Toon posts:

verschil tussen 4 mbit en 512 kbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een @home abbonement met een max download van 3880 mbit. Ik haal dan ook regelmatig downloadsnelheden van 500+ kbyte/sec.

Vanwege de hoge kosten (€ 47.95) (hoewel je daar over kunt twisten, maar ik vind het iig te duur) wil ik naar een demon 512/256 abbo voor 19.95 per maand.

Ga ik dit verschil merken, en dan bedoel ik met het surfen. Kazaa en d.l. van grote bestanden van webservers zal langzamer gaan, maar dat boeit niet.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
"Yep" ...

Je bent waarschijnlijk nu de bandbreedte gewend van @home.

(brandbreedte als in : er staan meerdere programma's open).

Die is nu behoorlijk minder.

Wat er weer tegen overstaat is, is dat hij super betrouwbaar xx snel is geworden.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 19:19

bloasfist

Slot-A Crew

Wij hebben hier zelf een kabel abbotje van 512 down (over de up praat ik liever niet :X), en dat surft prima hoor (mits het allemaal werkt en je daadwerkelijk 24/7 die snelheid haalt).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk 3.8mbit. Maar hij snal ong 10 keer zo langzaam gaan als die 550kb/s.

Verwijderd

offtopic: 3880 mbit, is dat niet een beetje veel ;)

ontopic: Ja, zal je zeker merken vooral met grote pagina's etc

Verwijderd

Zeker dat je dat gaat merken...
Downloaden langzamer,
Browsen langzamer als je aan het downloaden bent (want browsen = downloaden)
allemaal een stuk langzamer dus,
wil je ruilen met mij?!
Ik wil die snelheid, maar mijn ouders vinden het te eng...
Kan ze niet duidelijk maken dat ze er niet op achter uit gaan...
(alles gaat nu goed, misschien dan niet...) bla bla bla....

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik had 8mbit adsl, en heb nu 512kbit via kabel. Natuurlijk merk je het met downloaden, en met grote sites, bijvoorbeeld van die fotosoeptopics in de HK, maar met "normaal" browsen heb je nergens last van.

Als het je niet boeit of je een film in 10 minuten of in een paar uur binnen hebt, dan zou ik gewoon teruggaan naar het goedkopere abo.

offtopic:
Ik zou graag weer 8mbit adsl hebben, maar het is zo fucking duur hier in Groningen :(, ik betaalde in mijn vorige huis 16 gulden per maand oor 8mbit, nu 13 euro voor 512kbit/sec :(
Als ik voor een paar euro extra 8mbit/adsl zou kunnen hebben zou ik het zeker doen. Voordat ik hier voor gek verklaard wordt

Verwijderd

je gaat het zeker merken want je gaat van een goede 500 kb/s naar een max
64 kb/s, hou er rekening mee je vindt downloaden niet zo belangrijk maar je moet pagina's ook downloaden om ze tezien. Zeker als ze in flash gemaakt zijn zijn ze groter en duurt het dus langer om ze binnen te halen.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 21:55

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik zou gewoon overstappen hoor. Zeker omdat je upload tov je download bij Demon erg netjes is. :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard is het 3.88 mbit. 8)7

het zal inderdaad minder comfortabel worden, maar dat levert me dan ook € 350 per jaar op. Dus ik denk dat ik maar overstap. Weten jullie andere ISP die een interessanter pakket hebben dan Demon (512/256, geen limiet, € 19.95 pm, €75 euro aansluitkosten.)

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb nu 8 Mbit, maar die snelheid merk je vooral bij downloaden van grotere dingen.

Bij gewoon surfen is de snelheid bij de andere kant meestal toch beperkt, en het zijn zulke kleine bestanden, waardoor je het verschil met 0,5 Mbit nauwelijks zult merken.

Bij downloaden zul je het nogal merken, en als je bijv dingen van veel verschillende bronnen tegelijk haalt. Een HK-topic met veel grote foto's gaat met 8 Mbit wel sneller, omdat ze vaak van verschillende servers komen.
Met Kazaa zul je het verschil denk ik vooral merken aan dat je minder downloads naast elkaar kan hebben. De downloads op zich zullen nauwelijks langzamer gaan, omdat je daarbij zo afhankelijk bent van de upload van andere gebruikers. Ik heb zelf volgens mij nog nooit ook maar 10% van mijn bandbreedte benut voor één individuele Kazaa-download.

Dus: je surf-ervaring zal waarschijnlijk niet erg veel slechter worden. Verschil merk je met downloaden van grote bestanden van snelle servers, en bij downloaden van veel tegelijk.

Ik zou dus maar overstappen, het is dat de 8 Mbit mij maar € 9 per maand kost...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
3880 mbit ... hmmz...

dat is best wel vetje lijkt me :P

Neem aan dat het kbit moet zijn ;)

Opzich merk je het wel, je downstream is minder en je upstream beter.. ach wikken en wegen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:16
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:51:
uiteraard is het 3.88 mbit. 8)7

het zal inderdaad minder comfortabel worden, maar dat levert me dan ook € 350 per jaar op. Dus ik denk dat ik maar overstap. Weten jullie andere ISP die een interessanter pakket hebben dan Demon (512/256, geen limiet, € 19.95 pm, €75 euro aansluitkosten.)
+ 100€ voor modem

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben Chello gewend, 1,5mbit down.
Ik legde laatst ergens Demon-ADSL aan met het abbo van 512kbps down en surfde er een beetje mee.

Nee, ik kon niet zeggen dat het goed was te merken dat het 1mbps trager is met enkel het surfen, terwijl ik het echt wel door heb als ik met een ISDN of lager lijntje surf. ;)
Dat kan overigens ook wel komen omdat bv de ping van Demon-adsl gewoon lager is, maarja, je vroeg naar de bandbreedte. ;)

Maar dat je er niet vooruit op gaat snap je natuurlijk. =)

🌞🍃

Verwijderd

Ja, dat ga je zeker merken. Thuis heb ik ook 3,8 Mbit @home en op het werk zit ik op een 2 Mbit SDSL-lijn via een proxy. Op het werk is wel wat tragen dan thuis, maar dat is niet gek. Qua surfen is het iets trager, maar niet echt storend. Ik ben hier eigenlijk de enige echt internet-grootverbruiker. Is niet erg, de enige die dat weet is de systeembeheerder, dat ben ik dus.

Laatst ergens dus een 256/64 ADSL abbo aangesloten en ik heb me echt zitten ergeren. Komt gewoon omdat "sneller" erg snel went, terwijl "trager" langer pijn doet.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:51

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik had ook @Home en heb nu ook Demon 512/256. Ik merk er geen flikker van, behalve dat het een stukje goedkoper is. Maarja, ik download bijna niets en bij Kazaa enzo merk je er weinig van.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 20:40:
Ja, dat ga je zeker merken. Thuis heb ik ook 3,8 Mbit @home en op het werk zit ik op een 2 Mbit SDSL-lijn via een proxy. Op het werk is wel wat tragen dan thuis, maar dat is niet gek. Qua surfen is het iets trager, maar niet echt storend. Ik ben hier eigenlijk de enige echt internet-grootverbruiker. Is niet erg, de enige die dat weet is de systeembeheerder, dat ben ik dus.
Hmm... het lijkt me toch sterk dat je het verschil tussen 4 en 2 Mbit merkt bij surfen.
Ligt het niet aan ping-verschillen?
Pagina: 1