Ik weet dat dit soort topics al vaker aan de orde zijn geweest? Maar ik vind dit toch wat anders. Ik heb nu een T-Bred 2700+, die krijg ik ongeveer tot rond de 2300 mhz geklokt, en dan wordt ie stressed ong. 65 graden, met een Coolermaster X-Dream SE op z'n aller lawaaiigst (en dat maakt herrie
). Als ik deze nou ruil tegen een Barton 2500+, en ik zou die ook overklokken naar ongeveer 2300 mhz (of wat meer), Zou die dan veel minder heet worden, of scheelt dat maar een paar graden. Kortom, heeft het nut om mijn T-Bred 2700+ te ruilen tegen een Barton 2500+?
Sowieso vind ik 2300 mhz voor een 2700+ al niet veel, mijn T-bred-B 1700+ draait ook probleemloos 2300 mhz.
Verder zal zo'n 2500+ Barton ook niet veel harder gaan dan 2300 mhz.
Zo'n Barton 2500 is ook helemaal niet zo duur meer, en je krijgt er dus wel meer cache bij.
Op zich is het wel een zinnige upgrade denk ik, sowieso zul je die Barton hoger kunnen klokken dan je T-bred.
En 65 graden vind ik ook wel erg warm, mijn 1700+ @ 2300 mhz word nog geen 45 graden, met een TT Volcano 7+ op zijn langzaamst.
Check anders ook eens of je koeler wel goed aansluit, of er voldoende (of juist te veel) koelpasta onder zit.
En 65 graden raak je niet meer met je handen aan denk ik, dus als je je koelblok nog aan kunt raken is hij geen 65 graden.
Verder zal zo'n 2500+ Barton ook niet veel harder gaan dan 2300 mhz.
Zo'n Barton 2500 is ook helemaal niet zo duur meer, en je krijgt er dus wel meer cache bij.
Op zich is het wel een zinnige upgrade denk ik, sowieso zul je die Barton hoger kunnen klokken dan je T-bred.
En 65 graden vind ik ook wel erg warm, mijn 1700+ @ 2300 mhz word nog geen 45 graden, met een TT Volcano 7+ op zijn langzaamst.
Check anders ook eens of je koeler wel goed aansluit, of er voldoende (of juist te veel) koelpasta onder zit.
En 65 graden raak je niet meer met je handen aan denk ik, dus als je je koelblok nog aan kunt raken is hij geen 65 graden.
[ Voor 23% gewijzigd door eX0duS op 12-11-2003 17:15 ]
Verwijderd
65 graden raak je makkelijk aan, als ie rond de 80 komt verbrand je je handen meteen, maar veel eerder echt niet.(of je met van die tere handjes hebben)
K zou zowieso wel voor die barton gaan want die 512kb L2 cache is zeker wel een performance boost. ook is de barton en beter core dan de TB A of B
K zou zowieso wel voor die barton gaan want die 512kb L2 cache is zeker wel een performance boost. ook is de barton en beter core dan de TB A of B
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 18:10 ]
Verwijderd
[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 5[/rml]
Ik denk dat je beter hierin je bericht post
Ik denk dat je beter hierin je bericht post
Als ik jou was zou ik eens naar de bevestiging van de koeler kijken of de airflow in de kast. Ik heb dezelfde koeler, en een T-Bred 2600+ op een fractie meer dan 2300 mhz en die draait 52~54 C full stressed.Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:03:
Ik weet dat dit soort topics al vaker aan de orde zijn geweest? Maar ik vind dit toch wat anders. Ik heb nu een T-Bred 2700+, die krijg ik ongeveer tot rond de 2300 mhz geklokt, en dan wordt ie stressed ong. 65 graden, met een Coolermaster X-Dream SE op z'n aller lawaaiigst (en dat maakt herrie). Als ik deze nou ruil tegen een Barton 2500+, en ik zou die ook overklokken naar ongeveer 2300 mhz (of wat meer), Zou die dan veel minder heet worden, of scheelt dat maar een paar graden. Kortom, heeft het nut om mijn T-Bred 2700+ te ruilen tegen een Barton 2500+?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Zie post koenpje
Je kunt je daar helemaal te buiten gaan aan overclocked XP's
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()