, ICMP en nog meer

- Source IP Any of een adres invullen

- Destination Any of een adres invullen

edit: ik kwam nog iets simpelers tegen :/ een checkbox met "Disable PING from the Internet" :+

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 12-11-2003 19:28 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Janus2700 schreef op 12 november 2003 @ 19:02:
Heb zo'n blauw e-tech modem router kastje...de analoge uitvoering. Was ook puur toeval maar volgens mij meer omdat ik de dmz door heb gezet naar een ip adres buiten zn range. Alles is dan stealth behalve de poorten die naar een ander zijn gemapped. Misschien is dat ook iets bij jou. Vanaf toen kon je me niet meer pingen
Zo heb ik het ook gedaan, ik blijf alleen ping baar vanuit de grote boze buitenwereld.

• HyperDevil
This allows you to define rules for allowing / denying access from / to the Internet.

disable IP filtering
No IP filtering is performed.
Grant IP access
Data traffic satisfying rules below are allowed/forwarded.
Deny IP access
Data traffic satisfying rules below are denied/filtered.

Define an IP filtering rule:

Name:

IP Protocol:
AnyTCPUDPICMPIGMP
Apply to : Outbound to the Internet Inbound from the Internet
Source IP
Address:
Any
Single IP . . .

IP Range From: . . .
To: . . .

Network IP: . . .
Netmask: . . .

Source Port:
Any
Single

Range From:
To:

Dest. IP
Address:
Any
Single IP . . .

IP Range From: . . . To: . . .

Network IP: . . .
Netmask: . . .
Dest. Port:
Any
Single

Range From :
To :

is dit iets waarmee ik dan pingen kan uitzetten (Dit onderdeel vond ik webbased bij IP Filtering Settings)! :9

• HyperDevil
Jongen ik heb de oplossing gevonden :)
Log in Webbased op je router ga naar Advanced Settings dan naar Ip filtering Settings.

Als je firmware versie 2.02 draait neem dit schema over!

Afbeeldingslocatie: http://www.lj-ict.com/images/disableping.jpg

En druk dan op Add en gefixt!
Pagina: 1