Toon posts:

Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een netwerk met 3 pc's en 1 xbox. We hadden al niet zo best netwerk maar Mijn broer heeft volgensmij zitten prutsen met de netwerk instellingen, En ik krijg het niet meer goed. het zit zo: WE hebben een router. Een goedkope van 50 euro van target. (http://www.target-int.nl/txt/tx24116.htm) Op pa's computer (win98) kan ik niemand zien. Op de gezamelijke computer(winXP) kan ik ook niemand zien. Op mijn broers computer weet ik het niet, maar ik wil iig dat het werkt tussen de gezamlijke en pa's pc. Ze zitten allemaal op werkgroep THUISNETWERK . Mijn pa's pc heeft als naam PAUL En de gezamlijke CP29****-A (we zitten bij @home)
Ik weet dus niet waar het aanligt! Hoe kan ik het netwerk weer normaal krijgen? Komt dat door de ''gekke'' naam van de gezamelijke? Of ligt het aan de brakke router?
Misschien is dit duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~dabombe/netwerk.JPG

Kunnen jullie mij helpen?

/edit

Ik heb niet de laatste firmware. Omdat ik denk dat dan misschien de router niet meer werkt. (heb een trauma gelopen doordat ik een driver van een vid. kaart had geinstaleerd en ik toen maar 16 kleuren had..)
Kan ik die firmware gewoon instaleren?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 17:00 . Reden: firmware ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De XP pc zit niet meer rechtstreeks op @home, die taak heeft de router op zich genomen.

Om te weten wat er nu misgaat willen we wel graag de hele rataplan van al je PCs zien:

TCP/IP settings, werkgroepnamen, PC namen je kent dat wel.

restepc voor je prachtige plaatje, maar daar kunnen we nog niet veel mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 16:53:
Mijn pa's pc heeft als naam PAUL En de gezamlijke CP29****-A (we zitten bij @home)
Welke naam heeft je pa's pc nou? Ik neem aan dat je de CP... naam aan de router moet toekennen want die is in direct contact met het internet. Die zal dus dan ook via DHCP de ip aanvragen.

Trouwens, in meeste gevallen is het volledig veilig om een nieuwe firmware ergens op te installeren. Hou alleen in gedachte dat :

- de firmware van de site van de fabrikant komt
- je de apparaat niet (per ongeluk) uitzet tijdens het upgraden van de firmware

[ Voor 12% gewijzigd door Twisted op 12-11-2003 17:04 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Loop deze eens na: [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] :) Je kunt ook geheel opnieuw beginnen en alles instellen aan de hand van deze guide: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide.

Er mist nogal wat essentiele informatie zoals de IP-instellingen. Geef deze dus ook als je geholpen wilt worden.

Verwijderd

Topicstarter
We krijgen een dynamisch ip van @home.
dit staat bij de status:
WAN
Connection Type Dynamic IP
WAN IP ***.***.**.***
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 217.122.25.1
DNS 213.51.129.168
Secondary DNS 213.51.144.168

LAN
IP Address 192.168.1.1
DHCP Server Enabled
Firewall Enabled

INFORMATION
System Time 2003/11/12 17:16:16
Connected Clients 2
Runtime Code Version V1.01.0055
Boot Code Version V1.00.165
LAN MAC Address 00-40-F4-73-54-02
WAN MAC Address 00-10-4B-41-56-89

======
LAn settings:
IP Address 192.168.1.1
The Gateway acts as DHCP Server Enable
IP Pool Starting Address 192. 168. 1.5
IP Pool Ending Address 192. 168. 1.254
Lease: One day staat dit goed?
Local Domain Name (optional)

WAt moet je nog meer weten :D

/edit":
BackSlash32 schreef op 12 november 2003 @ 17:02:
De XP pc zit niet meer rechtstreeks op @home, die taak heeft de router op zich genomen.

Om te weten wat er nu misgaat willen we wel graag de hele rataplan van al je PCs zien:

TCP/IP settingsvan de netwerk kaar staat er: automatisch toewijzen | bij Clients voor Microsoftnetwerken: naam serviceprovider:Windows Locator,

werkgroepnamen THUISNETWERK ,
PC namenIk denk ook Paul, CP-209***-A, Roel? je kent dat wel.

restepc voor je prachtige plaatje, maar daar kunnen we nog niet veel mee.
/edit2
Twisted_Bunny schreef op 12 november 2003 @ 17:02:
[...]

Welke naam heeft je pa's pc nou? Ik neem aan dat je de CP... naam aan de router moet toekennen want die is in direct contact met het internet. Die zal dus dan ook via DHCP de ip aanvragen.

