Toon posts:

gezocht: process traffic monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een Windows XP pro bakkie//

Waar ik al naar gezocht heb:
Op de search, google en download.com heb ik al zeker zo'n 10 proggies getest (van Iris tot tcpipview)maar allen hadden niet hetvolgende:

process - protocol - local adress - remote adress - state - traffic(!)

Ik wil dus de bekende netstat-tcpipview-iris monitor maar dan ook met de eventuele traffic per process.

Ik meen dat de netstat van Mandrake 9. dat wel heeft, ik zoek natuurlijke gelieve er wel een met een gui.

tnx

(de reden is dat ik 2 scvhost.exe:888 open verbinding had(nu dus niet meer) en was zeer benieuwd naar wat dit nou precies was)

Verwijderd

Topicstarter
schopt draadje omhoog

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

als het scvhost.exe is, dan is heb je een grote kans dat dat een virus is/was (search maar eens hier op got met: scvhost.exe) svchost is namelijk weer wel een goede windows xp process.

39

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Is het geen adware ofzo dat die poort open zet ?, Of mischien een file scharing programma, Probeer eens wat programma's te stoppen en dan kijken of die poort niet meer gebruik wordt..

[ Voor 88% gewijzigd door Xtremer op 13-11-2003 18:29 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Net Limiter gebruik ik zelf. Kan je nog progsels schedulen kwa bandbreedte. Ideaal stukkie software.
24 uur en 18 minuten. Lezen / rekenen >:)

[ Voor 55% gewijzigd door RaZ op 13-11-2003 18:04 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op 13 november 2003 @ 18:00:
als het scvhost.exe is, dan is heb je een grote kans dat dat een virus is/was (search maar eens hier op got met: scvhost.exe) svchost is namelijk weer wel een goede windows xp process.
Daar was ik ook al bang voor. Maar het IP of het process:888 was niet echt te vinden op google. Ook norton kon niks vinden. Ze zijn nu overigens weg, dus beetje vaag. (een was iets van *.akamaitechnologies.com, minst verdachte)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jammer dat ik effe moest herstarten voor net limiter maar ziet er puike uit! Ik durfte er niet om te vragen maar ik kan zelfs bandbreedte cappen ;)

tnx!

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 18:32 ]

Pagina: 1