Toon posts:

MSI K7T266 met WD180 HD lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op beide RAID poorten draaid nu een MAXTOR 60 en MAXTOR 80. Ik wil de 80 vervangen door een WD180. Op MSI site gekeken en wat blijkt, max 160GB. Toch even proberen.
De promise controller ziet maar 131 GB ipv 160 (laatste BIOS en driver van MSI site zijn geistalleerd). Dat is 1 en 2, is het echt niet mogelijk om die 180'ger hierop te krijgen door bijv de RAID lite controller te tweaken ofzo?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:39
En move PMG -> OM

Let vooral op de jumperinstellingen van de WD, zet 'm eens op cable select :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 12 november 2003 @ 19:17:
En move PMG -> OM

Let vooral op de jumperinstellingen van de WD, zet 'm eens op cable select :)
Niet dat ik beidehand wilt zijn, maar wat maakt dat uit voor de RAID controller of dat tie cable select staat of master/slave?

Thx for the topic change

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 19:49 ]

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
voor de raid controller maakt dat niks uit, maar voor de harde schijf wel! Op mijn maxtors (40gb elk) moest ikook een jumper verzetten om 40gb te krijgen, anders had ik maar 33gb. Dus check je jumpers maar van je hardeschijf na!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voorzover ik weet bestaan er geen 128GB-limiet-jumpers :)

Maar kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je kunt achterhalen wat de grootste harddisk is dat je op het mobo kunt aansluiten en hoe je de limieten kunt omzeilen B)

Verwijderd

Die promise controller heeft een eigen bios.
Mischien is er ondertussen wel een biosupdate uit die wel meer dan 160 gig aan kan?

Verwijderd

hier:

Description Supports 48-bit LBA for drives larger than 137 GB. Must also use Windows driver version 2.00.0.25 (or above) or Linux driver v1.2.0.14 (or above).

http://www.promise.com/su...tId=15&category=bios&os=0

let wel:
NOTE: This BIOS will not work with an existing operating system (OS) installation. If you are going to upgrade your FastTrak100 BIOS to version 2.00.24, you must also do a new reinstall of the OS. We are currently investigating this issue.

Dus:
1 Promise bios installeren
2. Windows installeren
3. De nieuwe window drivers installeren

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
Het is een onboard controller (neem ik aan) dus dan heb je niks aan die bioses van promise zelf.

Verwijderd

Ik lees het volgende:
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:31:
Op beide RAID poorten draaid..
Even verderop:
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:31:De promise controller ziet....
Mister_X schreef op 13 november 2003 @ 14:44:
Het is een onboard controller (neem ik aan) dus dan heb je niks aan die bioses van promise zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Mister_X schreef op 13 november 2003 @ 14:44:
Om de verwarring te verhelpen, het is een onboard Promise 20265R controller.

Verwijderd

Ah nu begrijp ik je Mister_X. Je bedoelt dat het een onboard controller is en geen losse kaart. Ik veronderstelde dat je de IDE controller bedoelde.

Ik dacht dat de onboard controller een FastTrak100 controller is. Het is volgens mij een standaard controller alleen geintergreerd op je mb en ik neem aan dat je hiervoor gewoon een nieuw bios kan installeren.

Maar swiftglx, ik zou zeggen probeer het uit.

Verwijderd

Hoi ik heb nu jullie posts zitten lezen
en nu heb ik ook een vraagje voor jullie ik heb zelf ook een MSI KT266 PRO RAID
alleen krijg ik de RAID system niet aan de praat of tenminste hij doet het wel alleen op de schijven die op de RAID aangesloten zijn daar krijg ik problemen mee stel ik set er een filmpje op en die wil ik dan bekijken dan is het beeld haperend en ook als ik mijn muis heen en weer haal dan zie ik het ook ik draai dan geen film geen aplicaties en dan haal ik mijn muis zeg maar van L>R dan zie ik dat hij haperd weten jullie mischien wat dit kan zijn
ik heb al namelijk 3 verschillende MOBO uitgeprobeerd en alledrie hetzelfde verhaal moet er mischien wat speciaals geinstaleerd worden voordat je de RAID gebruikt ofzo?

Setup = MSI KT266 PRO RAID + AMD 1700+ +Maxtor 160GB + Quantam Fireball 8.6GB + Maxtor 40GB + MAxtor 15GB + 768DDR

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 09:25:
quote]

Zowieso moet je een driver installeren, zodat Windows de RAID controller ziet. Dit heb je blijkbaar gedaan, want anders kan je niks op je schijf lezen of schrijven. Als ik me vergis, ga dan naar de MSI site voor de driver.

Verder kan je de promise RAID controller instellen op 3 verschillende standen:
1. server 2. desktop 3. AV

Voor gewoon gebruik is desktop het snelst. Of misschien heeft tie gewoon moeite met zoveel verschillende schijven!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 13:57:
hier:

Dus:
1 Promise bios installeren
2. Windows installeren
3. De nieuwe window drivers installeren
Ik heb het gelezen op de site. Eigenlijk is het gewoon een schijf voor data opslag. Dus nu helemaal Windows opnieuw te installeren :'( Alsnog bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 10:05:
[...]
Dus nu helemaal Windows opnieuw te installeren :'(
Waarom sluit je hem niet gewoon op je IDE poort aan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 13:37:
[...]

Waarom sluit je hem niet gewoon op je IDE poort aan?
Maar dan heb je toch hetzelfde probleem?? Of ben ik nu gek.

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende. Ik heb een pci HighPoint IDE kaart bijgeplaatst op het moederbord. De 180 GB is al op de secundaire port als slave aangesloten. Het probleem is dat Windows niet wil opstarten. Haal ik de IDE kaart eruit, werkt alles weer. Ik heb de IDE kaart in meerdere slots gezet en in de BIOS alle onnodige instellingen uitgezet, om zo IRQ vrij te maken. Niets mocht baten.
Kan er op de K7T266 met RAID nog wel een extra IDE kaart op? En waarom wordt er geen bootschijf gevonden. Voor de duidelijk, zijn dit m'n huidige devices:

Primaire IDE 1: Master DVD-brander Slave: 250MB ZIP
Secundaire IDE 2: Master DVD-lezer Slave: CD-ROM
RAID IDE 3: Master Maxtor 60GB (bootschijf)
RAID IDE 4: Master Maxtor 80GB

Poging om HighPoint Rocket 133 bij te plaatsen voor 180GB resulteerd dus in een boot probleem.
Pagina: 1