Trouwens, in meeste gevallen is het volledig veilig om een nieuwe firmware ergens op te installeren. Hou alleen in gedachte dat :

- de firmware van de site van de fabrikant komt
- je de apparaat niet (per ongeluk) uitzet tijdens het upgraden van de firmware
CP.... staat als hostname in de router. Maar die naamin de pc zal wel geen probleem geven he?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 08:03 . Reden: werkgroep veranderd ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WAt moet je nog meer weten :D
Leer kwoten en haal je @home IP ff weg.

Als je 3 verschillende werkgroep namen hebt is dat vragen om problemen he...

Zoek het nou eens goed uit, en kom niet met "ofzo" aanzetten.

offtopic:
Ik pissed?

Welnee, ik reageer altijd zo als mensen M$ gaan lopen schrijven omdat ze zelf te stom zijn om iets goed in te richten.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 12-11-2003 17:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ow, sorry hoor!, ik had geen zin om microsoft zo te schrijven (is lang!) maar ik verander het wel ff voor je!
En wat nou!, ik moet het toch ook leren om een netwerkje aan te leggen!
Leer kwoten en haal je @home IP ff weg.

Als je 3 verschillende werkgroep namen hebt is dat vragen om problemen he...

Zoek het nou eens goed uit, en kom niet met "ofzo" aanzetten.
Ik heb leren kwoten op de basischool, Waar zie je dan mijn Ip? Is alleen dat Cp-... wat ik voor een deel heb verwijderd, Ik heb geen 3 werkgroepen, Hij heet THUISNETWERK En ik probeer het goed uit te zoeken ja, Ik ben geen god in netwerken!

hier word ik echt boos om :(

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 18:00 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ten eerste:
WAN IP 217.122.25.150
dat IP, dat brengt sommige mensen mischien wel in de verleiding tot.... mmz vul dat zelf maar in ;)

ten tweede:
is bij elke pc de netwerk groep 'THUISNETWERK'? dus overal hetzelfde? (anders werkt het noooit)
voorzover ik kan zien staat alles goed wat dhcp e.d betreft.. dus ik denk dat het toch echt in de config op alle doosjes in het netwerk zit.

hebben ze zeker weten allemaal dezelfde netwerk groep??

en ten derde:
chill out man :)
waar is die woede goed voor??

[ Voor 23% gewijzigd door weijl op 12-11-2003 18:18 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:57

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Even dit invullen per pc s.v.p
:)
- OS
- Computernaam
- Werkgroepnaam
- IP adres (of automatisch, DHCP)
- Subnet
- Wins adres
- DNS adres
- Firewall ja / nee

[ Voor 4% gewijzigd door sh4d0wman op 12-11-2003 18:20 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op 12 november 2003 @ 18:20:
Even dit invullen per pc s.v.p
:)
- OS
- Computernaam
- Werkgroepnaam
- IP adres (of automatisch, DHCP)
- Subnet
- Wins adres
- DNS adres
- Firewall ja / nee
WinXp pc:
windows XP
CP-.........-A
THUISNETWERK
automatisch
Wat is Winsadres?
DNS 213.51.129.168
Geen firewall
pa's pc:
Win98 2e editie
Paul
THUISNETWERK
automatisch
Wat is Winsadres?
DNS 213.51.129.168
Geen firewall
broer
Win98 2e editie
Roel
THUISNETWERK
automatisch
Wat is Winsadres?
DNS 213.51.129.168
Geen firewall
========

Naar mijn mening staat alles goed! Ik vind dit echt zeer vreemd

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53

Gambit

Kan je wel de pc's onderling pingen?
En dan bedoel ik zowel op ip adres als op pc naam.

If it is alive it can be killed

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Gebruik voor de grap geen DHCP in je thuisnetwerk, zorg daarna dat je in dezelfde werkgroep zit, install Client voor MS networks, zet Netbios aan voor je Lan en zorg dat netbios op je lan niet wordt geblocked...

C'est tous :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
gupje schreef op 12 november 2003 @ 18:15:
ten eerste:

[...]

dat IP, dat brengt sommige mensen mischien wel in de verleiding tot.... mmz vul dat zelf maar in ;)

ten tweede:
is bij elke pc de netwerk groep 'THUISNETWERK'? dus overal hetzelfde? (anders werkt het noooit)
voorzover ik kan zien staat alles goed wat dhcp e.d betreft.. dus ik denk dat het toch echt in de config op alle doosjes in het netwerk zit.

hebben ze zeker weten allemaal dezelfde netwerk groep??

en ten derde:
chill out man :)
waar is die woede goed voor??
Waar komt die enorme wijsheid vandaan??? dat computers in dezelfde werkgroep moeten zitten en het anders niet werkt 8)7 slaat idd nergens op!

@ts: Je post niet je ip en gateway instellingen.

