Toon posts:

CD rippen via line-in, welk prog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een cd liggen (DJ HS - The compilation), en die is beveiligd met die copyprotection dat je hem niet in je pc kan lezen.

Nu wil ik dus een backup maken, door de CD af te spelen in mijn discman, en die te verbinden met de line-in van mijn pc. Op zich werkt het, want als ik de discman laat spelen, dan hoor ik ook de muziek door men speakers.

Nu zoek ik een prog dat wat in die line-in binnen komt kan opnemen, liefst in mp3 formaat.

Ik heb het al geprobeert met CDex, met de Record from Analog Input functie, maar daarmee heb ik 73 minuten stilte opgenomen, dus dat werkt niet.

Verder heb ik Musicmatch Jukebox 8.1 gedownloadt, maar om daarmee via line-in te kunnen opnemen moet je de pro versie hebben, en daar moet je voor betalen :/ .

En nu weet ik het ff niet meer. Ik wil gewoon een backup maken van mijn cd, betaald met mijn zuurverdiende eurotjes :'( .

Verwijderd

kunt hem proberen te downen :p

is er geen software geleverd bij je geluidskaart om hem in wav te rippen?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 17:39 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Cooledit 96 is gratis (neemt op als wav). Anders kan je Messer gebruiken met de lame_enc.dll erbij. Die kan direct in mp3 opnemen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met line in...
Wat dacht je van geluidsrecorder? :?
Kan alleen niet gelijk naar MP3 volgens mij...
Wel naar .WAV en dan kan je die later weer omzetten naar MP3
Om om te zetten, naar MP3, kan je van harte LAME aanraden... Ik gebruik het al jaren, en vind het echt een top programma :)

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Zoek eens naar total recorder

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kan WinAmp dit niet icm de DiskWriter plugin? :)

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 01:05

Dr C

met C en CK

probeer eens de line-in aan te zetten. Dan heb ik het niet over playback maar over record. Dat kan je gewoon instellen met dat speakertje in de taakbalk, dan properties en dan record. Grote kans dat je line-in gedempt staat!

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Topicstarter
janster schreef op 12 november 2003 @ 17:41:
Zoek eens naar total recorder
Is ook niet gratis, net als MusicMatch :/
cramwinckel schreef op 12 november 2003 @ 17:43:
probeer eens de line-in aan te zetten. Dan heb ik het niet over playback maar over record. Dat kan je gewoon instellen met dat speakertje in de taakbalk, dan properties en dan record. Grote kans dat je line-in gedempt staat!
Line-in staat niet gedempt, want, ik kan de muziek wel gewoon horen door men speakers, zoals ik al eerder zei :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 17:44 ]

Verwijderd

Ga is naar start ----> Programma's ---> Bureau-acc.---> Entertainment---> Geluidsrecorder 8)
dan kan je iedergeluid dat op je pc te horen is opnemen.... Zet wel ff alle windows geluidjes uit... Dan moet je wel per nummer opnemen... Maar je hebt er toch wel wat voor over...
Neemt op in Mp3 of Wave... als ie alleen wave kan moet je dit tooltje gebruiken:
http://download.com.com/3001-2140-10125657.html

zet je heel makkelijk wave naar mp3

suc6!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 01:05

Dr C

met C en CK

Line-in staat niet gedempt, want, ik kan de muziek wel gewoon horen door men speakers, zoals ik al eerder zei
En zoals ik al zei: Windows maakt een onderscheid tussen playback en record. Je kan dus misschien alles horen, maar wat je opneemt moet je apart selecteren.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Even redelijk offtopic, maar weet je zeker dat als je EAC installeert (freeware) en eerst eac opstarten en dan pas de cd in de drive doen, dat ie hem dan niet pakt?

Snelstarthandleiding voor EAC http://www.ping.be/satcp/ (eventueel ook in combinatie met lame)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 12 november 2003 @ 17:51:
Even redelijk offtopic, maar weet je zeker dat als je EAC installeert (freeware) en eerst eac opstarten en dan pas de cd in de drive doen, dat ie hem dan niet pakt?

Snelstarthandleiding voor EAC http://www.ping.be/satcp/ (eventueel ook in combinatie met lame)
ehm
is gewoon zo'n copiebeveiliging, denk niet dat een random freeware progje die cd wel zal pakken
cramwinckel schreef op 12 november 2003 @ 17:49:
[...]

