Toon posts:

- Moederbord advies gevraagd........

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om op zeer korte termijn een nieuw moederbord te kopen.

- Ik wil graag een mobo waarmee je de cpu goed kunt overclocken.
En hij moet goede RAM-snelheid hebben + goede snelheid voor videokaart.

- Ik ben nogal een voorstander van Pentium (waarom weet ik niet precies), dus het moet wel een Pentium-mobo zijn.......

-----------------

Nu heb ik al verschillende forums rondgevraagd om advies, en kom uiteindelijk uit op een Abit C7 MAX3.......
(ik wil namelijk een Mobo wat je goed kunt overclocken)

- Maar nu spreek ik net een vriend van me, en die raad mij aan om toch een ASUS Mobo te nemen, omdat die standaard sneller en stabieler zou zijn.....
-----------------

# Wat raden jullie mij nou voor moederbord aan ??
Het merk maakt me niet zoveel uit (prijs ook niet echt), als ie maar aan de volgende eisen voldoet:

- Stabiliteit
- Snelheid
- Goed over te clocken
- Pentium4

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Heb je de faq gelezen? Eventuele revieuws? Rondvragen op forums, dan kom je toch weer uit op de ervaringen van de gebruikers. Het beste zijn revieuws lezen, maar begin maar bij de FAQ ;) . Suc6.

Verwijderd

Clique! Dit moederbord is het beste. ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij voldoen heel veel borden aan je eisen. Bijna allemaal hebben ze de eigenschappen die je graag wenst, gezien je lijstje. Alleen op het punt van overclocken zit er wel wat verschil tussen borden. De een heeft wat dat betreft meer instelmogelijkheden dan de andere.

Zoek eens wat reviews op http://www.tomshardware.com of http://www.anandtech.com , dan wordt je vanzelf wat wijzer. Je vraag hier is te algemeen om eensluidend te beantwoorden. Een beetje eigen onderzoek wordt wel gewaardeerd alvorens je een topic opent :)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

zeker nieuw user

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Verwijderd

Zeker een arrogant usertje dat konten aan het likken is?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

:p

Hmm, ik merk dat je dit forum gevonden hebt ;). T werkt hier zo alles wat niet te vinden is vraag je de rest zoek je :).

Maareh om je toch iets te helpe. Een Asus is echt niet altijd beter dan een Abit. Zelf heb ik een Abit IC7-G en dit zijn echt prima boards, die max3 is nog iets luxer.
Dus eh absoluut geen reden om persee een Asus te nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:38:
[...]

Zeker een arrogant usertje dat konten aan het likken is?
Je hoeft niet perse meteen te flamen als iemand iets onzinnigs zegt.

ontopic: als je een goed moederbord zoekt moet je effe tomshardware.com raadplegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:06:
[...]

Je hoeft niet perse meteen te flamen als iemand iets onzinnigs zegt.
Zeker wel,.. 'tis immers tegen iedere nerd die zo reageert. Die mentaliteit van die gast verneukt gewoon heel GoT. Mensen durven hier niet eens meer wat te vragen, omdat ze stomweg worden afgezeken door dit soort 'liete mensen'.
En ja, er zijn ook nog behulpzame mensen, dus wees niet allemaal aangesproken. :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Mensen, chill graag :) Het heeft ook geen enkele zin anderen af te kraken, reageer dan gewoon niet (limit28!!).

Iceman007, ik kan me voorstellen dat je zit te twijvelen tenslotte bestaan er nogal wat leuke borden. Echter, wij kunnen niet bepalen wat het beste is voor jou, temeer er ook niet iets bestaat als _het beste_. Daarnaast is iedereen natuurlijk voorzien van eigen meningen, vooroordelen en ervaringen. Check enkele reviews en neus eens met de search in topics waar het overclocken van P4's het onderwerp is (like: Het Northwood Overclock resultaten topic (deel 3) ). Dit eenmaal gedaan moet je er wel uitkomen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.