Zorg gewoon dat of elke client op dhcp staat
of elke client:
ip: 192.168.1.x
sub: 255.255.255.0
gatway: 192.168.1.1
dns: 194.109.6.66

Waarbij je bij x ieder willekeurig getal tussen 2 en 255 mag invullen

good luck

CISSP! Drop your encryption keys!

• weijl
  • Niet online
Waar komt die enorme wijsheid vandaan??? dat computers in dezelfde werkgroep moeten zitten en het anders niet werkt 8)7 slaat idd nergens op!
totdat jij me een manual laat zien waar het anders is geloof ik erin dat dit 'de' manier is..
haal dit ook maar uit pure manuals..

ik zeg niet dat ik gelijk heb of dat het werkt..maar ik 'geloof' van wel totdat jij me dus het tegendeel bewijst en dan zal ik mijn woorden gelijk terug nemen, want niets is zo irri dan verkeerde info krijgen..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!, Ik zal het proberen..

Verwijderd

Check anders ook even of je wel een IP krijgt van je DHCP met ipconfig.

Ping vanaf alle clients eens naar de router als dat werkt
probeer dan eens te pingen naar een andere pc in het netwerk (LAN).

Daanna kun je even checken of je DNS wel goed staat door b.v. naar www.yahoo.com te pingen.

:*)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Vin4000, hij moet gewoon statische IP's gebruiken en geen DHCP, scheelt alweer een hoop gezeik bij zo een klein netwerkje. Om de router te pingen heeft ook niet alteveel zin, aangezien het om lokaal verkeer gaat, dit loopt via een switch en neem aan dat dit Target geval een router-en-switch-in-1 is.

DNS heeft ook verder weinig mee te maken zoals jij dat zegt... dat is weer verkeer over het WAN en daar heeft die zover ik weet geen probs mee.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
gupje schreef op 13 november 2003 @ 10:00:
[...]

totdat jij me een manual laat zien waar het anders is geloof ik erin dat dit 'de' manier is..
haal dit ook maar uit pure manuals..

ik zeg niet dat ik gelijk heb of dat het werkt..maar ik 'geloof' van wel totdat jij me dus het tegendeel bewijst en dan zal ik mijn woorden gelijk terug nemen, want niets is zo irri dan verkeerde info krijgen..
manual? denk niet dat er zoiets in staat.

try het zelf: pak 2 pc's in verschillende werkgroepen en kijk of je kan gaan met die banaan :) ja dus

CISSP! Drop your encryption keys!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ze hoeven ook niet in dezelfde werkgroep te zitten, is alleen net 1 stapje makkelijker voor n00bs als het wel zo is ;) (enne met die n00bs bedoel ik dus niet mijzelf :p )

• weijl
  • Niet online
@ laurens0619:
ben geen windows userT..
maar ik geloof je wel hoor :)

@ n00bs:
Zit je je mede tweakers altijd zo af te kraken??

Verwijderd

Heren, houden we het even vriendelijk en ontopic? Dank u :)

• Mayco
  • Laatst online: 07-08 15:54
over "dezelfde werkgroepen": grote onzin. wij hebben hier thuis een netwerk met 2 pc's (met router) met wg THUIS, maar als we een andere laptop (met andere workgroup) erbij hangen, dan gaat dat ook prima hoor, je moet gewoon 1 keer op hogere klikken en in die andere werkgroup gaan. (ik gebruik wel xp, maar volgens mij is het in 98,me,2000 juist hetzelfde)

wat wel een feit is, is dat het eenvoudiger om te gebruiken is als ze in dezelfde werkgroep zitten (spaart 3 klikken uit (hogere, dubbelklik op andere werkgroep))

edit (om toch ontopic te blijven :) )
ik zou toch de firmwire updaten (is altijd goed), en probeer ook eens te pingen naar de andere pc's

[ Voor 14% gewijzigd door Mayco op 15-11-2003 09:13 ]

Verwijderd

Controleer of de PC's wel de juiste gegevens krijgen van de DHCP-server.

1. Gan naar uitvoeren via het startmenu en type: [command]
2. type [ipconfig /all] in of als dit niet werkt [winipcfg]
3. je krijgt nu een overzicht te zien met instelingen van de Netwerk-adapters.

Controleer of de subnetsmask, gateway en dns-servers op alle machine's hetzelfde zijn. De IP-adressen moeten wel verschillend zijn, maar op alle drie de machine's moeten wel in dezelfde reeks zitten. bijv:

Router: 192.168.1.1
PC 1 : 192.168.1.2
PC 2 : 192.168.1.3
PC 3 : 192.168.1.4

De gateway moet verwijzen naar het IP-adres van de router.

Suc6 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 09:49 ]

Pagina: 1