Speakers wisselen van signaal

Pagina: 1
Acties:

• Maconoid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 21:24
Hallo

Ik heb de volgende opstelling in mijn kamer staan.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/a.meijer-1/stereoopstelling.jpg

Ik heb dus vier boxen aangesloten op twee versterkers. Box 1 en 2 op de ene versterker (blauw) en 3 en 4 op de andere (rood). Als ik achter mijn pc zit wil ik graag box 3 en 4 als front hebben en box 1 en 2 als rear. Dat werkt prima.

Maar als ik achter mijn tv zit om een dvdtje te kijken dan wil ik box 1 en 4 als front en 2 en 3 als rear.
Nu wil ik dit graag zonder ompluggen of een elektronische schakeling oplossen.

Het mooist lijkt mij dat als ik een film kijk vanaf de bank dat de blauwe versterker Front Left en Rear Left krijgt en de rode de rechter signalen. Dus inprincipe moet er uit mijn rear line-out de linker geluidssignalen uitzend en mijn front line-out de rechter signalen.

Ken iemand daar software voor of ben ik gedoomd om een schakelaar te bouwen?

Maconoid

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb er even over nagedacht en denk dat je jezelf een hoop ellende moet besparen: bouw de schakelaar maar :Y)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik dacht niet dat daar software voor is, dus ook ik denk dat de schakelaar (ze bestaan voor 4 draden te schakelen) de makkelijkste oplossing is.

Senile! Senile Oekaki

• Maconoid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 21:24
Het probleem is niet dat ik geen schakerlaar kan bouwen (de kennis om deze toch redelijk simpele schakerlaar te bouwen heb ik wel). Het probleem is dat ik hem niet wil bouwen, ik wil een mooie software matige oplossing.

Maar als ik het zo hoor en wat ik zoal heb gevonden is de mooiste oplossing een schakeling die aangestuurd wordt door je com poort en die automatisch schakeled als je een filmje start....

Maconoid

Maconoid

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

dream on ....

Dan moet je zelf software gaan schrijven om dat aan te sturen want zoiets bestaat niet dacht ik zo.

Tip: bouw of koop een schakelaar!

Alles kan stuk.