Toon posts:

[ASP] IIS onder XP Pro probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn pc (Besturingssysteem: Windows XP Pro), IIS geinstalleerd om zo een webserver op te zetten. Ik kan nu ASP pagina`s openen en database gegevens uitlezen. Zodra dat ik bij een formulier de opdracht geef om de ingevulde gegevens in de database op te slaan, geeft hij de volgende foutmelding:

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP-fout
Internet Information Services

Het gaat hierbij om een Access database. DSN heb ik ook goed ingesteld en ik weet zeker dat de pagina goed is geprogrammeerd omdat hij het op mijn NT4 Server wel goed doet.

Kan iemand mij helpen? :?

Verwijderd

weet zo gauw niet wat deze foutmelding betekent maar heb je wel schrijfrechten op je db?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

ten eerste: iss IIS

ten tweede, ik denk dat je je friendly HTTP error messages in IE aan hebt staan. Als je die bij je preferences uitzet, krijg je een betere foutmelding ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Je hebt vast en zeker al 528 resultaten bij Google allemaal doorgelezen?

Professionele website nodig?

Verwijderd

Ik ben bekend met IIS en acces databases die worden gevuld door ASP pagina's.
Het is de bedoelling dat de Internet Guest account schrijfrechten heeft op je DB file. die staat meestal in je fpdb dir.
Zorg er voor dat IIS deze dir NIET mag lezen, anders kunnen mensen zo je database weg trekken als ze de naam weten.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ISS --> IIS tnx 8)7
Oke snap ik dat ik dan een beter foutmelding krijg maar weet niemand een oplossing hoe ik er vanaf kom? Ik heb wel lees en schrijfrechten op de database. Hij werkt wel gewoon onder NT4 Server :? .

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:27:
ISS --> IIS tnx 8)7
Oke snap ik dat ik dan een beter foutmelding krijg maar weet niemand een oplossing hoe ik er vanaf kom? Ik heb wel lees en schrijfrechten op de database. Hij werkt wel gewoon onder NT4 Server :? .
Hoe je waar vanaf komt?? of te wel.. post je foutmelding zelf nog even behalve de 500 melding..

[ Voor 10% gewijzigd door Jaspertje op 12-11-2003 18:54 ]

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:33
1. Zet in Internet Explorer je Friendly Errors uit. Dan krijg je waarschijnlijk de error die je echt krijgt.

2. Staan de rechten goed van de mappen (staan de IUSR_<<computernaam>> er in). Let ook op dat hij schrijfrechten hebt. Dit is meestal het probleem.
Ik bedoel hierbij dus de NTFS rechten op de database. Dat je zelf rechten hebt kan best omdat die user er in staat maar IIS draait onder een aparte username: IUSR_<<computernaam>>
Oke snap ik dat ik dan een beter foutmelding krijg maar weet niemand een oplossing hoe ik er vanaf kom?
Hoe moeten wij een oplossing weten van een probleem waarbij je niet precies weet wat het probleem is? Is een beetje "mijn pc doet et niet en ik heb nix verandert" achtig...

:)

[ Voor 56% gewijzigd door Kix@$$ op 12-11-2003 19:01 ]

Verwijderd

Het probleem is waarschijnlijk (althans bij mij) een rechten verhaal.
Je moet een account aanmaken met IUSR_(gevolg door je computer naam) en deze schrijf en lees rechten geven voor de folder waar de access bestanden staan en voor de bestanden zelf dan is het gefixed (althans bij mij). MS KB article Q175168. 8)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 vraagt zich af waarom hij een complete debugging-FAQ, inclusief Vaak voorkomende foutmeldingen en oplossingen heeft gemaakt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens gaan proberen.
Bedankt.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Pagina: 1