En zoals ik al zei: Windows maakt een onderscheid tussen playback en record. Je kan dus misschien alles horen, maar wat je opneemt moet je apart selecteren.
Hoe verander je dat dan?
Ik vind het niet direct terug in men volume control

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 17:57 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:56:
[...]

ehm
is gewoon zo'n copiebeveiliging, denk niet dat een random freeware progje die cd wel zal pakken
Wat ik begrepen heb (en hey, het is niet zomaar een freeware progje, het is serieus zo'n beetje de facto standaard als je cd's wilt rippen. Als je wilt weten waarom moet je maar eens op EAC zoeken, in combinatie met de user Satcp)
is dat EAC op een of andere manier toch om de beveiliging heen kan komen. Maar sowieso, baad het niet dan schaadt het toch ook niet?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Bij CDex heb je onder tools de optie "record from analog input" Misschien is dit iets voor je? Kan ie het ook gelijk omzetten in mp3 via lame En het is een gratis programma

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 12 november 2003 @ 18:01:
[...]

Wat ik begrepen heb (en hey, het is niet zomaar een freeware progje, het is serieus zo'n beetje de facto standaard als je cd's wilt rippen. Als je wilt weten waarom moet je maar eens op EAC zoeken, in combinatie met de user Satcp)
is dat EAC op een of andere manier toch om de beveiliging heen kan komen. Maar sowieso, baad het niet dan schaadt het toch ook niet?
Ondertussen is het me wel al gelukt, gewoon door via mic in op te nemen ipv line-in.

Vind het wel raar dat het via line-in niet werkt, maar kom. Zolang het eindresultaat er is vind ik het best :)

Verwijderd

Mijn ervaring is trouwens dat sommige oude cd/dvd spelers helemaal geen last hebben van beveiligingen. Op mn vaders oude Dell kon ik bv de laatste cd van Shakira gewoon afspelen en dus rippen. Terwijl ie op mijn nieuwere comp niks wilde doen...

Verwijderd

der zitten ook nog knopjes bij de geavanceerde opties, daar moet je LINE IN ook noges aanzetten. Ellende. Maar door je MIC IN is echt een no-no!

bah

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:08:
der zitten ook nog knopjes bij de geavanceerde opties, daar moet je LINE IN ook noges aanzetten. Ellende. Maar door je MIC IN is echt een no-no!

bah
Waarom is mic in een no-no dan?

slechtere kwali ofzo?

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Het feit dat ze een verschillend voltage, impedantie hebben en dat je discman stereo is en de mic-ingang op je geluidskaart voor 99% zeker mono

Bovendien is een analoge kopie van een standaard geluidskaart meestal een stuk minder van kwaliteit dan een digitale. Je zult de eerste niet zijn die de arm van zijn harddisk mee hoort bewegen in zijn in 70 minuten zwoegen opgenomen CD-tje...

Als het digitaal kan (en dat lukt bijna altijd), dan digitaal.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:44
Neem anders een programma als D-scaler, kan gewoon audio opnemen via line-in :).

Verwijderd

Topicstarter
Winamp geef Joint stereo aan. Ok, het is niet the real thing, maar ik ben er al tevreden mee hoor.

Het klinkt wel allemaal wat stiller, maar dat zet ik men speakers gewoon wat harder als ik em afspeel :)

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
polderbits soundrecorder, moet je daarna alleen nog wel je muziek omzetten naar MP-3, maar dat kan ook met CDeX
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:20:
Winamp geef Joint stereo aan. Ok, het is niet the real thing, maar ik ben er al tevreden mee hoor.

Het klinkt wel allemaal wat stiller, maar dat zet ik men speakers gewoon wat harder als ik em afspeel :)
edit: oeps

[ Voor 54% gewijzigd door Falskdansker op 12-11-2003 21:23 ]

Steam

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
tot nu toe heb ik nog alle 'beveiligde' audio cd's in kunnen lezen. Zodra je cdrom de cd 'ziet' is het vaak wel in te lezen.
Probs zitten meestal in track 1.

Je moet gewoon alle tracks 1 voor 1 rippen, en geen image maken.
Gewoon klooien met verschillende drives, rippers en settings (sync'ed, buffered) en op een gegeven moment heb je track 1 er goed op staan.

Bij mij leest mijn cdrom speler alleen track 1 goed in en de rest niet, mijn brander gaat vaak de mist in met track 1 en leest de rest goed.

Voorbeelden van goed rippers:
Audiograbber
Easy CD Extractor
EAC
CDex

Ikzelf gebruik meestal de bovenste 2, deze schijnen ook beveiligde cd's te kunnen lezen, van EAX en CDex weet ik het niet. Ik hoor altijd mensen zo hoog van de daken schreeuwen over deze 2 maar ik haal prima resultaten met de bovenste 2, het blijft gewoon een kwestie van klooien.

[ Voor 29% gewijzigd door MisterE op 12-11-2003 22:34 ]

Pagina: 1