[Sweex router] verbreekt steeds

Pagina: 1
Acties:

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:39
Ik heb een Sweex 4 poorts router. Heeft een tijd lang prima gewerkt. Ook al eens de nieuwste firmware opgezet. Sinds een week of 2 wordt de verbinding nu automatisch verbroken. Als ik dan op de Com21 modem (@home) kijk zie ik alle lampjes branden maar niet knipperen zoals normaal wel het geval is. (Ok dan is er ook dataverkeer :) )

Ik reset de router elke keer weer maar dat heeft geen zin in 9 van de 10 pogingen.
Ik heb de router ook al terug gezet naar factory defaults in de veronderstelling dat op http://www.sweex.com de nieuwste firmware te vinden was. Dat bleek dus ook niet zo te zijn.

De enige manier om de router weer tijdelijk te laten functioneren is om eerst de modem uit te zetten. Dan de router uitzetten, ff wachten dan weer aanzetten. Weer naar beneden lopen modem aanzetten (10 min later) en dan doet ie het meestal weer voor een uurtje / paar uurtjes.

Ik heb de search gebruikt maar kwam alleen dingen tegen als het hoe in te stellen van de Sweex router. Ook Google leverde weinig anders op dan links naar de Sweex homepage.

Verwijderd

test je netwerk eens met een andere router? Dan weten we igg waar het aan ligt.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 11:24:
test je netwerk eens met een andere router? Dan weten we igg waar het aan ligt.
Euhm , ik heb maar 1 router :/ .
Ik had wel een mailtje gestuurd naar sweex waarin ik verzocht om de nieuwste firmware toegestuurd te krijgen.
Reaktie sweex : Het wegvallen van de verbinding is waarschijnlijk niet op te lossen met firmware 0.62 Sweex gaat voor uw type router een firmware schrijven die hem weer normaal laat werken met @home.

Nou daar ben ik op dit moment ook lekker mee geholpen. :|

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je er geen klap aan, maar ik had met mijn sitecom dc 202 router dat is steeds te warm werd er zich daar doo zelf ophing. En de lucht gaten zaten aan de zijkant dus heb ik dat ding verticaal gehangen zodat de lucht gaten onder en boven zodat de airflow vele male beter is. Hij draai nu al een paar weken stabiel

Verwijderd

Modbreak:

Dit soort flames willen we hier niet. Check je mail zometeen.

try oudere firmware..

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 15:57 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met de Sweex LB000020. Ik heb ook al deze

http://www.edimax.com.tw/download/firmware/BR-6104V059a.zip

geprobeerd. De GUI is iets mooier, maar ik heb daarnaast het volgende probleem bijgekregen:

Het internerden gaat langzamer. Wanneer ik naar mijn router ping (192.168.2.1) dan is de responsetijd soms boven de 600ms. Terwijl dit <1ms moet zijn. Dat is het wel wanneer ik naar mijn andere pc ping. Wanneer ik via de andere pc wil internerden wordt alles nog trager. Op beide pc's is de ping naar mijn router 1400ms. Naar beide pc's pingen blijft <1ms...

Oude firmware 0.62 van Sweex teruggezet, maar dezelfde problemen blijven. Iemand ideeën? Vooral dat lange pingen naar mijn router begrijp ik niet...

Mijn ISP is Wanadoo (Casema broadband met Com21 modem) en OS op beide pc's in Win XP.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Sweex router topic/

uit het topic:
speedfragger schreef op 05 May 2003 @ 12:41:

Heel verhaal...........

* Sweex router moet wel connectie met de echte NIC zodat de MAC-adres geverifieërd kan worden, anders gaat 't na een WEEKje flippen....totaal disconnected. Stekker weer in de orginele NIC, bam! weer internet - netwerk stekker weer in de router...en een weekje stiekem weer internetten...tja 'k kan niet eeuwig blijven faken met een nep (lees: cloned) MAC adres

Dat had ik dus ook, onderstaande kreeg ik vanmiddag als advies.
Nu maar afwachten af de verbinding gewoon blijft bestaan.

quote:

Advies Sweex:
Ik neem aan dat u de router geconfigureerd heeft op het Cable DSL protocol. Ik verzoek u bij dit protocol de volgende hostnamen te proberen. Bij het invullen van de juiste hostname zal de router zichzelf waarschijnlijk niet meer resetten.

Chello heeft Nederland verdeeld in verschillende blokken. Regio R'dam moet de hostname chello.nl gebruiken, regio arnhem moet chello gebruiken en regio eindhoven chello.brabant.nl. Dit zijn de enige hostnames van chello die tot nu toe bij ons bekend zijn. Als u geen succes heeft met één van deze hostnamen dan kunt u later ook chello bellen en vragen welke hostname uw verbinding gebruikt. Weet chello hier geen antwoord op te geven of als ze hier geen antwoord op willen geven, sluit dan uw modem terug aan op uw netwerkkaart en maak de verbinding werkend. U kunt nu een MsDos venster openen en het commando IPCONFIG /ALL invoeren. Er verschijnt dan een lange lijst met instellingen van uw netwerkkaart. Bovenin staat welke hostname uw provider gebruikt. Dit is de hostname die u dan ook in de router in moet voeren.

Misschien handig om te proberen.
Bij mij was het dus arnhem.chello.nl (woon in Almere)
Misschien dat je hier wat aan hebt?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Dank je voor je reactie, maar volgens Casema moet ik geen naam invullen. Echter toch je suggestie geprobeerd, maar volgens IPCONFIG /ALL krijg ik geen naam te zien.

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11
IK had ook 3 sweex routers gehad; wat een ellende.
Van nr 1 ging de tweede poort kapot en hij liep steeds vast; van nr 2 deed ineens helemaal niets het meer ( ook geen lampje) en nummer 3 liep ook steeds vast.(vooral met edonkey en emule enz.)
In de winkel gaven ze toe dat het ook een b/c merk was, wat ook wel aan de prijs te zien was. (is nu 39 euro maar was toen 59,95 euro)
Omdat ik het gezeik zat was, ben ik verder gaan kijken.
Bij een winkel bij mij in de buurt zag ik een 3com router staan.(3com 3c857)
Ik dacht: 3com is een professioneel merk, dus veel te duur voor mij.
Wat schetste mijn verbazing? hij kost maar 79 euro!
Ik heb hem toen twijfelend gekocht ( een 3com voor die prijs?) maar heb er geen moment spijt van gehad.
Kortom een fantastisch apparaat die nog nooit is vastgelopen of problemen heeft gegeven.
Mijn advies : Geef liever iets meer geld uit voor een goed apparaat, dan een goedkoop apparaat met veel ergenis!

p.s.

Ik heb geen aandelen 3com of zo, maar ben gewoon een tevreden gebruiker.
Pagina: 1